wordt het niet eens tijd voor een buurman en buurman Avatar?????j b schreef:haha, elke keer als ik aan mijn auto bezig ga zijn komen ze er vanzelf aan
jb's 2cv 1956
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
vandaag bezig geweest met de achterremmen. de linker remtrommel heb ik zonder al te veel problemen losgekregen. deze heb ik ook schoongemaakt net als de remvoering. deze draait weer soepel rond.
de rechter heb ik er niet afgekregen. ik kom niet verder dan halverwege
nu maar weer gestopt. het gign me te hard regenenen
de rechter heb ik er niet afgekregen. ik kom niet verder dan halverwege

nu maar weer gestopt. het gign me te hard regenenen
J B
just drive like you stole it
Simpel truckje, neem een oude velg las aan de achterkant een M10 of M12 moer erin (in het midden waar normaal je sierdop wordt vastgezet) zet de velg op de trommel vast met de 3 wielbouten (net alsof je je wiel erop zet)
Neem een draadstang M10/M12 en slijp er
40 cm vanaf en las het dwars op je overige draadstang zodat je een T- stuk krijgt nu kun je de draadstang in de moer draaien, de draadstang komt op je as en je draait je trommel er zo vanaf (niet vergeten de borgmoer eerst te verwijderen)....
Neem een draadstang M10/M12 en slijp er
40 cm vanaf en las het dwars op je overige draadstang zodat je een T- stuk krijgt nu kun je de draadstang in de moer draaien, de draadstang komt op je as en je draait je trommel er zo vanaf (niet vergeten de borgmoer eerst te verwijderen)....
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
vandaag verder gegaan met de contactpuntjes afstellen. ben er niet echt goed in en met de omschrijving kwam ik er nog niet goed aan uit. uiteindelijk via google en youtube (link vond ik op dit forum http://www.youtube.com/watch?v=HLkGyHEkdPw ) ben ik er aan uit gekomen.
toen ik de motor startte zonder ventilator kwamen de vonken (volgens mij uit de kapotte uitlaatdemper (2de))
waar kan dit vandaan komen? het geluid van de motor klinkt goed. is dit gewoon roest en koolstof in de uitlaat die ik eruit aan het blazen ben?
Met ventilator was dit niet het geval.
verder krijg ik de auto niet gestart op de choke en ik kan hem hier ook niet op laten lopen. waar moet ik dit zoeken bij de carburateur van een 4tje?
als ik de motor eenmaal op temperatuur heb kan ik hem redelijk aan de praat houden zonder gas bij te geven
Verder wil ik de remmen weer veilig maken. in eerste instantie wilde ik de wielremcilinders vervangen en de hrc maar zit te twijfelen of ik niet complete setjes voor revisie koop
toen ik de motor startte zonder ventilator kwamen de vonken (volgens mij uit de kapotte uitlaatdemper (2de))
waar kan dit vandaan komen? het geluid van de motor klinkt goed. is dit gewoon roest en koolstof in de uitlaat die ik eruit aan het blazen ben?
Met ventilator was dit niet het geval.
verder krijg ik de auto niet gestart op de choke en ik kan hem hier ook niet op laten lopen. waar moet ik dit zoeken bij de carburateur van een 4tje?
als ik de motor eenmaal op temperatuur heb kan ik hem redelijk aan de praat houden zonder gas bij te geven
Verder wil ik de remmen weer veilig maken. in eerste instantie wilde ik de wielremcilinders vervangen en de hrc maar zit te twijfelen of ik niet complete setjes voor revisie koop
J B
Auto niet te lang laten lopen zonder ventilator. Het anker van de dynamo kan zo loskomen...
Remcylinders en hrc gewoon vervangen, zijn de kosten niet!
En gelijk een tube remcylindervet kopen om ze voor montage netjes in te vetten (achter de rubberbeschermhoesjes)
Remcylinders en hrc gewoon vervangen, zijn de kosten niet!
En gelijk een tube remcylindervet kopen om ze voor montage netjes in te vetten (achter de rubberbeschermhoesjes)
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Dot 5.0 is siliconevloeistof. Mag alleen gebruikt worden in combinatie met een leeg systeem en nieuwe HRC en remcylindertjes. Gaat idd niet vastzitten doordat het geen water opneemt in tegenstelling tot Dot 4.0.
Kan niet worden gemengd, anders gaat de boel heel snel stuk.
Let op er bestaat ook nog Dot 5.1 , en dat is weer een andere vloeistof!
Kan niet worden gemengd, anders gaat de boel heel snel stuk.
Let op er bestaat ook nog Dot 5.1 , en dat is weer een andere vloeistof!
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
toen ik mijn auto kocht zaten er onderdelen bij die ik niet helemaal of helemaal niet kan plaatsen.
de eerste is zoals het mij lijkt een stuk uitlaat die de eerste demper kan vervangen

bij de 2 de heb ik echt geen idee. ook geen idee of het wel bij de auto hoort

en bij de derde heb ik ook geen idee

Wie kan mij hiermee helpen
de eerste is zoals het mij lijkt een stuk uitlaat die de eerste demper kan vervangen

bij de 2 de heb ik echt geen idee. ook geen idee of het wel bij de auto hoort

en bij de derde heb ik ook geen idee

Wie kan mij hiermee helpen
J B