Olievulpijp vervuild.
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 8 sep, 2013 12:33
Olievulpijp vervuild.
heejhallo,
ben nieuw hier op dit forum, ik ben bezig met een motorblokje opknappen.
Maar ik stuiten hier op wat problemen
Ik zag dat mijn olievulpijp erg vies van binnen, dat kreeg ik wel redelijk schoon...
Maar ik vroeg me af hoe ik het binnenste mechanisme goed kon schoonmaken want, na 1 bus remmen reiniger kwam er nog steeds bruin spul uit. Is het misschien een idee om een soort van filtertje tussen de oliepijlstok en de olievulpijp te doen?
En hoe kan je die carterontluchtingsklep in de olievulpijp eigenlijk testen? ik zag wel dat je hem kan testen door met slang enzo maar mijn moter loopt nog niet.
Als je door de luchtfilter pijp blaast en dan de onderkant dicht houd dan komt er lucht door het kleine pijpje, is dat goed ?
Alvast bedankt
ben nieuw hier op dit forum, ik ben bezig met een motorblokje opknappen.
Maar ik stuiten hier op wat problemen
Ik zag dat mijn olievulpijp erg vies van binnen, dat kreeg ik wel redelijk schoon...
Maar ik vroeg me af hoe ik het binnenste mechanisme goed kon schoonmaken want, na 1 bus remmen reiniger kwam er nog steeds bruin spul uit. Is het misschien een idee om een soort van filtertje tussen de oliepijlstok en de olievulpijp te doen?
En hoe kan je die carterontluchtingsklep in de olievulpijp eigenlijk testen? ik zag wel dat je hem kan testen door met slang enzo maar mijn moter loopt nog niet.
Als je door de luchtfilter pijp blaast en dan de onderkant dicht houd dan komt er lucht door het kleine pijpje, is dat goed ?
Alvast bedankt
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Als je op de aansluiting naar het luchtfilter blaast met het dekseltje dicht en de ander 2 gaten open hoor je weerstand te voelen dit mag niet makkelijk gaan dan is het membraam gaar. Maar dit is slechts een indicatie.
De enige manier om hem te testen is door de onderdruk te meten als de motor loopt. Hij is gelukkig makkelijk te vervangen als hij niet goed blijkt.
Wat bedoel je met dat filter ik snap niet precies wat je daar mee wil bereiken.
Remmenreinger zou ik zelf niet gebruiken lijkt me een beetje agressief voor de rubbers.
De enige manier om hem te testen is door de onderdruk te meten als de motor loopt. Hij is gelukkig makkelijk te vervangen als hij niet goed blijkt.
Wat bedoel je met dat filter ik snap niet precies wat je daar mee wil bereiken.
Remmenreinger zou ik zelf niet gebruiken lijkt me een beetje agressief voor de rubbers.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat een nachtje weken ik de peteroleum aardig werkt. Dan komt er redelijk wat troep uit. Mocht je het niet vertrouwen er zijn tegenwoordig ook revisiesetjes voor je olievulpijp te koop. Een stuk goedkoper dan een nieuwe (waarvan de kwaliteit ook niet je van het schijnt te zijn) en volgens een aantal mensen op het forum werkt het perfect.
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 8 sep, 2013 12:33
Oke maar hoe maak je zoiets open dan ?schermer schreef:Ik heb wel eens ergens gelezen dat een nachtje weken ik de peteroleum aardig werkt. Dan komt er redelijk wat troep uit. Mocht je het niet vertrouwen er zijn tegenwoordig ook revisiesetjes voor je olievulpijp te koop. Een stuk goedkoper dan een nieuwe (waarvan de kwaliteit ook niet je van het schijnt te zijn) en volgens een aantal mensen op het forum werkt het perfect.
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
Ik heb dit voorjaar ook geprobeerd m'n vulpijp schoon te maken door een nachtje te laten weken in wasbenzine. Resultaat: constatering dat de vulpijp inderdaad was uitgedroogd( rubber klep, je krijgt de vulpijp echt niet meer schoon)
Voor E 79,95 is er een nieuwe vulpijp te koop, en voorkomt 'druk'/'overdruk' problemen..
Voor E 79,95 is er een nieuwe vulpijp te koop, en voorkomt 'druk'/'overdruk' problemen..
La Liberte en 2CV!
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 8 sep, 2013 12:33
Van de week geprobeerd open te maken... dat ging wel goed alleen het binnenwerk zat helemaal vast gecorrodeerd aan het bovenste deel.
Hij wil dr echt niet uit zonder geweld of alles te verbuigen.
Heeft er iemand misschien een goede olievulpijp over die ik kan overnemen? (Ik weet niet waar ik het anders moet vragen aangezien dit forum geen "verkoopforum" heeft )
Hij wil dr echt niet uit zonder geweld of alles te verbuigen.
Heeft er iemand misschien een goede olievulpijp over die ik kan overnemen? (Ik weet niet waar ik het anders moet vragen aangezien dit forum geen "verkoopforum" heeft )
Jawel, ik heb de eerste versie gebruikt. Alle rubbers, maar nog niet die knelkraag. De onderdruk is al bijna twee jaar (ca 15.000 km) voorbeeldig. Slechtste meting (na gas loslaten) ca 13 cm waterkolom onderdruk. Ik heb destijds de onderste en de bovenste helft gescheiden door het omgeslagen randje zo dun mogelijk los te slijpen. Er bleef genoeg vlees over om na vervanging van de rubbers de twee helften met vier snelle laspikkies vast te zetten en de naad met tweecomponentenlijm verder luchtdicht te maken.guido schreef:iemand ervaring met dit revisiesetje?
Ik ben tevreden.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Hier toch?bramschinkel schreef: Heeft er iemand misschien een goede olievulpijp over die ik kan overnemen? (Ik weet niet waar ik het anders moet vragen aangezien dit forum geen "verkoopforum" heeft )
http://www.2cv.nl/markt/index.html
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green