2 dagen perfect, dag3 stationaire ellende

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » za 6 jul, 2013 23:57

Ok dat is dus niet een kwestie van in en uitschroeven?

Ik begin met dat filtertje. Het deksel van de carb heb ik er al afgehad en alles schoongemaakt. Er lag wel wat stof/zand op de bodem maar dat is allemaal weg en alle sproeiers zijn doorgeblazen. Deze zijn daarna weer goed vastgeschroefd.

Morgenmiddag ben ik weer bij de eend. Ik laat jullie de vorderingen weten.

De choke zit goed. Zonder choke zit de klep inderdaad helemaal open.

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » zo 7 jul, 2013 00:01

Toeval of niet, heb sinds vanavond precies hetzelfde probleem, Dyaantje loopt perfect, maar stationair slaat ze af, toerental loopt helemaal terug.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » zo 7 jul, 2013 19:19

Ok wat heb ik gedaan:

Bobine verwisseld,
Andere bougie kabels
Zeefje schoon gemaakt.

Resultaatq: geen

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » zo 7 jul, 2013 19:53

Mochten er nog mensen zijn in de omgeving Rotterdam die tegen een sympathieke vergoeding ( ik kan ook in kratjes bier betalen ;) ) mij uit de brand wil helpen, heel erg graag!

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 7 jul, 2013 19:55

Franko schreef: ( ik kan ook in kratjes bier betalen ;) ) mij uit de brand wil helpen, heel erg graag!
Is dit nu een hint naar Brand bier, wordt bij mij om de hoek gebrouwen, dus helaas naar je toekomen zit er niet in......

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » zo 7 jul, 2013 20:07

Dat is inderdaad een eindje weg!

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 7 jul, 2013 21:19

Nou nu heb je geloof ik alle oplossingen wel gehad. maar hoor hier niemand over hoe dat kan als dit de 2e carburateur al is die niet meer af te stellen is.

Misschien de tank maar eens schoonmaken of controleren of je benzine leiding niet aan het oplossen is. De benzine van tegenwoordig lost oude leidingen langzaam op. mag er toch van uit gaan dat je het lucht filter al hebt schoon gemaakt :D
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » zo 7 jul, 2013 22:22

Mogelijk is mijn 123 gaan hemelen?

heb nog beetje met de co2 schroef en de stationairschroef gespeeld maar dit mocht niet baten. Heb hem teruggezet naar wat "ongeveer" een juiste stand zou moeten zijn. Zonder Co2 meter is dat natuurlijk altijd lastig te bepalen.

Heb hem eerst helemaal ingedraaid en toen 3 tot 3.5 half slag terug. Hier deed hij het eerst dus goed op.

Luchtfilter is schoon en benzinelijn is vorig jaar nog vernieuwd ...

voor mij blijft over: die tweedehands carb is op een of andere manier toch niet in orde of mijn 123 is hemelen.

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » ma 8 jul, 2013 01:16

Ik wil voor de zekerheid de kleppen nog stellen ( dit moet op de andere eend ook nog gebeuren, dagelijks gebruik dus jaarlijks onderhoud :) )

Voor de duidelijkheid: Als de tuimelaar helemaal naar binnen zit ( en de klep dus volledig open staat ) moet de tegenoverliggende klep van de andere cilinder gesteld worden toch?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 8 jul, 2013 09:06

Ja,wel koud en 0,20mm.als dat goed is en de ontsteking op tijd staat,goed warm rijden en dan stationair afstellen: Beginnen net de gasklep zo dat hij blijft draaien.Dan zoek je met de stelschroef het hoogste toerental.
Dan draait hij dus te hard en zet je de gasklep weer terug zodat hij net blijft draaien en dan weer de stelschroef.enz.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » ma 8 jul, 2013 10:24

Je 123 is echt niet gaan hemelen! Een 123 is of echt dood of leeft nog. Een beetje dood bestaat niet.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » di 9 jul, 2013 14:56

Waarschijnlijk toch de carburateur. Er zit nu weer een andere op. Probleem weer weg.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 9 jul, 2013 16:24

maar, heb je de stationair sproeier nu nog eruit gehad???

dat is dat ding waar het pijltje die je bij de "1" hebt getekend naar wees.

want 9/10x is het die stationair sproeier
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie