handrem zit vast
handrem zit vast
Vanmorgen probeerde ik weg te rijden, maar niet gelukt omdat de handrem vast zit ( 2cv 6 special S6 uit 1986)
De handrem is hard aangetrokken en wil niet terug, heeft iemand een tip hierover om dit op te lossen. Alvast bedankt!
De handrem is hard aangetrokken en wil niet terug, heeft iemand een tip hierover om dit op te lossen. Alvast bedankt!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
haha die ken ik. Er zit een uitsparing (gleufje) in je hendel waar de witte knop die je indrukt in moet vallen kijk ff of die goed zit. witte knopje kan je draaien. als dat tegen over elkaar kan je hem weer indrukken. nu duik je onder met je hoofd onder de aflegplank en als je de knop indrukt zie je een palletje bewegen deze kan je dan met de andere hand verder indrukken zodat i weer verder terug kan. als je ff goed kijkt wat er beweegt als je het knopje indrukt wijst zich dit vanzelf. voor later moet je de hand rem blokjes stellen of er nieuwe indoen. suc6
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Dan is waarschijlijk de blokkeerpal eruit gesprongen
kruip onfer je dash en laat iemand de handremknop indrukken terwijl hij aan de handel trekt
Aan de bovenkant komt nu de blokeerpal vrij, druk die in en laat de handel naar voren gaan
Stel wel je handrem daarna een keer opnieuw af want hij staat duidelijk niet strak genoeg
Sorry voor de spelfouten, grote vingers op kleine smartphone haha
kruip onfer je dash en laat iemand de handremknop indrukken terwijl hij aan de handel trekt
Aan de bovenkant komt nu de blokeerpal vrij, druk die in en laat de handel naar voren gaan
Stel wel je handrem daarna een keer opnieuw af want hij staat duidelijk niet strak genoeg
Sorry voor de spelfouten, grote vingers op kleine smartphone haha
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
whahaha met 2 minuten verschil het zelfde antwoordDucKKnutsel schreef:haha die ken ik. Er zit een uitsparing (gleufje) in je hendel waar de witte knop die je indrukt in moet vallen kijk ff of die goed zit. witte knopje kan je draaien. als dat tegen over elkaar kan je hem weer indrukken. nu duik je onder met je hoofd onder de aflegplank en als je de knop indrukt zie je een palletje bewegen deze kan je dan met de andere hand verder indrukken zodat i weer verder terug kan. als je ff goed kijkt wat er beweegt als je het knopje indrukt wijst zich dit vanzelf. voor later moet je de hand rem blokjes stellen of er nieuwe indoen. suc6
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Dit deed de keurmeester met mijn eend ook bij de apk ook toen i de handrem wilde tjekken op de achterwielen en 'm nog harder aantrok omdat er niets gebeurde. Heb 'm eerst een poos laten klooien met een dikke grijns natuurlijk en toen maar eens ingegrepen en hem verteld dat het niet ging werken op de achterwielen haha de eend was daarna heel snel goedgekeurd.
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Gebeurd iedereen een keer, is dan wel tijd de handrem af te stellen.
Blokken verslijten niet snel ben met de handrem er op 16 km naar huis gereden niet gemerkt had 2 zware agregaten in de bak. Nieuwe blokjes beteld maar die bleken nog prima. Dus als iemand ze nodig heeft ik heb nog een set nieuw in doos.
Blokken verslijten niet snel ben met de handrem er op 16 km naar huis gereden niet gemerkt had 2 zware agregaten in de bak. Nieuwe blokjes beteld maar die bleken nog prima. Dus als iemand ze nodig heeft ik heb nog een set nieuw in doos.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Nieuwe blokken is niet altijd nodig en als je ze nodig. Had ze besteld om dat ik dacht dat ze op waren maar ze bleken nog als nieuw. Even de blokken controleren en de excentrieken bijstellen is vaak voldoende. Vervangen kan geen kwaad en ze zijn niet echt duur maar ja als het niet nodig is.gelemotor schreef:En ik heb gisteren nog even gauw bij een stoplicht nog even de handrem los moeten peuteren, is nie handig....
En ja, er komen nieuwe blokjes in
Gr, Luc
De hoofdremblokken ook gelijk even bekijken als die te dun worden kunnen ze tussen er tussenuit schieten en dan loopt de boel klem. Ik heb eens op een vermogensbankdag iemand gezien die dat had op de weg er naar toe. Die zijn toch wel een hele poos bezig geweest voor de boel weer gangbaar was.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Voor eerste keer kan dat een behoorlijk prutswerk zijn. Excentrieken er af de oude blokjes kan je met een dikke voeler maat tussen de schijven en de blokjes door er uit drukken Als je van de nieuwe blokjes de zijkant ff het verf randje er af slijpt gaan ze er een stuk makkelijker in.
suc6
suc6
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics