Inmiddels heb ik mijn Dyane al weer een paar jaar en nu is het dan toch echt tijd om iets aan het exterieur te doen. Hij is nu rood met zwart, door twee eigenaren geleden zo gemaakt. Spuiten, zelf zie ik niet zitten, verven is dan dus de oplossing. Maar waar zal ik eens beginnen. De huidige kleur is niet origineel, maar wel consequent ook in het interieur doorgevoerd, dus wil hem denk ik rood houden. Misschien ook wel de wielkasten rood, dan is de auto in 1 kleur.
Concrete vragen:
- wat moet ik doen voor ik de kwast en de roller pak (schuren, reinigen, owatrol etc)
- wat voor verf moet ik gebruiken (lees veel over 1 en 2 componenten, wijzonol etc.)
- als ik dit gewoon buiten doe, op mijn oprit, hoelang moet het dan droog zijn buiten, oftewel moet ik haast maken deze week nu het nog een beetje weer is, of droogt het vrij snel.
- Kan ik ergens kleurcodes vinden zodat ik voor een rood kan kiezen die origineel Citroën (Dyane) is?
Ik ben geen enorme ervaren schilder, maar een roze Dyane was niet mijn droom, dus er moet iets gebeuren.
En omdat plaatjes leuk zijn, hier een foto van mijn Dyane in huidige lakstaat: