Olieschraapveer terugplaatsen
Geweldig. Wist niet meer van het bestaan van dit oude topic. Wel dat ik het toen met een touwtje heb gefixt.
Later heb ik nog een zuigerklem gekocht en dat werkt net wat makkelijker. Inmiddels ben ik al wat blokjes verder. Gewoon doen, je wordt er vanzelf handiger in.
Later heb ik nog een zuigerklem gekocht en dat werkt net wat makkelijker. Inmiddels ben ik al wat blokjes verder. Gewoon doen, je wordt er vanzelf handiger in.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Ik heb vanavond mijn eerste blokje gedaan, met een tie rip om de zuiger en olieschraapveer.TB schreef:Geweldig. Wist niet meer van het bestaan van dit oude topic. Wel dat ik het toen met een touwtje heb gefixt.
Later heb ik nog een zuigerklem gekocht en dat werkt net wat makkelijker. Inmiddels ben ik al wat blokjes verder. Gewoon doen, je wordt er vanzelf handiger in.
Zuiger 1 ging prima, toen ik zuiger 2 voorzichtig in de cilinder schoof/tikte hoorde ik 'knak' en brak er een klein stukje uit de olieschraapveer !@#X&
Nu zal ik vast niet de eerste zijn die dit een keer gebeurt, maar ik baal er wel van...
Heb de kitcar boer een mailtje gestuurd of de olieschraapveren ook los leverbaar zijn....
Eendracht maakt macht.
Ik had een ingezaagde pvc pijp, maar die was qua diameter net wat te klein. Kon 'm niet genoeg dichtknijpen.AZL57 schreef:tyrap is erg klein, pak liever een ingezaagde pvc buis die je dicht kunt knijpen.
Toen maar een tie rip of tyrap gepakt.
Volgende keer toch maar eerst even een stukje pvc pijp bij de bouwmarkt halen....
Eendracht maakt macht.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Je kan een rioleringsbuis gebruiken sleuf in zagen zodat je met een spanbandje of iets dergelijks op de juiste maat kan klemmen schuif je zo de zuiger in de cilinder. Wel ff de zuiger van de drijfstang halen scheelt een hoop gepruts
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
of je koopt gewoon voor die ca 15 euro een daarvoor bedoeld stukje gereeedschap. makkelijker minder kans op breken van de veren etc etc...
http://www.autogereedschap.com/a-224354 ... -60-125mm/
http://www.autogereedschap.com/a-224354 ... -60-125mm/
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Bedankt, heb het ding maar meteen besteld.dyane_maniac schreef:of je koopt gewoon voor die ca 15 euro een daarvoor bedoeld stukje gereeedschap. makkelijker minder kans op breken van de veren etc etc...
http://www.autogereedschap.com/a-224354 ... -60-125mm/
Eendracht maakt macht.
Ideaal gereedschap!dyane_maniac schreef:of je koopt gewoon voor die ca 15 euro een daarvoor bedoeld stukje gereeedschap. makkelijker minder kans op breken van de veren etc etc...
http://www.autogereedschap.com/a-224354 ... -60-125mm/
Klus was zo geklaard zonder zuigerveer te breken.
Eendracht maakt macht.
Oorspronkelijk werden die op het oog "te grote" olieschraapveren U-flexveren genoemd. Ze moeten idd in een goed geoliede klemband tegelijk met de compressieveren worden samengedrukt en dan kan de opgetuigde zuiger van onderaf in de cilinder worden geschoven. Dat alles met gebruik van grote plenzen olie. Als het schuiven zwaar gaat, mag je kloppen met een hamersteel. Zo'n echte klemband is voor niet veel tientjes in de automaterialenhandel te koop