jb's 2cv 1956
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
Het plank gas rijden heb ik idd al uitgevonden
Vandaag nog even langs de kofferbak verkoop van het eendeei en over 2 weken de at/m z markt (denk met de az)voor wat specifieke detail die ik nog nodig heb.
En ondertussen onderdelen verzamelen en vboorzichyig aan starten met de rest van mijn plannen

Vandaag nog even langs de kofferbak verkoop van het eendeei en over 2 weken de at/m z markt (denk met de az)voor wat specifieke detail die ik nog nodig heb.
En ondertussen onderdelen verzamelen en vboorzichyig aan starten met de rest van mijn plannen

J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
mooi werk. Snelheid is idd normaal voor een 12 pk, hoewel de bandenspanning nog wat invloed heeft op de snelheid. Ik had eerst de banden op de spanning die op de zonneklep staat. maar dat bleek voor Pilote banden te gelden dus veel te laag voor de moderne X-banden. Ineens ging hij een stukje sneller.
Even de tellerkabel aan bakkant checken een los tellertandwieltje kan de achterdeksel van je bak breken. is dat ok dan even de teller eraf schroeven (eerst lampje eruit pakken) en kijken of het assje ronddraaid. Kun je misschien ook checken door je ruitenwissers aan te zetten.
En welkom op de A t/m ZX markte in kerkrade
Even de tellerkabel aan bakkant checken een los tellertandwieltje kan de achterdeksel van je bak breken. is dat ok dan even de teller eraf schroeven (eerst lampje eruit pakken) en kijken of het assje ronddraaid. Kun je misschien ook checken door je ruitenwissers aan te zetten.
En welkom op de A t/m ZX markte in kerkrade
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik ga voor de rit naar Kerkrade de verlgen van de andere auto met zomerbanden eronder leggen. verwacht wel een redelijk snelheidsverschil (gezien de ervaring met de andere)
kilometerteller kabel is niet kapot. ik heb hem bij de teller losgehad (vriendin was deze aan het schoonmaken
) en toen kunnen voelen dat deze nog gewoon erin zat. uiteindelijk alles weer gemonteerd. bij de volgende rit toch eens kijken of dit het probleem verholpen heeft
bij het eendeei nog 2 achterlichtglaasje gekocht. voordat ik deze erop gezet heb ben ik eerst de rechter achterhoek uitgedeukt. heb laatst via internet een uitdeuk hamer zet met diverse aambeelden gekocht. in eerste instantie een beetje eng om te beginnen maar uiteindelijk ging het verdomde goed. (daarna nog even grondverf erover gespoten omdat ik toch wat verf eraf getikt had)
kilometerteller kabel is niet kapot. ik heb hem bij de teller losgehad (vriendin was deze aan het schoonmaken

bij het eendeei nog 2 achterlichtglaasje gekocht. voordat ik deze erop gezet heb ben ik eerst de rechter achterhoek uitgedeukt. heb laatst via internet een uitdeuk hamer zet met diverse aambeelden gekocht. in eerste instantie een beetje eng om te beginnen maar uiteindelijk ging het verdomde goed. (daarna nog even grondverf erover gespoten omdat ik toch wat verf eraf getikt had)
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
j b schreef: bij het terug schakelen is het nog lastig om zijn 2 te vinden (al heeft op de motor afremmen niet veel zin met die centrifugaal koppeling heb ik het idee))
Bij het terugschakelen b.v. van 3 naar 2 tussengas geven zodat de centrifugaal koppeling
"plakken blijft" dan remt hij (daarna) ook af op de motor.....
of zelfs dubbel klutsen...
koppeling in; pook van 3 naar vrij
koppeling op laten komen en tevens gas geven (toerental zo hoog opvoeren als dat hij (ongeveer) in de 2e versnelling zou doen bij de snelheid die je hebt.
als toerental met snelheid klopt; koppeling in; en in de 2e versnelling schakelen...
koppeling op laten komen en gas loslaten zodat hij afremt op de motor..
Als je het echt onder de knie hebt kun je zelfs zonder koppeling schakelen (alleen aan te bevelen als je koppelings kabel gebroken is o.i.d. en je toch verder moet rijden)......
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik zal eens gaan leren rijden met deze bak (aan het einde van de week hoop ik)
is die gasklep vertraging dat palletje wat bewegen kan waar de gasafstelschroef voor het stationair toerental op rust?
op dit moment heb ik de moderne eendevelgen (roestvrije) eronder zitten met winterbanden. deze lopen gewoon vrij rond. ik denk dus dat de velgen van de burton geen probleem zullen zijn
is die gasklep vertraging dat palletje wat bewegen kan waar de gasafstelschroef voor het stationair toerental op rust?
op dit moment heb ik de moderne eendevelgen (roestvrije) eronder zitten met winterbanden. deze lopen gewoon vrij rond. ik denk dus dat de velgen van de burton geen probleem zullen zijn
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ben gister bezig geweest met de reperatie van het ruitenwisser systeem.
Aan het eind van het linker ruiterwisserasje zit een plat stukje metaal dat excentrisch de ruitenwisser beweegt. dit stukje is afgebroken tijdens de vervanging van het ventilatieklep rubber.
eerst dit proberen te lijmen en later proberen te solderen maar dit is allebij niet gelukt. iemand nog een idee? of kan ik beter op zoek gaan naar vervanging?
verder moet ik de rubber achtige dingen vervangen die er voor zorgt dat de deuren niet te ver open gaan. nu kom ik bij verschillende leveranciers alleen die dingen tegen voor achter. ik heb echter het idee dat deze ook voor de voordeur kunnen dienen. heb ik dit mis of zijn dit idd dezelfde dingen?
verder heb ik op dit moment geen idee hoeveel brandstof er in mijn tank zit. (ik kan maar 2 standen bedenken: als de tank vol is stroomt deze over. en als ie leeg is slaat de motor af)
is er een peilstok oid voor een az te verkrijgen? wat zijn andere opties? (zelf maken?)
Aan het eind van het linker ruiterwisserasje zit een plat stukje metaal dat excentrisch de ruitenwisser beweegt. dit stukje is afgebroken tijdens de vervanging van het ventilatieklep rubber.
eerst dit proberen te lijmen en later proberen te solderen maar dit is allebij niet gelukt. iemand nog een idee? of kan ik beter op zoek gaan naar vervanging?
verder moet ik de rubber achtige dingen vervangen die er voor zorgt dat de deuren niet te ver open gaan. nu kom ik bij verschillende leveranciers alleen die dingen tegen voor achter. ik heb echter het idee dat deze ook voor de voordeur kunnen dienen. heb ik dit mis of zijn dit idd dezelfde dingen?
verder heb ik op dit moment geen idee hoeveel brandstof er in mijn tank zit. (ik kan maar 2 standen bedenken: als de tank vol is stroomt deze over. en als ie leeg is slaat de motor af)
is er een peilstok oid voor een az te verkrijgen? wat zijn andere opties? (zelf maken?)
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Toevallig heb ik laatst zo'n asje gelast dat ging prima. 
Je kan het asje uit het busje halen door het miniscule borgringetje aan de buitenkant los te peuteren. (eerst ruitenwisserarm demonteren)
Kijk wel of je m in de goede stand vastlast want anders doen de ruitenwissers een beetje raar
Peilstok voor de tank moet bij een of andere eendengarage nog wel te krijgen zijn.
En ja de rubbers kan je ook voor de voordeuren gebruiken

Je kan het asje uit het busje halen door het miniscule borgringetje aan de buitenkant los te peuteren. (eerst ruitenwisserarm demonteren)
Kijk wel of je m in de goede stand vastlast want anders doen de ruitenwissers een beetje raar

Peilstok voor de tank moet bij een of andere eendengarage nog wel te krijgen zijn.
En ja de rubbers kan je ook voor de voordeuren gebruiken
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Voor de benzine stand werk ik met een tellertje dat ik handmatig kan verstellen. Na het voltanken zet ik dat tellertje op een km-stand 300 km verder dan die van het tankmoment. Als ik bij die stand of daarvoor tank heb ik altijd benzine over.
En ik heb een reserve tankje met 5 liter benzine bij me. Je kan natuurlijk ook een opschrijfboekje (of je telefoon) gebruiken.
En ik heb een reserve tankje met 5 liter benzine bij me. Je kan natuurlijk ook een opschrijfboekje (of je telefoon) gebruiken.
tweeceevees zijn leuk!
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Bij Autostyle te bestellen.
http://www.autostyle.nl/catalogus/km-boy-vlak.html
Ik heb er een gekocht op de zwarte markt in Cuijk.
http://www.autostyle.nl/catalogus/km-boy-vlak.html
Ik heb er een gekocht op de zwarte markt in Cuijk.
Schultenbräu das ist mein Bier !