LPGo's Ami 8 berline 09-80-MS
Gisteravond en vandaag de achterste remleidingen vervangen. De originele vond ik dubieus uitzien en veiligheid gaat boven alles. Laatst losse remleiding en een flairapparaat gekocht (duitse fransman) wel duur maar hij stond al jaren op mijn verlanglijstje en nu maar gekocht. Voorheen altijd met een tang gewerkt waarmee je kabelschoentjes dichtknijpt (de goedkoopste uitvoering) en op zich werkt het wel, (moest vaker na een paar dagen/weken nog eens natrekken) maar uiteraard dit is veel beter.
Meteen maar met de moeilijkste remleidingen begonnen, die door de achteras, m.b.v. een bezemsteel de krullen gemaakt plaatjes over gezet en tot mijn verbazing viel de M7 bout gelijk door het gat......
Hierdoor een beetje overmoedig geworden heb ik op de 2e een uur liggen prutsen.
Uiteindelijk met een stukje lasdraad om de bout heen gewikkeld floepte de M7 bout zowaar op zijn plek.....
De originele remcilindertjes en zuigertjes ook maar meteen vervangen (was waarschijnlijk niet nodig)..
Ga ze misschien nog eens nader inspecteren..
Heb wel de originele remvoeringen teruggeplaatst, deze zijn gewoon nieuw....
Daarna nog eens naar de hoofdremcilinder gekeken, deze bleef eerst plakken maar vandaag werkte hij weer als vanouds.... Remvloeistofpotje schoongemaakt "van binnen" zwarte drap eruitgehaald... Morgen ga ik haar ontluchten, dan zien we het resultaat.........
Meteen maar met de moeilijkste remleidingen begonnen, die door de achteras, m.b.v. een bezemsteel de krullen gemaakt plaatjes over gezet en tot mijn verbazing viel de M7 bout gelijk door het gat......
Hierdoor een beetje overmoedig geworden heb ik op de 2e een uur liggen prutsen.
Uiteindelijk met een stukje lasdraad om de bout heen gewikkeld floepte de M7 bout zowaar op zijn plek.....
De originele remcilindertjes en zuigertjes ook maar meteen vervangen (was waarschijnlijk niet nodig)..
Ga ze misschien nog eens nader inspecteren..
Heb wel de originele remvoeringen teruggeplaatst, deze zijn gewoon nieuw....
Daarna nog eens naar de hoofdremcilinder gekeken, deze bleef eerst plakken maar vandaag werkte hij weer als vanouds.... Remvloeistofpotje schoongemaakt "van binnen" zwarte drap eruitgehaald... Morgen ga ik haar ontluchten, dan zien we het resultaat.........
Laatst gewijzigd door LPGo op zo 9 jun, 2013 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag de remmen ontlucht, zie nergens een lekkage maar nog iets sponzig, ook nog nieuwe remblokjes geplaatst, de orginele gingen alle kanten uit, van bijna nieuw naar helemaal afgesleten.....
Over een paar dagen nog maar eens ontluchten.
Paar foto's gemaakt van de maagdelijke luchtslang aansluitingen en dito klemmen, tot nu toe heb ik ze kunnen laten zitten. Hoop dat dit zo kan blijven....
Daarna de bank en stoelen verwijderd, bakkersvrouw moet een gewichtig persoon zijn geweest want 1 stoelgeleider was afgebroken.
Daarna het cocostapijtje verwijderd, de vloerbedekking en de geluiddempende laag.
De vloerplaten ga ik dus echt niet vervangen, alleen de dwarsdragertjes aan de onderzijde worden vernieuwd, die zijn helemaal rot. Ook de dorpels ga ik waarschijnlijk alleen maar oplappen, ik wil de originaliteit zoveel mogelijk bewaren....
De mooiste verassing was de uitlaat, deze was "een beetje verrot", getuige het aantal extra gaten, maar het Citroen fabrieksstickertje zat dus nog gewoon op de 2e demper.....
Alle bouten gingen goed los behalve de bout aan de bak waarmee de uitlaat vastgehouden wordt.... deze brak dus af in de versnellingsbak.....
ik ga dus echt geen versnellingsbak uit de auto halen......
wordt vervolgt..
Over een paar dagen nog maar eens ontluchten.
Paar foto's gemaakt van de maagdelijke luchtslang aansluitingen en dito klemmen, tot nu toe heb ik ze kunnen laten zitten. Hoop dat dit zo kan blijven....
Daarna de bank en stoelen verwijderd, bakkersvrouw moet een gewichtig persoon zijn geweest want 1 stoelgeleider was afgebroken.
Daarna het cocostapijtje verwijderd, de vloerbedekking en de geluiddempende laag.
De vloerplaten ga ik dus echt niet vervangen, alleen de dwarsdragertjes aan de onderzijde worden vernieuwd, die zijn helemaal rot. Ook de dorpels ga ik waarschijnlijk alleen maar oplappen, ik wil de originaliteit zoveel mogelijk bewaren....
De mooiste verassing was de uitlaat, deze was "een beetje verrot", getuige het aantal extra gaten, maar het Citroen fabrieksstickertje zat dus nog gewoon op de 2e demper.....
Alle bouten gingen goed los behalve de bout aan de bak waarmee de uitlaat vastgehouden wordt.... deze brak dus af in de versnellingsbak.....
ik ga dus echt geen versnellingsbak uit de auto halen......
wordt vervolgt..
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
gewoon er af laten schroef ze ook nooit meer vast bij een imitatie plof pot zeker niet want vaak breekt dan na een poosje de flens waar de klem van de uitgang zit af. laat je de bak bouten weg blijft i wel heel.
Echt gaaf zo'n ami die wil ik ooit ook nog eens maar dan het liefst een super.
Blok heb ik al De rest komt ook ooit wel voorbij hoop ik.
Suc6
Echt gaaf zo'n ami die wil ik ooit ook nog eens maar dan het liefst een super.
Blok heb ik al De rest komt ook ooit wel voorbij hoop ik.
Suc6
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 25 aug, 2012 20:52
- Locatie: FRANEKER
Vandaag begonnen met lassen, wil er achter naar voor doorheen...
Dus begonnen met de "staartstukken" voor een Ami valt het best nog mee, wilde er eerst niets aan doen, maar heb nu alles lekker vrij liggen zo zonder spatborden, dus toch maar even de rottigheid eruit gehaald.........
Het andere staartstuk was iets minder roestig toch maar dezelfde procedure gedaan.
Op weg van achter naar voor , komt als volgende de achterste tankbalk aan de beurt,
Hiervan zijn zijn de uiteindes links en vooral rechts rot, ook een bekend Ami probleem,
na even met mezelf overlegd te hebben, is de snelste optie (voor mij) een nieuwe tankbalk te maken, eerst de puntlassen in de kofferbak uitboren, waarna de balk weggeslagen kan worden, dan een nieuwe gemaakt van RVS, deze zal zou gauw niet meer roesten en net nog even erin gelast, hij past erg goed, gelukkig...
De oude balk
en de nieuwe . Precies hetzelfde gemaakt zoals Citroen, alleen van RVS..
Volgende week wil ik de dwarsbalkjes van de vloer vernieuwen en het plaatwerk onder de kriksteun links.....
Dus begonnen met de "staartstukken" voor een Ami valt het best nog mee, wilde er eerst niets aan doen, maar heb nu alles lekker vrij liggen zo zonder spatborden, dus toch maar even de rottigheid eruit gehaald.........
Het andere staartstuk was iets minder roestig toch maar dezelfde procedure gedaan.
Op weg van achter naar voor , komt als volgende de achterste tankbalk aan de beurt,
Hiervan zijn zijn de uiteindes links en vooral rechts rot, ook een bekend Ami probleem,
na even met mezelf overlegd te hebben, is de snelste optie (voor mij) een nieuwe tankbalk te maken, eerst de puntlassen in de kofferbak uitboren, waarna de balk weggeslagen kan worden, dan een nieuwe gemaakt van RVS, deze zal zou gauw niet meer roesten en net nog even erin gelast, hij past erg goed, gelukkig...
De oude balk
en de nieuwe . Precies hetzelfde gemaakt zoals Citroen, alleen van RVS..
Volgende week wil ik de dwarsbalkjes van de vloer vernieuwen en het plaatwerk onder de kriksteun links.....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Bedankt, ben zelf ook tevreden... Afgelopen zaterdag de kriksteun linksachter opgelapt, de plaat onder de kriksteun was rot..... kriksteun eraf gehaald plaat verwijderd, binnenwerk ge-re-modeleert, nieuwe plaat en kriksteun teruggezet....
Vanavond nog gauw even 4 nieuwe dwarsbalkjes gemaakt, imitatie vloerdeel als voorbeeld gebruikt, maar de originele zijn langer, dus geprobeert om die na te maken.
Daarna nog de puntlassen verwijderd uit de vloer, de orginele dwarsbalk verwijdert en de nieuwe erin geschoven en ook deze past gelukkig mooi...
morgen maar weer verder.....
Vanavond nog gauw even 4 nieuwe dwarsbalkjes gemaakt, imitatie vloerdeel als voorbeeld gebruikt, maar de originele zijn langer, dus geprobeert om die na te maken.
Daarna nog de puntlassen verwijderd uit de vloer, de orginele dwarsbalk verwijdert en de nieuwe erin geschoven en ook deze past gelukkig mooi...
morgen maar weer verder.....