cilinder beplating verven/spuiten

Alles in, over, rond en op de koets.
Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » ma 25 apr, 2005 16:18

catscit schreef: da's origineel,
:? valse lucht is origineel?

Bedacht trouwens dat de condens in mn knipperlichtglaasjes altijd aan de bovenkant hangt...
2cv l'amour toujours

Hannes de geitjesboer
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië

Bericht door Hannes de geitjesboer » di 26 apr, 2005 22:59

Ja, natuurlijk, dampt stijdt op en wat je ziet is verzadigde waterdamp die binnenin je pinkerglaasje condenseert.
Mäar dat gaat absoluut niet op voor je uitlaatspruitstuk. Daar wordt de hete luchtlangsgeblazen en staat de lucht niet stil zoals in je pinker. Door de hoge temperaturen condenseert ook niks in je spruitstuk. Hoe verder je naar achter gaat in je uitlaat, hoe meer de lucht afkoelt, dus hoe meer kans op condenswater daar.
Zoals de geitjes mekkeren bij ons, mekkeren ze nergens

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » wo 27 apr, 2005 10:39

Als de motor loopt condenseert er nix natuurlijk.
T ging er mij nou juist om wanneer ie afgezet wordt en afkoelt, of dan het metaal van het spruitstuk door de afwisselend sterke verhitting/afkoeling misschien nu makkelijker verzwakt wordt door waterdamp uit de uitlaatgassen.

Maar uit t antwoord van Cats begreep ik al dat t meer komt door het apart opgelaste hotspot doosje bij 'oude' eenden, dat 2cv6-en er geen last van hebben. Maar daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee he...
2cv l'amour toujours

Plaats reactie