Bericht
door achtpeter » do 11 jul, 2013 11:10
Wat je nodig hebt, is vooral gezond verstand. Gewoon netjes werken met kabelschoentjes, een goeie krimptang, serieuze stroomkabel uit de automaterialenhandel en eventueel krimpkous.
Je hebt een geschakelde en een ongeschakelde plus nodig. En een draadje naar de massa, natuurlijk. De geschakelde plus vind je bijvoorbeeld op je ruitenwissermotor. Contact aan, ruitenwisser uitgeschakeld, met een proeflampje opzoeken welke draad plus van het contactslot krijgt. Die aftakken. De ongeschakelde plus haal je rechtstreeks van de accu, met een zekering zo dicht mogelijk bij de accu. Verder is het een kwestie van de handleiding van je radio volgen. Iedere radio heeft tegenwoordig DIN-multistekkers met begrijpelijke aanduidingen van de aansluitingen.
Misschien moet je, als je de geschakelde plus bij de ruitenwissermotor aftakt, de betreffende zekering vervangen door een zwaardere. Of sjieker: een relais tussen ruitenwisser en radio plaatsen.
Het is echt geen rocket science.