nieuwe achter opbouw
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Dat is op zich niet zo raar de standaard maat chassis maken ze er veel tegelijk van. Daardoor zijn de productiekosten in verhouding lager.
Ik heb zelf gewoon de achterpoten van het chassis een stukje verlengt door er een stuk koker aan te lassen. Anders stak de trekhaak niet voorbij de pickup bak. het chassis is gegalvaniseerd maar ook zwart geschilderd. de stukken die ik er aan gelast heb zijn alleen geschilderd.
Een chassis met een andere wielbasis is geen optie dat meten ze op bij de RDW. Als je dat wil moet je de auto met het kenteken gebruiken waar dat chassis onder hoort.
Ik heb zelf gewoon de achterpoten van het chassis een stukje verlengt door er een stuk koker aan te lassen. Anders stak de trekhaak niet voorbij de pickup bak. het chassis is gegalvaniseerd maar ook zwart geschilderd. de stukken die ik er aan gelast heb zijn alleen geschilderd.
Een chassis met een andere wielbasis is geen optie dat meten ze op bij de RDW. Als je dat wil moet je de auto met het kenteken gebruiken waar dat chassis onder hoort.
Dit vind ik erg kort door de bocht, waarom is dit niet goedgekeurd??? In Duitsland mag dit zo de weg op zelfs met een Suzuki 3 cilinder motor en als het daar mag mag het hier ook, kijk maar naar het topic waarin dit zelfs door de RDW bevestigd wordt.Thijs schreef:Je hebt er ook niks aan.
Niet geaccepteerd door de RDW,want niet goedgekeurd en te lange wielbasis.
Vraag dit eerst maar eens na bij de leverancier voordat je deze uitspraken doet....
In het ergste geval moet je een Duitse eend kopen waar dit chassis onder zit en dit importeren naar Nederland..........
Tja de prijs heb je gelijk in, maar dan heb je ook wat.
Even rekenen, wielbasis is 3 meter, achteroverbouw mag 2/3 van de wielbasis zijn,
Tot achter de voordeur is zo'n 1,5m dus houdt je nog een kleine 3,5 meter over voor je opbouw.........

Laatst gewijzigd door LPGo op wo 29 mei, 2013 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Je mag voor zo ver ik weet van een auto 1/3 aan passen. dan blijft het de zelfde auto.
Dat wil zeggen of de motor of het chassis of de opbouw.
Als je dus de opbouw gaat aan passen mag je er geen andere motor meer inleggen of een chassis monteren wat niet origneel is of goed gekeurd als origineel vervangings chassis.
Vandaar dat je de wielbasis niet mag aan.
passen.
Dat wil zeggen of de motor of het chassis of de opbouw.
Als je dus de opbouw gaat aan passen mag je er geen andere motor meer inleggen of een chassis monteren wat niet origneel is of goed gekeurd als origineel vervangings chassis.
Vandaar dat je de wielbasis niet mag aan.
passen.
-
- Gebruiker
Spelregels bepaald door de RDW
Indertijd , circa 8 jaar geleden was er de papieren RDW brochure : samengestelde voertuigen. Mogelijk staat deze info tegenwoordig ergens bij de RDW op de site.
In het kort komt het hier op neer :
Je mag inderdaad SLECHTS 1 van de door de RDW aangegeven 3 delen vervangen aan een voertuig .
Deze 3 delen zijn - 1. Chassis
- 2. Carrosserie ( in geval 2cv de koets)
- 3. Aandrijflijn
motor + versnellingsbak + remmerij
In dit geval MAG je dus enkel en alleen het chassis vervangen en kun je pas nadat het voertuig weer een geldig(actief) kenteken met APK heeft na passage bij de RDW in een volgende fase de achterzijde gaan aanpassen.
LPGo (Geo) weet inderdaad goed ( uit eigen ervaring) dat ze bij de RDW heel goed thuis zijn in de A-type materie
Rene
In het kort komt het hier op neer :
Je mag inderdaad SLECHTS 1 van de door de RDW aangegeven 3 delen vervangen aan een voertuig .
Deze 3 delen zijn - 1. Chassis
- 2. Carrosserie ( in geval 2cv de koets)
- 3. Aandrijflijn
motor + versnellingsbak + remmerij
In dit geval MAG je dus enkel en alleen het chassis vervangen en kun je pas nadat het voertuig weer een geldig(actief) kenteken met APK heeft na passage bij de RDW in een volgende fase de achterzijde gaan aanpassen.
LPGo (Geo) weet inderdaad goed ( uit eigen ervaring) dat ze bij de RDW heel goed thuis zijn in de A-type materie
Rene
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je overlegd met de RDW best veel mogelijkheden zijn inderdaad.
Er worden genoeg auto's omgebouwd naar pickup waarbij het chassis ook wordt vervangen. Dus informeer eens bij de RDW wat mag.
Ik zou eerder voor een langer chassis van een ACA kiezen dan het bestaande chassis aanpassen.
Ga ook eens langs de 2CV garage. Je kunt ook een chassis eerst aanpassen en dan alsnog laten verzinken.
Er worden genoeg auto's omgebouwd naar pickup waarbij het chassis ook wordt vervangen. Dus informeer eens bij de RDW wat mag.
Ik zou eerder voor een langer chassis van een ACA kiezen dan het bestaande chassis aanpassen.
Ga ook eens langs de 2CV garage. Je kunt ook een chassis eerst aanpassen en dan alsnog laten verzinken.
-
- Regelmatige poster
en anders bouw je gewoon een houten eend op maat, net zoals deze Hongaar :
http://www.vraagenaanbod.nl/nieuws/id95 ... to+filmpje
http://www.vraagenaanbod.nl/nieuws/id95 ... to+filmpje
Vrasg eens na bij die nederlandse eendengarage, net over de grens in duitsland. Die hebben een limo eend gebouwd op een zelf gemaakt chassis, met een dikke big bore motor. Wie weet kunnen zij je verder helpen wat betreft regels en mogelijkheden. Daar is immers de koets, wielbasis en de motor veranderd en goedgekeurd