Herkenbaar. Iedereen maakt wel eens een sleutelmomentje
krijg remmen niet ontlucht
-
Guro
Gerard, wat bedoel je met eerst de hoofdremcilinder ontluchten? Dat bij de remklauwen voor en de cilinders achter is me bekend. Maar moet de HRC ook apart ontlucht worden? Kun je dit nader uitleggen?Gerard2cv schreef:De stelgegevens voor de dubbele hoofdremcilinder zijn:
Pedaalhoogte:143mm±4mm (in te stellen door de aanslag bovenaan te verbuigen)
Vrije slag pedaal:1-5mm (door de drukstift te verstellen)
Voor je de leidingen vastzet eerst zorgen dat de HRC ontlucht is.
Het ontluchten altijd eerst de langste leiding en voor als laatste.
Veel succes ermee.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
j b
- Veelvuldig poster

- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
@ guro,
ik heb gewoon het reservoir eraf getrokken en de remleidingen losgedraaid. even onthouden wleke leiding waar zit, de 2 bouten waarmee hij aan de pedalenset zit eruit gehaald. en met een beetje prullen,draaien,trekken heb ik hem door het schutbord onder het rempedaal door de voetenbak ingetrokken. weet net of dit bij de eend ook zo kan.
mocht je niet genoeg ruimte hiervoor hebben kun je ook de pedalenset verwijderen en dan de HRC eruit. moet je wel van te voren de koppeling en het gas ff loskoppelen.
ik heb gewoon het reservoir eraf getrokken en de remleidingen losgedraaid. even onthouden wleke leiding waar zit, de 2 bouten waarmee hij aan de pedalenset zit eruit gehaald. en met een beetje prullen,draaien,trekken heb ik hem door het schutbord onder het rempedaal door de voetenbak ingetrokken. weet net of dit bij de eend ook zo kan.
mocht je niet genoeg ruimte hiervoor hebben kun je ook de pedalenset verwijderen en dan de HRC eruit. moet je wel van te voren de koppeling en het gas ff loskoppelen.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
Guro
-
vanVeller
- Regelmatige poster

- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Ja, een remcilinder zit met 2 boutjes vast.Guro schreef:Is dit eenvoudig te vervangen?
Eerst de remleiding demonteren, de remcilinder wisselen en de remleiding er weer op draaien. Daarna ontluchten en klaar. Het enige moeilijke is het demonteren van de remtrommel, voor is makkelijk maar achter heb je een smalle dop 44 nodig.
Natuurlijk alle gelekte olie ff schoonmaken want bij de APK kijken ze gelijk naar deze sporen.... Ook de remschoenen en remtrommel schoonmaken want olie remt niet zo best.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
Guro
-
vanVeller
- Regelmatige poster

- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Kijk of de remvoering niet is doordrenkt, is het oppervlakkig rem je de olie wel weg. Paar keer flink remmen is voldoende. Bij doordrenkte voeringen is vervangen het beste, maar dan heb je ook weer meer werk voor het stellen.Guro schreef:Remvoering hoeft niet vervangen te worden? De vorige eigenaar heeft dit een jaar of drie terug gedaan.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)


