echte eendrijder schreef:op zich loopt de eend wel goed en verbruikt nauwelijks olie. en zit snelheid genoeg in.
Dus of het aan de compressie ligt...
Maar het is misschien een idee om er na te kijken.
Waar ik nog aan zat te denken of er wel een pakking tussen zit (carbarateur en spruitstuk) kun je die zien zo vanaf de buitenkant zeg maar?
Wat betreft de spons voor luchtfilter.. die zit er nog niet in.. dan valt er niet mee te rijden. Wil dan niet harder dan hooguit 80 km/h.
En de choke staat in het begin wel even aan, maar doe ik later wel uit
In de 1e post geef je aan dat je er een andere carburateur op hebt gezet.
Dan weet je toch of je er een pakking tussen hebt gedaan?
Als het goed is zit er een dikke pakking tussen van ongeveer 8mm. Deze zijn vaak hard geworden in de loop van jaren. Je kan er dan 2 stuks papieren pakking kopen en die boven en onder de dikke pakking monteren. Dit is niet standaard maar het proberen waard.
Heb je ook een nieuw luchtfilter geprobeerd? Mogelijk is die gewoon vervuild en zit hij half dicht geslipt waardoor hij rot gaat lopen.
Een nieuw filter geeft niet veel weerstand. Kost maar een euro of 5.
Dat hij rot gaat lopen als je het filter monteert geeft aan dat het met de verhouding lucht benzine te maken heeft. Sproeiers heb je al schoongemaakt en de maat van een sproeier verandert niet opeens. Dus ik zou mijn geld op grond van de info nu bekend zetten op een vervuild luchtfilter.
Rijden zonder is echt niet handig als er vuil in je motor komt ben je straks wel veel geld kwijt. Het is dan goedkoper om met de auto naar een grage te gaan (een die weet hoe met eenden om te gaan) en hem te laten nakijken.