krijg remmen niet ontlucht

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » ma 28 jan, 2013 14:08

Mooi verhaal!
Herkenbaar. Iedereen maakt wel eens een sleutelmomentje :oops: mee dat je iets heel essentieels vergeet of verkeerd doet. En een dag later direkt ziet. :idea:

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » ma 28 jan, 2013 21:39

ajetoo buurman! :D
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Guro

Bericht door Guro » za 16 mar, 2013 13:19

Iemand een goede tutorial voor het vervangen van de hoofdremcilinder? Ik ga daar binnenkort mee aan de slag. Bedankt alvast!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 16 mar, 2013 15:45

Gerard2cv schreef:De stelgegevens voor de dubbele hoofdremcilinder zijn:
Pedaalhoogte:143mm±4mm (in te stellen door de aanslag bovenaan te verbuigen)
Vrije slag pedaal:1-5mm (door de drukstift te verstellen)
Voor je de leidingen vastzet eerst zorgen dat de HRC ontlucht is.
Het ontluchten altijd eerst de langste leiding en voor als laatste.
Veel succes ermee.
Gerard, wat bedoel je met eerst de hoofdremcilinder ontluchten? Dat bij de remklauwen voor en de cilinders achter is me bekend. Maar moet de HRC ook apart ontlucht worden? Kun je dit nader uitleggen?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 16 mar, 2013 16:04

Dit is,omdat je toch de HRC los heb gehad en als je de leidingen erin zet en net aandraait,dan kan je makkelijk door zelf even op het pedaal te trappen de lucht uit de HRC persen.
Dit komt omdat ik alleen werkte en dan pas daarna met een slangetje en potje ging werken

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 16 mar, 2013 21:58

Duidelijk!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 18 mar, 2013 13:20

@ guro,

ik heb gewoon het reservoir eraf getrokken en de remleidingen losgedraaid. even onthouden wleke leiding waar zit, de 2 bouten waarmee hij aan de pedalenset zit eruit gehaald. en met een beetje prullen,draaien,trekken heb ik hem door het schutbord onder het rempedaal door de voetenbak ingetrokken. weet net of dit bij de eend ook zo kan.

mocht je niet genoeg ruimte hiervoor hebben kun je ook de pedalenset verwijderen en dan de HRC eruit. moet je wel van te voren de koppeling en het gas ff loskoppelen.
J B

just drive like you stole it

Guro

Bericht door Guro » wo 20 mar, 2013 22:53

Thx JB, denk dat ik hier wel uit kom, is meer een kwestie van beginnen denk ik

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » do 21 mar, 2013 08:46

yup, gewoon beginnen en als het niet lukt kiken wat het probleem is dat dat anders doen :D
J B

just drive like you stole it

Guro

Bericht door Guro » do 18 apr, 2013 09:52

@##$@#, pas mijn hrc vervangen, gaat weer mijn remlampje branden. Ik onder de auto: linker wielremcilinder zo lek als een zeef.

Is dit eenvoudig te vervangen voor iemand die dat voor het eerst doet?

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » do 18 apr, 2013 10:03

Guro schreef:Is dit eenvoudig te vervangen?
Ja, een remcilinder zit met 2 boutjes vast.
Eerst de remleiding demonteren, de remcilinder wisselen en de remleiding er weer op draaien. Daarna ontluchten en klaar. Het enige moeilijke is het demonteren van de remtrommel, voor is makkelijk maar achter heb je een smalle dop 44 nodig.

Natuurlijk alle gelekte olie ff schoonmaken want bij de APK kijken ze gelijk naar deze sporen.... Ook de remschoenen en remtrommel schoonmaken want olie remt niet zo best.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)

Guro

Bericht door Guro » do 18 apr, 2013 10:13

Remvoering hoeft niet vervangen te worden? De vorige eigenaar heeft dit een jaar of drie terug gedaan.

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » do 18 apr, 2013 10:57

Guro schreef:Remvoering hoeft niet vervangen te worden? De vorige eigenaar heeft dit een jaar of drie terug gedaan.
Kijk of de remvoering niet is doordrenkt, is het oppervlakkig rem je de olie wel weg. Paar keer flink remmen is voldoende. Bij doordrenkte voeringen is vervangen het beste, maar dan heb je ook weer meer werk voor het stellen.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)

Guro

Bericht door Guro » do 18 apr, 2013 11:18

Oke, ik ga zondag eens aan de slag, thanks

Plaats reactie