Zondag maakte ik een ritje en hoorde ik dat mijn remlichten het niet deden. Een lampje vervangen deed niet het wonder en het lampje zag er nog heel uit. Toen het zekeringskastje open gedaan, maar geen van de zekeringen leek kapot en alle 4 vervangen met een verse, deed ook niet het wonder, maar sindsdien raakte de rechter knipperlicht op hol met een snel getik en links doet nog wel gewoon.
Weet iemand waar ik het probleem kan vinden?
remlicht en rechterknipperlicht
- Peter Parker
- Regelmatige poster
remlicht en rechterknipperlicht
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
De knipperlichten links en rechts zitten op de zelfde zekering, dat rechts nu raar doet is dus toeval!
Ik vermoed dat rechts 1 lamp het niet doet.
Wat de remlampen betreft, controleer eerst alle stekkerverbindingen in de kofferbak (achter die stukje's karton
) en onder de motorkap, kan een stukje plastic omheen zitten, maar alle verbindingen hebben dezelfde kleur, is dus niet moeilijk.
Smeer gelijk even vaseline op de stekkertje's.
Als je remlampen het nu nog niet doen; de remlichtschakelaar zit boven het rempedaal, haal de draden los en verbind deze met elkaar middels een stukje draad. als de remlampen het nu wel doen (misschien moet het contactslot op contact staan, verschilt nogal eens
) is de schakelaar stuk.
Succes
Ik vermoed dat rechts 1 lamp het niet doet.
Wat de remlampen betreft, controleer eerst alle stekkerverbindingen in de kofferbak (achter die stukje's karton

Smeer gelijk even vaseline op de stekkertje's.
Als je remlampen het nu nog niet doen; de remlichtschakelaar zit boven het rempedaal, haal de draden los en verbind deze met elkaar middels een stukje draad. als de remlampen het nu wel doen (misschien moet het contactslot op contact staan, verschilt nogal eens

Succes

2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Peter Parker
- Regelmatige poster
let ook op of je massaverbinding van de achterlicht units ok is.
Soms oxyderen ook de clipjes waar de zekeringen in zitten dan zijn de zekeringen wel ok maar laten geen stroom door. Dun stripje schuurpapier om een zekering doen en die eventjes ronddraaien in het clipje
Succes
Soms oxyderen ook de clipjes waar de zekeringen in zitten dan zijn de zekeringen wel ok maar laten geen stroom door. Dun stripje schuurpapier om een zekering doen en die eventjes ronddraaien in het clipje
Succes
diverse Citroens, wat anders.
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster