Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
-
voeteir
- Regelmatige poster

- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Bericht
door voeteir » wo 9 okt, 2013 11:51
het vraagstuk van de carburator is opgelost.
en ik zet ondertussen rustig de motor verder samen.

-
Erikjan
- Heavy user

- Berichten: 2134
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
-
Contacteer:
Bericht
door Erikjan » wo 9 okt, 2013 12:52
dat ziet er goed uit blokje blinkt als een nieuwe

-
voeteir
- Regelmatige poster

- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Bericht
door voeteir » wo 9 okt, 2013 22:36
Ik heb vandaag nieuws gekregen van de invoerder ivm het onleesbare chassisummer. Het is niet mogelijk om het nummer opnieuw in te slaan met een attest omdat het een ingevoerde wagen is. Dit kan alleen in het land van herkomst.
Dus het chassisnummer moet in Frankrijk terug ingeslaan worden...
Ik ken niemand in frankrijk en mijn frans is ook niet spectaculair.
Is er iemand die daar een beetje de weg kent die mij wil helpen?
-
LPGo
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
-
Contacteer:
Bericht
door LPGo » wo 9 okt, 2013 22:44
Moet dit dan door een officiële instantie gedaan worden of mag dit door iedere Fransman gedaan worden in Frankrijk????
-
voeteir
- Regelmatige poster

- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Bericht
door voeteir » wo 9 okt, 2013 22:48
LPGo schreef:Moet dit dan door een officiële instantie gedaan worden of mag dit door iedere Fransman gedaan worden in Frankrijk????
Ik heb geen idee. Als dit door gelijk welke fransman gedaan mag worden heb ik wel een oplossing...
-
LPGo
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
-
Contacteer:
Bericht
door LPGo » wo 9 okt, 2013 22:51
voeteir schreef:LPGo schreef:Moet dit dan door een officiële instantie gedaan worden of mag dit door iedere Fransman gedaan worden in Frankrijk????
Ik heb geen idee. Als dit door gelijk welke fransman gedaan mag worden heb ik wel een oplossing...
Kijk hier was ik op uit...... creatief denken......
-
voeteir
- Regelmatige poster

- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Bericht
door voeteir » wo 9 okt, 2013 22:58
LPGo schreef:voeteir schreef:LPGo schreef:Moet dit dan door een officiële instantie gedaan worden of mag dit door iedere Fransman gedaan worden in Frankrijk????
Ik heb geen idee. Als dit door gelijk welke fransman gedaan mag worden heb ik wel een oplossing...
Kijk hier was ik op uit...... creatief denken......
Ja, maar ik wil graag nu al eventule problemen op de autokeuring vermijden.
-
LPGo
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
-
Contacteer:
Bericht
door LPGo » wo 9 okt, 2013 23:05
In Nederland wordt het chassisnummer tijdens de keuring erin geslagen als de rest van de auto een beetje klopt, dus dit probleem hebben wij niet...
Gewoon vragen door wie en waar het chassisnummer er dan opnieuw ingeslagen zou moeten worden..... probeer dit anoniem te doen en zeker geen chassisnummers geven dan kun je later nooit erop betrapt worden als je toch (nog) besluit om creatief bezig te zijn.........
Of ben ik al te laat, heb je al nummers doorgegeven...
-
voeteir
- Regelmatige poster

- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Bericht
door voeteir » wo 9 okt, 2013 23:09
welja, ik moest het nummer uiteraard doorgeven aan de belgische mandataris zoals dat dan heet. Maar dat staat los van het belgische keuringsorgaan.
-
Yannick
- De Forumbelg

- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Bericht
door Yannick » za 12 okt, 2013 16:42
Valt er helemaal niets meer van te maken of is het herkenbaar als het origineel nummer?
Als je dit officieel gaat doen, ben je in ieder geval nog niet klaar. Dat kan ik je al wel vertellen.
Probeer anders contact op te nemen met het conservatoire:
http://www.citroen.be/nl/conservatoire- ... e-citroen/ Een mailtje in 't Engels zullen ze ook wel begrijpen en die zouden wel moeten weten wat je moet doen.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
voeteir
- Regelmatige poster

- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Bericht
door voeteir » za 12 okt, 2013 18:38
ik denkt dat dit zelfs niet meetelt nog min of meer leesbaar...
Met een beetje goed wil zie je nog de citroen emblemen staan.
Bedankt voor de tip van het conservatoire. Ik zal daar eens luisteren.
-
Geert
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1653
- Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47
Bericht
door Geert » zo 13 okt, 2013 09:31
Ik weet niet of je de beschikking hebt over een ( klein) zandstraal-pistool, misschien kun je daarmee het nummer min of meer leesbaar maken .
-
voeteir
- Regelmatige poster

- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Bericht
door voeteir » zo 13 okt, 2013 11:08
Geert schreef:Ik weet niet of je de beschikking hebt over een ( klein) zandstraal-pistool, misschien kun je daarmee het nummer min of meer leesbaar maken .
denk je dat het beter leesbaar zal worden door te stralen?
Zoals ik het hier zie zijn de letters weggeroest tot op dezelfde diepter.
Ik kan het in elk geval eens proberen, veel slechter dan dit kan niet.
-
Geert
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1653
- Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47
Bericht
door Geert » zo 13 okt, 2013 11:33
voeteir schreef:
Ik kan het in elk geval eens proberen, veel slechter dan dit kan niet.
Dat bedoel ik !
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » zo 13 okt, 2013 11:38
Of gewoon met wat schuurpapier, dat accentueert het ook wat beter denk ik.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.