de eenden van supercees
-
- Veelvuldig poster
je weet niet wat ik toen kwijt was .Hilke schreef:Yow, dat doet pijn!
nee, het was wel even slikken nu, maar over alle kilometers genomen valt het reuze mee, zit ik nu op 4,5 cent per gereden kilometer aan reparaties, onderhoud en banden.
dat is onder andere opgegaan aan tweedehands voorspatborden, achterspatborden, motorkap en een deur. paar keer nieuwe banden, twee keer een nieuw dakje, twee nieuwe bodemplaten, nieuwe dorpel, meerdere keren laswerk.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
vandaag liep het ruitenwissermechaniek vast van de tapijteend, zat ook al wel veel speling op. was hier al voor gewaarschuwd door leen apk, maar ja, ik repareer pas wat als het stuk is. meteen de ruitenwissersknop op stop gezet.
na een tijdje begon het toch wat te stinken naar hete elektriek, toen bedacht ik dat er altijd spanning op met motortje blijft staan tot de ruitenwissers weer in de ruststand staan, dus snel langs de kant van de weg geparkeerd en de stekker losgemaakt.
benieuwd of het motortje het nog doet... anders eens diep graven in de schuur, weet dat ik nog wat heb liggen van een acadiane, maar dat zal wel niet passen.
morgen maar met de besteleend naar m'n werk, je ziet niet echt veel in die zeikregen als je 20 kilometer moet rijden zonder ruitenwissers.
na een tijdje begon het toch wat te stinken naar hete elektriek, toen bedacht ik dat er altijd spanning op met motortje blijft staan tot de ruitenwissers weer in de ruststand staan, dus snel langs de kant van de weg geparkeerd en de stekker losgemaakt.
benieuwd of het motortje het nog doet... anders eens diep graven in de schuur, weet dat ik nog wat heb liggen van een acadiane, maar dat zal wel niet passen.
morgen maar met de besteleend naar m'n werk, je ziet niet echt veel in die zeikregen als je 20 kilometer moet rijden zonder ruitenwissers.
-
- Veelvuldig poster
eens goed gezocht in de schuur, vond een ruitenwissermechaniek met motortje, eentje zonder motor en eentje van een acadiane die compleet anders is inderdaad, ook het motortje.
alles gecheckt op speling en alles kan zo de ijzerbak in.
morgen weer naar peter, die heeft nog wel wat liggen.
alles gecheckt op speling en alles kan zo de ijzerbak in.
morgen weer naar peter, die heeft nog wel wat liggen.
-
- Veelvuldig poster
ander ruitenwissermechaniek gemonteerd. daarvoor moet de voorruitontwaseming los. en dus je dashboard. en dan breekt het plastic moertje waarmee je tellerkabel vastzit aan je snelheidsmeter, moet je die dus ook vervangen. dus loshalen bij de versnellingsbak. wat niet lastig is. wel lastig is weer de bout er in wrotten. kreeg ik niet voor elkaar. peter wel. in de regen. en als je klaar bent stopt het met regenen...
maar goed, alles werkt weer. ben er nu ook wel weer even klaar mee. hou niet van gepriegel.
maar goed, alles werkt weer. ben er nu ook wel weer even klaar mee. hou niet van gepriegel.
-
- Veelvuldig poster
de besteleend heeft nu een tweede demper. op zich niet bijzonder, maar een azu-koets uit '66 heeft geen standaardoplossing voor een ophangpunt aan de achterkant van de tweede demper. een azu uit '66 heeft wel twee dempertjes, maar deze bevinden zich beide bij het motorblok.
ik heb het opgelost door een stang van een oude kachelbediening om te buigen en met een haak door een bestaand gat in de laadruimtebodem te steken. om heen en weer schommelen van de uitlaat tegen te gaan heb ik een veer gebruikt die normaal gesproken je gasklep weer dicht trekt als je stopt met gas geven.
het scheelt een hoop herrie.
ik heb het opgelost door een stang van een oude kachelbediening om te buigen en met een haak door een bestaand gat in de laadruimtebodem te steken. om heen en weer schommelen van de uitlaat tegen te gaan heb ik een veer gebruikt die normaal gesproken je gasklep weer dicht trekt als je stopt met gas geven.
het scheelt een hoop herrie.
-
- Veelvuldig poster
zo, nog een eend erbij. van marktplaats, voor 850 euro. een 2cv6 uit 1979.
apk tot in juni 2015, technisch 100% in orde, goed chassis, goede banden. alles werkt naar behoren, rijdt zomaar 120 op de teller. ik heb nog nooit een eend gehad die zo stil en goed rijdt. 2 plekjes die voor het mooie gelast moeten worden (stukje bodemplaat, stukje dorpel). alleen de verflaag uit 1998 is niet meer zo mooi.
dus, ze zijn nog te vinden, eenden voor ouderwetse prijsjes.
apk tot in juni 2015, technisch 100% in orde, goed chassis, goede banden. alles werkt naar behoren, rijdt zomaar 120 op de teller. ik heb nog nooit een eend gehad die zo stil en goed rijdt. 2 plekjes die voor het mooie gelast moeten worden (stukje bodemplaat, stukje dorpel). alleen de verflaag uit 1998 is niet meer zo mooi.
dus, ze zijn nog te vinden, eenden voor ouderwetse prijsjes.