voeteirs dyane 6 1972

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » wo 16 okt, 2013 22:08

Volgens de Vraagbaak moet het plaatje met de platte kant naar boven.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 17 okt, 2013 11:43

Afbeelding

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » do 17 okt, 2013 14:38

Bedankt Boudewijn en Erikjan.

Ik had nog niet gedacht aan de explode views. Weer iets bijgeleerd.

Bas r
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 4 nov, 2012 15:21
Locatie: Baarle - Nassau

Bericht door Bas r » do 17 okt, 2013 21:45

Ik ben afgelopen week ook aan het klooien geweest met mijn benzine pomp.
Op de werkbank deed hij het perfect eenmaal gemonteerd niets meer.
Uiteindelijk na lang zoeken bleek de vlotter in de tank versleten te zijn waardoor er rotzooi in de leiding zat.
Hierdoor kreeg de pomp net genoeg benzine om stationair te draaien.
'85er 2CV Charleston
Vorig project: Geen eend maar blijft wel drijven:
http://www.woodworking.nl/showthread.ph ... w-Runabout

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » zo 20 okt, 2013 21:26

Nu de motor draait staat hij onder een doek aan de kant. Nu kan ik mij terug concentreren op de kas. Ik had weekend niet echt veel tijd om verder te doen maar ben toch tevreden met het resultaat.

Ik was bezig aan de rechterkant en ben daar verder gegaan. De dropel is zover als nodig weggeslepen. De vloerplaat paste zonder problemen dus die zit op zijn plaats. Ik moest eerst wel een versteviging herstellen.

Afbeelding

Afbeelding

De binnendorpel is nog onderweg dus voorlopig zit ik rechts vast. De linkerkant afbreken ging wat sneller.

Afbeelding
Afbeelding

De linkerdorpel zag er aan de buitenkant nog behoorlijk uit maar binnenin... :shock: Daar valt niet veel meer aan te redden.

Afbeelding

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » ma 21 okt, 2013 11:33

De B-stijl klaarmaken voor de nieuwe vloerplaat en dorpel is toch wel een werkje waar tijd inkruipt. Aan de rechterkant was de stijl niet vastgelast aan de vloerplaat, aan de linkerkant zaten wel 2 laspunten. De kast zal op een maandag gelast zijn :wink:

Afbeelding

Maar eens de oude vloerplaat en de dorpels weg zijn kunnen we eens kijken als de nieuwe vloer past.

Afbeelding

en ook deze kant past zonder problemen.

Dus ik kon de plaat klaarmaken. Wat opschuren, ontvetten en wat lasprimer op de kant. Op deze manier is plezant werken.

Afbeelding

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » ma 21 okt, 2013 21:56

lasprimer ?? dat ken ik (nog) niet - kan je daar wat meer over vertellen ??
BARE METAL CAR

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » di 22 okt, 2013 09:04

azuiper schreef:lasprimer ?? dat ken ik (nog) niet - kan je daar wat meer over vertellen ??
Dit is een roestwerende grondlak. Dit is de rode verf die je ziet op de foto's. Het voordeel daarvan is dat deze niet in brand schiet bij hoge temperatuur. Ik spuit dit voor het lassen op alle overlappende delen. Dan las ik daarop. De verflaag is dan zo goed als ongeschonden. Op die manier is er toch een roestwerende laag tussen de platen.

Dit is wat ik gebruik, maar er zullen nog wel een hoop merken zijn die eenzelfde product aanbieden.
Afbeelding

Ik heb dit de eerste keer gezien van een carrossier ongeveer 16 jaar geleden. Op de kadett die ik in 2006 gelast heb heb ik dit ook gebruikt en de lak hangt er nog steeds aan en er is nog nergens roest te bespeuren.

via google vond ik dit.

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » di 22 okt, 2013 09:56

oke Voeteir, bedankt, duidelijke informatie en weer wat geleerd vandaag .
BARE METAL CAR

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » di 22 okt, 2013 16:17

Ik zag dit laatst ook bij wheeler dealers op discovery passeren. Maar bij deze dus een bevestiging dat het ook echt goed werkt, bedankt !
Citroen 2cv6 special 1986

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » za 26 okt, 2013 18:26

De binnendorpels, c-stijlen en achterwielkassen zijn onderweg. Dan kan ik verder aan de kas.
Ondertussen ben ik de deuren aan het inspecteren. De rechtervoordeur is wat mij betreft verloren, daar zitten teveel grote gaten in en de onderkant is volledig rot.
Volgens mij is de linkervoordeur van het type met de klink naar beneden en zijn er een paar gaten bijgeboord om het oude type klinkt te monteren.

Afbeelding

De linker achterdeur is in goede staat behalve het randje waar het raam zit.
Hoe is dit properst op te lossen? roestomvormer of op een andere manier?

Afbeelding
Afbeelding

De rechterachterdeur was ooit blauw en is op een deukje na in goede staat.

De achterklep heb ik nog niet echt goed bekeken maar op het eerste zicht is de onderkant nog goed maar de bovenkant ziet er bedenkelijk uit...
Afbeelding

Ik heb ook nog wat vragen over epoxy grondlak maar daarvoor maak ik een draadje in het plaatwerk gedeelte.

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » za 2 nov, 2013 20:23

Deze week is er nog een lading plaatwerk toegekomen.
Ik denk dat ik nu alle platen heb om de kas te herstellen.

Vanmiddag heb ik aan de rechterkant de slechte binnenwielkuip verwijderd.
Er kruipt heel wat tijd in om alle hoekjes en kantjes los te maken en het roest weg te slijpen. Er zullen aan de acherkant nog een paar plaatjes op maat gemaakt moeten worden.

Toen de slechte stukken weg waren heb ik de nieuwe stukken eens gepresenteerd en met visegrips vastgezet. Ik heb de indruk dat alles ongeveer past en dat het inlassen "vlot" zal gaan.

Eer ik kan beginnen lassen moet ik eerst de versteviging aan de binnendrempel, waar de gordel vast zit, maken. Maar het komt in orde.

Afbeelding

Afbeelding

Omdat de oude stukken echt roest waren heb ik geen idee hoe het krikpunt achteraan er uit hoort te zien. Heeft iemand daar een foto of beschrijving van?

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 6 nov, 2013 11:14

Na eerst veel passen heb ik de rechter drempel gelast.

Als er nog iemand tips heeft voor het krikpunt onder de achterdeur hoor ik het graag.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 6 nov, 2013 11:53

Ik heb er helaas geen foto van voor je. Maar ik zou het krikpunt achterweg laten en een schaarkrikje gebruiken welke je onder de draagarm of chassis zet.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 6 nov, 2013 12:54

Waar heb je die binnenspatborden gevonden?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie