voeteirs dyane 6 1972
Ik ben afgelopen week ook aan het klooien geweest met mijn benzine pomp.
Op de werkbank deed hij het perfect eenmaal gemonteerd niets meer.
Uiteindelijk na lang zoeken bleek de vlotter in de tank versleten te zijn waardoor er rotzooi in de leiding zat.
Hierdoor kreeg de pomp net genoeg benzine om stationair te draaien.
Op de werkbank deed hij het perfect eenmaal gemonteerd niets meer.
Uiteindelijk na lang zoeken bleek de vlotter in de tank versleten te zijn waardoor er rotzooi in de leiding zat.
Hierdoor kreeg de pomp net genoeg benzine om stationair te draaien.
'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Nu de motor draait staat hij onder een doek aan de kant. Nu kan ik mij terug concentreren op de kas. Ik had weekend niet echt veel tijd om verder te doen maar ben toch tevreden met het resultaat.
Ik was bezig aan de rechterkant en ben daar verder gegaan. De dropel is zover als nodig weggeslepen. De vloerplaat paste zonder problemen dus die zit op zijn plaats. Ik moest eerst wel een versteviging herstellen.
De binnendorpel is nog onderweg dus voorlopig zit ik rechts vast. De linkerkant afbreken ging wat sneller.
De linkerdorpel zag er aan de buitenkant nog behoorlijk uit maar binnenin... Daar valt niet veel meer aan te redden.
Ik was bezig aan de rechterkant en ben daar verder gegaan. De dropel is zover als nodig weggeslepen. De vloerplaat paste zonder problemen dus die zit op zijn plaats. Ik moest eerst wel een versteviging herstellen.
De binnendorpel is nog onderweg dus voorlopig zit ik rechts vast. De linkerkant afbreken ging wat sneller.
De linkerdorpel zag er aan de buitenkant nog behoorlijk uit maar binnenin... Daar valt niet veel meer aan te redden.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
De B-stijl klaarmaken voor de nieuwe vloerplaat en dorpel is toch wel een werkje waar tijd inkruipt. Aan de rechterkant was de stijl niet vastgelast aan de vloerplaat, aan de linkerkant zaten wel 2 laspunten. De kast zal op een maandag gelast zijn
Maar eens de oude vloerplaat en de dorpels weg zijn kunnen we eens kijken als de nieuwe vloer past.
en ook deze kant past zonder problemen.
Dus ik kon de plaat klaarmaken. Wat opschuren, ontvetten en wat lasprimer op de kant. Op deze manier is plezant werken.
Maar eens de oude vloerplaat en de dorpels weg zijn kunnen we eens kijken als de nieuwe vloer past.
en ook deze kant past zonder problemen.
Dus ik kon de plaat klaarmaken. Wat opschuren, ontvetten en wat lasprimer op de kant. Op deze manier is plezant werken.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Dit is een roestwerende grondlak. Dit is de rode verf die je ziet op de foto's. Het voordeel daarvan is dat deze niet in brand schiet bij hoge temperatuur. Ik spuit dit voor het lassen op alle overlappende delen. Dan las ik daarop. De verflaag is dan zo goed als ongeschonden. Op die manier is er toch een roestwerende laag tussen de platen.azuiper schreef:lasprimer ?? dat ken ik (nog) niet - kan je daar wat meer over vertellen ??
Dit is wat ik gebruik, maar er zullen nog wel een hoop merken zijn die eenzelfde product aanbieden.
Ik heb dit de eerste keer gezien van een carrossier ongeveer 16 jaar geleden. Op de kadett die ik in 2006 gelast heb heb ik dit ook gebruikt en de lak hangt er nog steeds aan en er is nog nergens roest te bespeuren.
via google vond ik dit.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
De binnendorpels, c-stijlen en achterwielkassen zijn onderweg. Dan kan ik verder aan de kas.
Ondertussen ben ik de deuren aan het inspecteren. De rechtervoordeur is wat mij betreft verloren, daar zitten teveel grote gaten in en de onderkant is volledig rot.
Volgens mij is de linkervoordeur van het type met de klink naar beneden en zijn er een paar gaten bijgeboord om het oude type klinkt te monteren.
De linker achterdeur is in goede staat behalve het randje waar het raam zit.
Hoe is dit properst op te lossen? roestomvormer of op een andere manier?
De rechterachterdeur was ooit blauw en is op een deukje na in goede staat.
De achterklep heb ik nog niet echt goed bekeken maar op het eerste zicht is de onderkant nog goed maar de bovenkant ziet er bedenkelijk uit...
Ik heb ook nog wat vragen over epoxy grondlak maar daarvoor maak ik een draadje in het plaatwerk gedeelte.
Ondertussen ben ik de deuren aan het inspecteren. De rechtervoordeur is wat mij betreft verloren, daar zitten teveel grote gaten in en de onderkant is volledig rot.
Volgens mij is de linkervoordeur van het type met de klink naar beneden en zijn er een paar gaten bijgeboord om het oude type klinkt te monteren.
De linker achterdeur is in goede staat behalve het randje waar het raam zit.
Hoe is dit properst op te lossen? roestomvormer of op een andere manier?
De rechterachterdeur was ooit blauw en is op een deukje na in goede staat.
De achterklep heb ik nog niet echt goed bekeken maar op het eerste zicht is de onderkant nog goed maar de bovenkant ziet er bedenkelijk uit...
Ik heb ook nog wat vragen over epoxy grondlak maar daarvoor maak ik een draadje in het plaatwerk gedeelte.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Deze week is er nog een lading plaatwerk toegekomen.
Ik denk dat ik nu alle platen heb om de kas te herstellen.
Vanmiddag heb ik aan de rechterkant de slechte binnenwielkuip verwijderd.
Er kruipt heel wat tijd in om alle hoekjes en kantjes los te maken en het roest weg te slijpen. Er zullen aan de acherkant nog een paar plaatjes op maat gemaakt moeten worden.
Toen de slechte stukken weg waren heb ik de nieuwe stukken eens gepresenteerd en met visegrips vastgezet. Ik heb de indruk dat alles ongeveer past en dat het inlassen "vlot" zal gaan.
Eer ik kan beginnen lassen moet ik eerst de versteviging aan de binnendrempel, waar de gordel vast zit, maken. Maar het komt in orde.
Omdat de oude stukken echt roest waren heb ik geen idee hoe het krikpunt achteraan er uit hoort te zien. Heeft iemand daar een foto of beschrijving van?
Ik denk dat ik nu alle platen heb om de kas te herstellen.
Vanmiddag heb ik aan de rechterkant de slechte binnenwielkuip verwijderd.
Er kruipt heel wat tijd in om alle hoekjes en kantjes los te maken en het roest weg te slijpen. Er zullen aan de acherkant nog een paar plaatjes op maat gemaakt moeten worden.
Toen de slechte stukken weg waren heb ik de nieuwe stukken eens gepresenteerd en met visegrips vastgezet. Ik heb de indruk dat alles ongeveer past en dat het inlassen "vlot" zal gaan.
Eer ik kan beginnen lassen moet ik eerst de versteviging aan de binnendrempel, waar de gordel vast zit, maken. Maar het komt in orde.
Omdat de oude stukken echt roest waren heb ik geen idee hoe het krikpunt achteraan er uit hoort te zien. Heeft iemand daar een foto of beschrijving van?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam