Visa cilinders op eend blok dan opboren naar 810 cc ???????
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
Visa cilinders op eend blok dan opboren naar 810 cc ???????
op dit moment ben ik bezig met een 8 deurs limo eend
om deze ook nog van de plek te krijgen dacht ik aan een 810 cc twee cilinder
het moet als volgt kunnen ::: normaal eend blok ... visa cilinders deze uitfrezen en voorzien van een gietijzeren bus
dan kan er maximaal een inhoud worden bereikt van 810 cc dwz 405 per cilinder
dit alles is al een keer gedaan met name door wat belgen het probleem waar ik nu tegen aan loop is het volgende ::: er moeten zuigers te koop zijn die in deze boring passen, aleen ik kom er niet echt achter
de zuigers van een MG-B zouden kunnen passen echter voor ik deze bestel zou ik graag willen weten of er iemand is die dit soort ombouw al een keer gedaan heeft en me kan vertellen welke zuigers ik beter kan nemen
het moet per .se een twee cilinder blijven vanwege de aanstaande rdw keuring en bovendien ombouw naar 4 cilinders heb ik al zo vaak gedaan ( gsa//subaru) dat vind ik niet echt intteresant meer
wie heeft er een IDEE???????
FUCHS
om deze ook nog van de plek te krijgen dacht ik aan een 810 cc twee cilinder
het moet als volgt kunnen ::: normaal eend blok ... visa cilinders deze uitfrezen en voorzien van een gietijzeren bus
dan kan er maximaal een inhoud worden bereikt van 810 cc dwz 405 per cilinder
dit alles is al een keer gedaan met name door wat belgen het probleem waar ik nu tegen aan loop is het volgende ::: er moeten zuigers te koop zijn die in deze boring passen, aleen ik kom er niet echt achter
de zuigers van een MG-B zouden kunnen passen echter voor ik deze bestel zou ik graag willen weten of er iemand is die dit soort ombouw al een keer gedaan heeft en me kan vertellen welke zuigers ik beter kan nemen
het moet per .se een twee cilinder blijven vanwege de aanstaande rdw keuring en bovendien ombouw naar 4 cilinders heb ik al zo vaak gedaan ( gsa//subaru) dat vind ik niet echt intteresant meer
wie heeft er een IDEE???????
FUCHS
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Er zijn Belgen actief op dit gebied, ik rij binnenkort met hun 710CC blokje rond in mijn Méhari 4x4 Voisin.
Dit is hun site: http://www.vgs2cv.be
Edwin
Gifkikker
Dit is hun site: http://www.vgs2cv.be
Edwin
Gifkikker
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
De bak is na de revisie van Michel helemaal top. Hij heeft zich al bewezen in de Touareg Trail 2009, heerlijk om de sahara zo weg te rijden met 2 mensen extra op de achterklep.
Dit najaar ga ik voor de 3e keer de Touareg Trail rijden. Je kan de voorbereidingen volgen via facebook: www.facebook.com/TouaregTrailGifkikker
Dit najaar ga ik voor de 3e keer de Touareg Trail rijden. Je kan de voorbereidingen volgen via facebook: www.facebook.com/TouaregTrailGifkikker
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Maar die ene was maar een kleintje.heerlijk om de sahara zo weg te rijden met 2 mensen extra op de achterklep.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Ik heb net zo'n (Belgisch) blok aangeschaft, foto's te zien onder restauraties en verbouwingen bij de red 2cv 1987 custom.
Carter is van een 2cv aangepast voor een derde lager en hierin wordt de visa krukas geplaatst. Carter van een 2cv schijnt sterker t e zijn. Kan niet anders zeggen dan dat het blok super loopt en er ook nog eens geweldig uitziet. Als hij tenminste zo schoon en mooi blijft Maar ja voorlopig rijden we nog niet met de eend
Carter is van een 2cv aangepast voor een derde lager en hierin wordt de visa krukas geplaatst. Carter van een 2cv schijnt sterker t e zijn. Kan niet anders zeggen dan dat het blok super loopt en er ook nog eens geweldig uitziet. Als hij tenminste zo schoon en mooi blijft Maar ja voorlopig rijden we nog niet met de eend
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
Ducksen schreef:Ik heb net zo'n (Belgisch) blok aangeschaft, foto's te zien onder restauraties en verbouwingen bij de red 2cv 1987 custom.
Carter is van een 2cv aangepast voor een derde lager en hierin wordt de visa krukas geplaatst. Carter van een 2cv schijnt sterker t e zijn. Kan niet anders zeggen dan dat het blok super loopt en er ook nog eens geweldig uitziet. Als hij tenminste zo schoon en mooi blijft Maar ja voorlopig rijden we nog niet met de eend
Welke?? Ik neem aan 710cc, heb Filip nog gesproken in Alcaniz, hij is de 760cc nog aan het ontwikkelen en voor de 810cc heb je een nieuwe krukas nodig met een grotere slag, omdat je met 760cc zo ongeveer op de maximale boring van de Visa cilinder zit......
p.s. vind geen foto's of ligt dat aan mij...