Mijn groene Froggy!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 29 apr, 2013 08:06

je zou jezelf waarschijnlijk wel een groot plezier doen met een nieuw rubber. Het zijn de kosten niet een een lekkende voorruit gaat ook vervelen. Bovendien moet je nogal wat demonteren om het rubber te vervangen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » ma 29 apr, 2013 22:22

Leg het rubber even in een emmer met warm water, daar wordt het wat soepeler van. Met 2 man ( of vrouw) en een stevig touwtje druk je hem er zo in.
Eruit is ook niet zo''n probleem, ruitenwisser even weghalen en bovenkant van het dashbordje dan kan je voorzichtig met een schrovendraaier het rubber er zo uithalen
met eendige groeten,

st@f
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: do 31 jan, 2013 20:08
Locatie: Lier

Bericht door st@f » ma 29 apr, 2013 23:43

ik voeg altijd een beetje groene zeep -ook wel bruine zeep, zachte zeep of goudzeep genoemd- toe aan het warme water; maakt de rubbers zacht en soepel als nieuw

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » vr 3 mei, 2013 15:34

Rob, of iemand anders, zou je mij middels een PM een adres kunnen geven waar ik epoxy primer en lak kan halen. Of kan ik hiervoor het beste naar een spuiter gaan? Ik heb al eens een half litertje 2 componenten epoxy primer bij de spuiter gehaald. Hij heeft het toen ook gelijk gemengd. Maar ik heb nu grotere bus nodig om te primen en wil zelf zoveel aan kunnen maken wat ik nodig heb.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 11 mei, 2013 17:13

Dacht ik dat ik lekker op weg was!
Het LA portier sluit toch niet zo als het zou moeten(zie pag.7) Het valt ook niet in de slotplaat, ondanks vulringen. Het portieslot valt er net iets onder.
Dus de linker B-stijl los geslepen. PFFFFFF
Maar nu zit dus ook de linker c-stijl niet goed!
Er zit niks anders op dan de c-stijl ook maar los te halen van het binnenscherm en de dorpel.

Of heeft iemand een betere oplossing. HELP!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Portier

Bericht door theoenmarion » za 11 mei, 2013 17:31

Voor alle duidelijkheid, een paar foto's.
Niet echt goed te zien maar hier lijkt het minder erg!
Afbeelding

Afbeelding

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 13 mei, 2013 07:44

het lijkt er op dat je deur te laag zit. dat kan twee oorzaken hebben: of het scharnier van je deur is onderaan iets afgesleten, of het metalen deel waar je deurscharnier op steunt, onderaan de b-stijl, is versleten.

had dit toevallig vorige week, ik moest de rechterachterdeur iets optillen om hem in het slot te laten vallen. niet handig, heb een andere deur uit de schuur gevist, die sluit prima. dus bij mij is het scharnier wat afgesleten.

een oplossing lijkt mij het gedeelte onder aan de b-stijl, waar het deurscharnier op rust, iets op te lassen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

C- stijl

Bericht door theoenmarion » za 25 mei, 2013 17:27

vandaag de slijptol in de c-stijl gezet en de b-stijl weer los gehaald van de dorpel. oorzaak is niet de slijtage van het scharnier supercees. De deur sloot rechts boven ook niet evenwijdig aan de goot! Dus de b-stijl iets terug gezet en nieuw stuk c- stijl ook iets terug gezet. Ik heb nu alleen nog een probleem met het achterscherm. Dit sluit niet in een pas aan op het staartstuk. Zit eigenlijk te veel spanning in de ronding.
Zou ik de bevestigings-- gaten, waar het aan de c-stijl komt dicht kunnen lassen/solderen en nieuwe 5 mm gaten kunnen boren?
Afbeelding

Afbeelding

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Re: Plaatje

Bericht door TimVS » ma 27 mei, 2013 09:50

theoenmarion schreef:Iemand enig idee waar dit plaatje voor is? Het zit aan de rechterkant in het dasbordkast! het is een soort loden plaatje met een 8 cijfers nummer. Het is niet het chassisnummer.Afbeelding
Misshcien een late reacite,

Dit is het carroserie nummer. Dit kunnen ze vragen bij heraanvraag van de papieren. De combinatie chassis-, motor- en carroserienummer moeten dan in princiepe geljik zijn.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 27 mei, 2013 20:03

Zou ik de bevestigings-- gaten, waar het aan de c-stijl komt dicht kunnen lassen/solderen en nieuwe 5 mm gaten kunnen boren? ....

ja, dat heb ik ook gedaan. Van de buitenkant af met een grote stompe boor (8 mm puntlasboor) naar binnen boren zodat de las met de moer loslaat. Dan de boel dichtlassen, nieuwe gaten boren, koperen boutjes er in met de moeren er aan, moertjes aan de binnenkant vastlassen en de koperen boutjes er uit draaien.

Is even werk maar het gaat goed.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Achterscherm

Bericht door theoenmarion » ma 27 mei, 2013 21:30

Ik bedoelde eigenlijk de gaten van het scherm. Maar met die koperen boutjes is een goede tip.
Het begint al steeds meer op een eend te lijken!
Vanavond het achterscherm pas gemaakt. Zit wel erg strak allemaal maar het kan. Ik heb aan de binnenscherm dus ook moertjes gelast. Is denk ik straks gemakkelijker om het buitenscherm er op te zetten als alles gespoten is.Afbeelding

Afbeelding

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 28 mei, 2013 07:05

goed werk!

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » di 28 mei, 2013 07:54

Wat een doorzettingsvermogen!
Wel erg goed bezig.
een leuk topic om te volgen, gewoon omdat het een probeer en fout en nog maals tot het goed is, topic is.
Voor mij herkenbaar :roll: :lol:
tweeceevees zijn leuk!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 29 mei, 2013 13:10

Hoi Theo,

mischien dom vragen, maar ligt eea niet aan je deur?

Ik was van het weekend bezig even de deuren in de koets te zetten vóór de deuren gespoten gaan worden. één achterdeur sloot helemaal niet mooi aan, viel te ver over de rand van het achterspartbord. ik moest aan jouw verhaal denken en kreeg een hartverzakking; weer slijpen en lassen en de koets is al gespoten. Nu had ik nog een andere achterdeur en die paste in één keer wel. Bleek dat het scharnier van de achterdeur aan de onderkant los was gekomen van de deur, en dat daar een afstandverschile van zo'n 6 tot 8 mm optreed. Waardoor de deur scheef gaat titten en aand e kant van het spatbord niet sluit.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Gordelplaat

Bericht door theoenmarion » za 1 jun, 2013 16:15

Nee Rob, ik denk niet dat het aan deur lag.Ik heb namelijk een andere deur gehaald en deze gaf het zelfde probleem. Maar ik vindt het nu goed sluiten.
Vandaag heb ik onder andere de gordelplaat Links achter gemaakt en in gelast. Verder het achter spatbord geschuurd en de kleine deukjes er uit gehaald.Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie