wereldmeeting 2013
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
ik ga ook naar de wm in spanje, maar het is de eerste keer dat ik zo ver ga rijden. iemand tips wat ik allemaal bij moet hebben voor onderweg?
ik dacht aan
-extra bobine
-reservewielen (is 2 teveel?)
-reserve kan benzine (aangezien mijn vlotter niet goed werkt)
-gereedschapskoffer
-...?
ik dacht aan
-extra bobine
-reservewielen (is 2 teveel?)
-reserve kan benzine (aangezien mijn vlotter niet goed werkt)
-gereedschapskoffer
-...?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
een reserve v-snaar en een reserve poulie zit bij mij in het koffer met meest gebruikt gereedschap (sleutel 8-19,dopsleutelset, waterpomptang, pijpsleutel 14). Lidmaatschap buitenland van de ANWB.....
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Tip: Eerst de vlotter repareren.
Wat gaat er mee bij ons:
- ducktape en tywraps
- anwb pas met vervangend vervoer brengen ze in elk geval de auto terug naar NL als het echt mis gaat.
- meest gebruikte ringsleutels en doppen. (bij een eend zijn dat ander maten als normaal) wat schroevendraaiers knippertje.
- multimeter
- jarrycan benzine staat standaard achter in in eend op vakantie. In het buitenland zitten die pompstations soms erg ver uit elkaar. (nog nooit nodig gehad maar geeft wel een veilig gevoel)
- 1 reservewiel is normaal gesproken genoeg. (heb 1x nodig gehad 4000 km gereden naar en in zweden. Bijna thuis nog 12km net bij afslag Bodegraven lekke band... )
-extra bobine gaat mee verder kan je het meeste wel tijdelijk oplossen met een noodreparatie.
Zo hadden wij naar zweden een defecte spanningsregelaar de dynamo stopte niet met bijladen waardoor de accu ging koken. Toen hebben wij de laad draaden losgemaakt en verlengt naar de cabine. Dan af en toe een poosje aan elkaar knopen om wat bij te laden. Zo zijn we op de meeting gekomen. Daar een nieuwe gekocht.
Wat gaat er mee bij ons:
- ducktape en tywraps
- anwb pas met vervangend vervoer brengen ze in elk geval de auto terug naar NL als het echt mis gaat.
- meest gebruikte ringsleutels en doppen. (bij een eend zijn dat ander maten als normaal) wat schroevendraaiers knippertje.
- multimeter
- jarrycan benzine staat standaard achter in in eend op vakantie. In het buitenland zitten die pompstations soms erg ver uit elkaar. (nog nooit nodig gehad maar geeft wel een veilig gevoel)
- 1 reservewiel is normaal gesproken genoeg. (heb 1x nodig gehad 4000 km gereden naar en in zweden. Bijna thuis nog 12km net bij afslag Bodegraven lekke band... )
-extra bobine gaat mee verder kan je het meeste wel tijdelijk oplossen met een noodreparatie.
Zo hadden wij naar zweden een defecte spanningsregelaar de dynamo stopte niet met bijladen waardoor de accu ging koken. Toen hebben wij de laad draaden losgemaakt en verlengt naar de cabine. Dan af en toe een poosje aan elkaar knopen om wat bij te laden. Zo zijn we op de meeting gekomen. Daar een nieuwe gekocht.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo 2 nov, 2008 17:36
- Locatie: Valkenburg aan de Geul
tester moet voorzien zijn van Frans keurmerk.
Zie ook: http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/buite ... -frankrijk
Zie ook: http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/buite ... -frankrijk
2cv Vert Tuilleries 1975
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Win zitten inmiddels 150 km bij alcaniz vandaan. Tis hier niet bloed heet. Eend heeft zich goed gehouden. Alleen het olieverbruik is erg hoog. Hij trekt de caravan gelukkig erg goed. 95 op de rechte weg en dan nog niet volgas de meeste hobbels trekt hij in de 3e met 80 kmh . Een paarkeer terug naar de 2e plankgas 65 kmh . Dat is wel ff spannend.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
En dat heet Europese eenwording. Die van mij heb ik bij een eenden boer gekocht. 2 stuks voor 7.50 Euro. met de code NF X 20-702. De gebruiksaanwijzing is in het Frans dus vraag mij niet hoe dat ding werkt, maar ik heb het bij me.Anne schreef:tester moet voorzien zijn van Frans keurmerk.
Zie ook: http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/buite ... -frankrijk
@Ericjan, Als ik je verhaal zo lees, dan zal ik met mijn eend eerst nog even langs de airco man gaan om de airco een beurt te laten geven.
Groot verpakking zonnebrand mee nemen dus.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Goede reis allemaal,
De wetgeving rondom de verplichting alcoholtesters is nog een beetje wazig.
De testers zijn niet allemaal even betrouwbaar en en word nog niet actief op gecontroleerd.
Zie ook dit forum:http://www.spanjeforum.nl/forums/topic/ ... frankrijk/
ANWB site:
De wetgeving rondom de verplichting alcoholtesters is nog een beetje wazig.
De testers zijn niet allemaal even betrouwbaar en en word nog niet actief op gecontroleerd.
Zie ook dit forum:http://www.spanjeforum.nl/forums/topic/ ... frankrijk/
ANWB site:
Update 28 februari 2013:
De Franse minister van Binnenlandse Zaken staat niet achter de wet van de alcoholtests en wil deze innemen. De Franse overheid heeft op 21 februari een persbericht hierover geplaatst op haar website. Vooralsnog blijft de wet echter van kracht en blijft de handhaving voor onbepaalde tijd opgeschort.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987