jb's 2cv 1956
Ik snap het even niet, wat heeft de belastingdienst hier (nog) mee te maken???? Je hoeft er toch ook geen BPM meer op te betalen????j b schreef:gister een brief van de belastingdienst gehad. moest nog een document meesturen voordat ik mijn kenteken krijg.
ik begin te twijfelen of ik volgende week de reis met de az naar Kerkrade kan maken. ik hoop van wel
Zou anders jammer zijn, zou hem graag wel eens willen zien, volgens mij heb je echt geen verkeerde deal gedaan met deze auto......
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
bij de BPM aangifte die je wel moet doen maar op nul staat moest een formulier van de rdw zitten. als deze BPM aangifte gedaan is wordt pas een kenteken verstrekt.
mijn vriendin kopieert vandaag dat rdw rapport op het werk en stuurt het gelijk op. ik weet van iemand die met regelmaat moderne auto s invoert dat hij zijn kentekens vaak binnen 3 dagen krijgt. ik blijf hopen
mijn vriendin kopieert vandaag dat rdw rapport op het werk en stuurt het gelijk op. ik weet van iemand die met regelmaat moderne auto s invoert dat hij zijn kentekens vaak binnen 3 dagen krijgt. ik blijf hopen
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
nou, de afgelopen woensdag kreeg ik dan eindelijk mijn kentekenpapieren binnen.
gelijk heel wat toertjes gereden en de auto proberen te leren kennen. het stationair toerental is soms aan de hoge kant en moet ik hem via choke of gaspedaal aan de praat houden. een ander moment krijg ik de nijging om uit te stappen en het toerental omlaag te schroeven..
verder heb ik wel eens (met enige regelmaat) dat ik tijdens het terug schakelen (vaak naar zijn 2) de motor uitslaat. starten daarna is compleet geen probleem.
verder moet ik nog echt leren te rijden met die centrifugaal koppeling. je moet nl best wat toeren houden wil deze werken. niet terug schakelen als je achter een langzame voorganger zit is een vrij springerige ervaring :S
heb inmiddels ook een draad voor de navi ingebouwd omdat mijn kilometerteller nog niet werkt (best spannend om lang een flitspaal te rijden waar je 50 mag) . tijdens het rijden heb ik deze eraf geschroefd en geconcludeerd dat de kabel niet ronddraait. de kilometer teller is dus niet het probleem
gelijk heel wat toertjes gereden en de auto proberen te leren kennen. het stationair toerental is soms aan de hoge kant en moet ik hem via choke of gaspedaal aan de praat houden. een ander moment krijg ik de nijging om uit te stappen en het toerental omlaag te schroeven..
verder heb ik wel eens (met enige regelmaat) dat ik tijdens het terug schakelen (vaak naar zijn 2) de motor uitslaat. starten daarna is compleet geen probleem.
verder moet ik nog echt leren te rijden met die centrifugaal koppeling. je moet nl best wat toeren houden wil deze werken. niet terug schakelen als je achter een langzame voorganger zit is een vrij springerige ervaring :S
heb inmiddels ook een draad voor de navi ingebouwd omdat mijn kilometerteller nog niet werkt (best spannend om lang een flitspaal te rijden waar je 50 mag) . tijdens het rijden heb ik deze eraf geschroefd en geconcludeerd dat de kabel niet ronddraait. de kilometer teller is dus niet het probleem

J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Laat het dan maar waanzin zijn maar het werkt wel op (oude versleten) eenden.... en alle andere motorvoertuigen....j b schreef: verder heb ik wel eens (met enige regelmaat) dat ik tijdens het terug schakelen (vaak naar zijn 2) de motor uitslaat. starten daarna is compleet geen probleem.
Bij het terugschakelen b.v. van 3 naar 2 tussengas geven zodat de centrifugaal koppeling
"plakken blijft" en de motor niet afslaat dan remt hij (daarna) ook af op de motor.....
of zelfs dubbel klutsen...
koppeling in; pook van 3 naar vrij
koppeling op laten komen en tevens gas geven (toerental zo hoog opvoeren als dat hij (ongeveer) in de 2e versnelling zou doen bij de snelheid die je hebt.
als toerental met snelheid klopt; koppeling in; en in de 2e versnelling schakelen...
koppeling op laten komen en gas loslaten zodat hij afremt op de motor..
Als je het echt onder de knie hebt kun je zelfs zonder koppeling schakelen (alleen aan te bevelen als je koppelings kabel gebroken is o.i.d. en je toch verder moet rijden)......
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
vandaag maar weer eens lekker een toertje gemaakt. oa de snelweg opgegaan waarbij de navi op een gegeven moment 96 aangaf
. toen moest ik afremmen voor een vrachtwagen en ben maar niet de linker baan op gegaan.
tot hoe hard kunnen die motortjes zonder over de toeren te raken.? want tussen plank gas en een keertej wind mee en helling naar beneden is toch wat anders denk ik
het tussen gas geven ging idd een stuk beter. nu nog het terug schakelen tijdens het remmen.

tot hoe hard kunnen die motortjes zonder over de toeren te raken.? want tussen plank gas en een keertej wind mee en helling naar beneden is toch wat anders denk ik
het tussen gas geven ging idd een stuk beter. nu nog het terug schakelen tijdens het remmen.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Ik zeg "Heel and toe".... zoek maar eens op op Youtube.....j b schreef:vandaag maar weer eens lekker een toertje gemaakt. oa de snelweg opgegaan waarbij de navi op een gegeven moment 96 aangaf. toen moest ik afremmen voor een vrachtwagen en ben maar niet de linker baan op gegaan.
tot hoe hard kunnen die motortjes zonder over de toeren te raken.? want tussen plank gas en een keertej wind mee en helling naar beneden is toch wat anders denk ik
het tussen gas geven ging idd een stuk beter. nu nog het terug schakelen tijdens het remmen.
Je moet in principe met de centrifugaal koppeling net zo kunnen schakelen als met de normale. Het grootste verschil is bij het wegrijden. Tenminste bij mij werkt alles gewoon als bij de andere eend. Is je gewone koppeling wel ok die op de trommel van de centrifugaal zit?
En het toerental moet natuurlijk wel een beetje stabiel zijn dat helpt ook. Is je carburateur al een gereinigd?
En het toerental moet natuurlijk wel een beetje stabiel zijn dat helpt ook. Is je carburateur al een gereinigd?
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
inmiddels leer ik er al steeds beter mee omgaan. het enige verschil met de andere is dat ik moet gas geven met terugschakelen naar zijn 2 en als ik normaal een bokkende auto krijg met een te laag toerental valt deze nu uit.
de carburateur heb ik nog niet gereinigd. heb eigenlijk nog nooit iets met een carburateur gedaan en moet nog even moed voor verzamelen
vandaag eerst maar eens een vriend geholpen (ipv aan mijn auto sleutelen). ik had een nieuwe poort gehangen en mijn oude kon hij gebruiken. na diverse moderne auto;s opgemeten te hebben kon deze nergens in (eend was ook te smal). uiteindelijk maar gewoon op het dak van de eend gelegd. ideale auot. wel veel bekijks onderweg

op de terugweg heb ik ook nog een ladder voor hem meegenomen. ik kan zo bij de brandweer volgens mij.

de carburateur heb ik nog niet gereinigd. heb eigenlijk nog nooit iets met een carburateur gedaan en moet nog even moed voor verzamelen

vandaag eerst maar eens een vriend geholpen (ipv aan mijn auto sleutelen). ik had een nieuwe poort gehangen en mijn oude kon hij gebruiken. na diverse moderne auto;s opgemeten te hebben kon deze nergens in (eend was ook te smal). uiteindelijk maar gewoon op het dak van de eend gelegd. ideale auot. wel veel bekijks onderweg


op de terugweg heb ik ook nog een ladder voor hem meegenomen. ik kan zo bij de brandweer volgens mij.

J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik heb er ook de grootste lol mee 
de deuren aan de rechterzijde zijn niet de originele en waren crème en grijs geverfd. deze verf is dus roestvrij, glimt en laat los. ik moet dus wel iets aan de lak doen. die 2 zijn dus echt niet mooi.
die zwarte wielen zijn de winterbanden van de burton. zodra deze onder de burton gaan krijgt deze de zomerwielen van de burton :S. dit natuurlijk tot ik de juiste banden gevonden heb (zoals ik ze wil) voor de originele 400 velgen (met sleuven) en de velgen heb laten poeder coaten.

de deuren aan de rechterzijde zijn niet de originele en waren crème en grijs geverfd. deze verf is dus roestvrij, glimt en laat los. ik moet dus wel iets aan de lak doen. die 2 zijn dus echt niet mooi.
die zwarte wielen zijn de winterbanden van de burton. zodra deze onder de burton gaan krijgt deze de zomerwielen van de burton :S. dit natuurlijk tot ik de juiste banden gevonden heb (zoals ik ze wil) voor de originele 400 velgen (met sleuven) en de velgen heb laten poeder coaten.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it