Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Ze kan even langs de Eendenfarm in Sneek rijden. Op het industrieterrein naast tankstation Joontjes. Good luckWerd net in sneek aangesproken door een bijzonder charmante eendrijdster die nieuw in de omgeving was (of in friesland) die vroeg of ik uit de omgeving kwam en een goed apk adres wist in of om sneek?
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
-
- Gebruiker
Vanmorgen ook bij de Eendenfarm geweest,zij keuren zelf niet maar gaf mij wel een goed (betrouwbaar)APK station op die tenminste verstand hebben van Eendjes......de Eend gaat volgende week voor de APK eerst de remleiding vervangen .Bull Frog Bleu schreef:Ze kan even langs de Eendenfarm in Sneek rijden. Op het industrieterrein naast tankstation Joontjes. Good luckWerd net in sneek aangesproken door een bijzonder charmante eendrijdster die nieuw in de omgeving was (of in friesland) die vroeg of ik uit de omgeving kwam en een goed apk adres wist in of om sneek?
groetjes Ronald van der Meer
Ronald heeft een 2cv6 1982
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Vandaag voor het eerst sinds 12 jaar in het eendje gereden. Er moest een nieuwe bodemplaat onder en daarna is ie 'eventjes' blijven staan. APK puntjes waren:
- het niet functioneren van de achterremmen
- remkabel voor liep verkeerd waardoor kans was op wegslijten...
- uitlaat lekt
wel fijn dat de heer keurmeester de eerste 2 puntjes opmerkte. Gelukkig dat het ontbreken van gordels achterin niet is opgevallen. Nu zou het dus scheuren geblazen zijn, ware het niet dat het vehikel niet meer wil starten. Accu wordt niet geladen. Tsja.
- het niet functioneren van de achterremmen
- remkabel voor liep verkeerd waardoor kans was op wegslijten...
- uitlaat lekt
wel fijn dat de heer keurmeester de eerste 2 puntjes opmerkte. Gelukkig dat het ontbreken van gordels achterin niet is opgevallen. Nu zou het dus scheuren geblazen zijn, ware het niet dat het vehikel niet meer wil starten. Accu wordt niet geladen. Tsja.
- BommelEend
- Beginner
Mijn 68er AZ is ook weer twee jaar goedgekeurd.
De remmen voor deden het eigenlijk niet meer, lekker remcilinders en dus olie in de trommels, tja dat remt niet echt. Ook een paar wiellagers kwamen niet meer door de keuring.
Mijn uitlaat lekte, wat nogal vreemd is om af te keuren. Tien centimeter verderop stopt mijn hele uitlaat. Ik heb een M4 blok uit een Ami met het hele korte pijpje dat onder de versnellingsbak eindigt.
En mijn knipperlichten deden het niet goed, wel of niet of heel langzaam of ze bleven gewoon branden. Daar heb ik een nieuw relais voor gevonden (zie ander topic).
Maar dat is allemaal verholpen en nu rijdt en remt ie weer zoals het moet. Ik haal zelfs op het vlakke al 110 km/u en met een zuchtje wind mee of van een viaduct af kruipt de snelheidsmeter zelfs richting de 120. En dat met een Ami blok en bak die een Ami officieel een top van 105 gaven.
De remmen voor deden het eigenlijk niet meer, lekker remcilinders en dus olie in de trommels, tja dat remt niet echt. Ook een paar wiellagers kwamen niet meer door de keuring.
Mijn uitlaat lekte, wat nogal vreemd is om af te keuren. Tien centimeter verderop stopt mijn hele uitlaat. Ik heb een M4 blok uit een Ami met het hele korte pijpje dat onder de versnellingsbak eindigt.
En mijn knipperlichten deden het niet goed, wel of niet of heel langzaam of ze bleven gewoon branden. Daar heb ik een nieuw relais voor gevonden (zie ander topic).
Maar dat is allemaal verholpen en nu rijdt en remt ie weer zoals het moet. Ik haal zelfs op het vlakke al 110 km/u en met een zuchtje wind mee of van een viaduct af kruipt de snelheidsmeter zelfs richting de 120. En dat met een Ami blok en bak die een Ami officieel een top van 105 gaven.

Heerlijk rijden met mijn 68er AZ.
-
- Gebruiker