Hallo iedereen,
Sinds korte tijd heb ik een probleem met het bijladen van mn accu. Hiervoor heb ik al een nieuwe dynamo en nieuwe spanningsregelaar geplaatst, echter zonder resultaat. Spanning blijft 12.4V.
V-snaar is in orde en slipt niet door. Geen corrosie op kabelschoenen en op polen van de accu.
Wellicht ergens een draadbreuk? Of heeft er iemand nog andere tips?
Thnx in advance!
12.4 volt bij draaiende motor
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
12.4 volt bij draaiende motor
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
je hebt twee mogelijkheden:
-de dynamo levert niets
-de spanning die de dynamo levert komt niet bij de accu aan
eerst even uitzoeken wat het is:
-meet bij draaiende motor en ingeschakelde groot licht de spanning op de accu
-meet bij draaiende motor en groot licht de spanning die de dynamo afgeeft door de ene meetpen op de dikke draad van de dynamo en de ander op de massa van de dynamo te houden
afhankelijk van wat je meet krijg je dan één van de volgende acties:
-check de aansluiting dunne draad op de dynamo eens. Dat is de bekrachtiging van de dynamo
-kijk of je even van iemand een spanningsregelaar kan gebruiken.
-check de massadraad die van de accu naar het blok loopt.
haal de dynamo los van het blok en maak het ppervlakte schoon waar beide elkaar raken.
als je de twee meetwaren post dan helpt dat om gerichter te zoeken.
Gr Rob
-de dynamo levert niets
-de spanning die de dynamo levert komt niet bij de accu aan
eerst even uitzoeken wat het is:
-meet bij draaiende motor en ingeschakelde groot licht de spanning op de accu
-meet bij draaiende motor en groot licht de spanning die de dynamo afgeeft door de ene meetpen op de dikke draad van de dynamo en de ander op de massa van de dynamo te houden
afhankelijk van wat je meet krijg je dan één van de volgende acties:
-check de aansluiting dunne draad op de dynamo eens. Dat is de bekrachtiging van de dynamo
-kijk of je even van iemand een spanningsregelaar kan gebruiken.
-check de massadraad die van de accu naar het blok loopt.
haal de dynamo los van het blok en maak het ppervlakte schoon waar beide elkaar raken.
als je de twee meetwaren post dan helpt dat om gerichter te zoeken.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
Thnx Rob, aansluitingen bij het blok was de gouden tip!RobM schreef:je hebt twee mogelijkheden:
-de dynamo levert niets
-de spanning die de dynamo levert komt niet bij de accu aan
eerst even uitzoeken wat het is:
-meet bij draaiende motor en ingeschakelde groot licht de spanning op de accu
-meet bij draaiende motor en groot licht de spanning die de dynamo afgeeft door de ene meetpen op de dikke draad van de dynamo en de ander op de massa van de dynamo te houden
afhankelijk van wat je meet krijg je dan één van de volgende acties:
-check de aansluiting dunne draad op de dynamo eens. Dat is de bekrachtiging van de dynamo
-kijk of je even van iemand een spanningsregelaar kan gebruiken.
-check de massadraad die van de accu naar het blok loopt.
haal de dynamo los van het blok en maak het ppervlakte schoon waar beide elkaar raken.
als je de twee meetwaren post dan helpt dat om gerichter te zoeken.
Gr Rob
Na de contacten te hebben opgeschuurd zijn alle problemen weg!
Hoe je zoiets simpels over het hoofd kan zien. Dacht alle contacten wel gehad te hebben.
Nogmaals thnx!
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke