Hallo Zwaaien!

Alles over het heerlijke eendrijden.
Peter Parker
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter Parker » do 11 apr, 2013 10:22

Dat is het leuke van eend rijden vind ik. Zwaaien naar andere oud Citroen bezitters. Of het nu eenden, tractions of DS'en zijn. Ami's natuurlijk ook en Dyana's! 1 grote familie. Andere merken zwaaien vaak niet terug. Op leuke uitzonderingen na.
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hilke » do 11 apr, 2013 11:33

Michiel van G. schreef:ik zwaai ook altijd :)
Tegenwoordig komt dat zelfs ook in de Panda of Marbella al voor. Ook als er kinderen op de achterbank zitten die zich 180 graden draaien omdat ze nog nooit eerder een Dyane, Panda of Marbella hebben gezien haha!
Jaaaaa! dat soort kinders zwaai ik ALTIJD naar :D Vaak krijg ik zelfs een twijfelend zwaaitje terug.

Voor het stoplicht mijn tong uitsteken naar kids op de achterbank vind ik ook leuk :lol: . Of verstoppertje spelen :lol:

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 11 apr, 2013 12:21

in principe zwaai ik. Maarrrr hoe vaak het niet voorkomt dat mij een eend pas opvalt als ie al voorbij is...

Dus... er kan hier wel gezeken worden en mensen asociaal gevonden worden. Het is niet altijd opzet. je hebt namelijk ook mensen die (bijv. dagelijks) eend rijden en niet als een debiel alleen maar om zich heen aan het kijken zijn of ze andere eenden tegenkomen maar met het verkeer bezig zijn. Het verkeer voor je en achter je en kinderen die tussen auto's door kunnen oversteken lijken mij belangrijker dan eenden die je tegemoetkomen of ergens geparkeerd staan of wat dan ook.

en zoals gezegd, als ik eendjes (of ander mooi spul) zie zwaai ik. Als het kan. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet tegen de reacties kan van mensen die zeggen dat je zwaaien MOET en anders een aso bent! Als je zo graag wilt zwaaien ga je 30 april maar lekker met duizenden andere debielen zwaaien naar de koningin.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

eltjo
Beginner
Beginner

Bericht door eltjo » do 11 apr, 2013 13:13

in oldenzaal staat een mooie rode eend.
met name staat.
Ik heb in al die jaren dat in die omgeving rij, nog nooit die eend van zn plek gezien.
zou zo'n iemand dan ook niet zwaaien wanneer die in zn/haar eend stapt

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 11 apr, 2013 13:15

dyane_maniac schreef:Als je zo graag wilt zwaaien ga je 30 april maar lekker met duizenden andere debielen zwaaien naar de koningin.
:lol: :lol:

Zelf zwaai ik nooit uitbundig, steek wel nonchalant m'n hand ietsie op en dat kun je wellicht over het hoofd zien.... :wink:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » do 11 apr, 2013 13:39

ik groet ook altijd als ik ze zie

ik rijd er ook dagelijks in en als ik een a-type of een andere oldtimer zie groet ik altijd. maar ik krijg bv in mijn woonplaats vaak te horen van we zagen je rijden en zwaaiden nog maar nee hoor, compleet geen reactie en keek gewoon de andere kant op. voor mezelf heb ik niet het besef dat je wat anders rijd dan andere en je daardoor goed opvalt. ik zie daardoor een hoop mensen over het hoofd die dat allemaal niet leuk vinden :S
J B

just drive like you stole it

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hilke » do 11 apr, 2013 16:22

haha dat had ik ook.
Mijn baas kwam laatst naar mij toe: Ik zag je rijden op het hofplein in rotterdam!
Afbeelding
Mijn eerste reactie was: wow, stalker.....

Mjah, zo'n knalgele eend...Afbeelding

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » do 11 apr, 2013 19:53

als ik in de besteleend rij zie ik nauwelijks reacties, als ik in de tapijteend rij krijg ik constant opgestoken duimen, zwaaiende mensen en fotosessies met mobieltjes, zelfs mensen die op de snelweg uit het raam gaan hangen!

kom de tapijteend ook tegen in franse 2cv-bladen, als ze me gespot hebben op een meeting.

vind ik stiekem toch wel erg leuk.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » do 11 apr, 2013 21:14

ik zwaai eigenlijk ook altijd!
ik vergeet soms alleen dat ik niet in een eend zit....... :roll:
2cv Vert Bambou '79

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 11 apr, 2013 22:01

supercees schreef:als ik in de besteleend rij zie ik nauwelijks reacties, als ik in de tapijteend rij krijg ik constant opgestoken duimen, zwaaiende mensen en fotosessies met mobieltjes, zelfs mensen die op de snelweg uit het raam gaan hangen!

kom de tapijteend ook tegen in franse 2cv-bladen, als ze me gespot hebben op een meeting.

vind ik stiekem toch wel erg leuk.
Wat moet ik me voorstellen bij een/je tapijteend???? plaatje graag

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 12 apr, 2013 00:58

Google is your best friend.... :wink:

Afbeelding
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 12 apr, 2013 12:03

deusjevo schreef:Google is your best friend.... :wink:

Afbeelding
Tja, kan me er iets bij voorstellen, dat mensen uit het raam hangen voor fotos te maken....

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maus0611 » ma 15 apr, 2013 00:34

Ik zwaai ook vaak, soms ook als ik in de Daihatsu zit, en dan krijg je rare gezichten.

badmuts
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door badmuts » ma 15 apr, 2013 14:55

Ik heb een paar jaar C5 als dagelijkse auto gereden, met name omdat er een aanhanger van 1500 kg mee moest ging dat niet met de Acadiane. Vorige maand het ding weggeschopt en nu weer aca als dagelijkse auto. Eindelijk weer reactie op zwaaien, zelf toegezwaaid worden, opgestoken duimen, mensen achterstevoren in modern blik... heerlijk gewoon! Ik wist niet eens hoe erg ik dat gemist heb!
Schop nooit zomaar tegen een eend!

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 1 mei, 2013 10:05

Hahaha wel herkenbaar ja. Maar wel frustrerend als je enthousiast je hand opsteekt en je krijgt geen reactie terug. Ik sloeg op een gegeven moment een bepaalde eend maar over die ik op weg naar mn werk tegenkwam.

Plaats reactie