kettingzaag
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
kettingzaag
er zijn hier vast wel mensen die ervaring hebben met motor kettingzagen.
ik ben nl tot een meningsverschil met mijn kettingzaag gekomen:
kettingzaag start prima maar blijft maar een paar tellen lopen. dit zowel op choke, zonder choke, vol gas.
ik ben natuurlijk van mening dat ie pas mag uitgaan als ik hem uitzet of de brandstof op is.
tot nu toe heb ik alle beschermkappen losgehaald en viezigheid verwijderd (kon geen kwaad als ik het zo zag), de luchttoevoer gereinigd, de carburateur eruitgehaald en opengemaakt. nergens iets van vuiligheid intern gevonden.
ik heb de kettingzaag nog niet zo heel veel gebruikt (1 keer boom gekapt en verder maar ik er uit de kluiten gewassen zweedse kandelaars mee) maar garantie zit er niet meer op
ik ben nl tot een meningsverschil met mijn kettingzaag gekomen:
kettingzaag start prima maar blijft maar een paar tellen lopen. dit zowel op choke, zonder choke, vol gas.
ik ben natuurlijk van mening dat ie pas mag uitgaan als ik hem uitzet of de brandstof op is.
tot nu toe heb ik alle beschermkappen losgehaald en viezigheid verwijderd (kon geen kwaad als ik het zo zag), de luchttoevoer gereinigd, de carburateur eruitgehaald en opengemaakt. nergens iets van vuiligheid intern gevonden.
ik heb de kettingzaag nog niet zo heel veel gebruikt (1 keer boom gekapt en verder maar ik er uit de kluiten gewassen zweedse kandelaars mee) maar garantie zit er niet meer op
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Re: kettingzaag
Kijk JB en hier gaat ie nou stuk van, je moet met een kettingzaag de boom omzagen en niet kappen.... kappen met een kettingzaag.... geen wonder dat hij niet meer looptj b schreef:
ik heb de kettingzaag nog niet zo heel veel gebruikt (1 keer boom gekapt)
Ik vind dit soort motortjes krengen, kijk of de benzine toevoer niet verstopt is en of het chokeklepje goed zit en ook open gaat als de zaag een maal loopt.
Ontsteking controleren door een 2cv bougie te nemen (of de originele eruit te draaien)
en ergens op het chassis te laten vonken...
Om te testen kun je ook het luchtfiltertje in benzine drenken en kijken of hij dan loopt
p.s. heb zelf een 11 euro kettingzaag (marktplaats) weet er alles van....
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
hij loopt even dus ik heb vonk neem ik aan,
bougie is netjes koffiebruin en niet vet (netter als bij 2cv) maar als ie die paar slagen loopt komt er veel blauwe rook uit. => gebruik 2 takt olie 1:25. zou ik hem te vet gemaakt hebben (misschien 2 x olie aan benzine toegevoegd)
benzine naar carburateur komt er, als ik hem start terwijl de carburateur los is komt er genoeg uit.
en met bomen kappen moet je toch altijd van een grote afstand klappen op de boom uitdelen met je kettingzaak LPGo
bougie is netjes koffiebruin en niet vet (netter als bij 2cv) maar als ie die paar slagen loopt komt er veel blauwe rook uit. => gebruik 2 takt olie 1:25. zou ik hem te vet gemaakt hebben (misschien 2 x olie aan benzine toegevoegd)
benzine naar carburateur komt er, als ik hem start terwijl de carburateur los is komt er genoeg uit.
en met bomen kappen moet je toch altijd van een grote afstand klappen op de boom uitdelen met je kettingzaak LPGo
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Wat is het merk en type?
Motorzagen werken met een membraam carb dus als je pakkingen verkeerd monteerd wil ie niet aanzuigen
Als het goed is zitten er drie sproeiers op je carb
H
L
S
Draai de hoog en laag regeling dicht....helemaal
En draai ze daarna 1 hele slag open
Nu staat je afstelling op basis
Start de zaag en stel met de s het stationair af zodat hij net blijft lopen
Draai nu de L totdat de ketting gaat draaien
Nu de S weer tot de ketting stopt
Geef vol gas, het toerental moet nu zondrr stotteren snel oplopen
Als je vind dat hij niet genoeg toeren maakt kan je nu de H iets dicht draaien
Maar let op! Te veel toeren en boem dus 1draai is vaak goed
Dus kleine feedback
Draai sproeiers alle drie dicht en 1 slag open
Motorzagen werken met een membraam carb dus als je pakkingen verkeerd monteerd wil ie niet aanzuigen
Als het goed is zitten er drie sproeiers op je carb
H
L
S
Draai de hoog en laag regeling dicht....helemaal
En draai ze daarna 1 hele slag open
Nu staat je afstelling op basis
Start de zaag en stel met de s het stationair af zodat hij net blijft lopen
Draai nu de L totdat de ketting gaat draaien
Nu de S weer tot de ketting stopt
Geef vol gas, het toerental moet nu zondrr stotteren snel oplopen
Als je vind dat hij niet genoeg toeren maakt kan je nu de H iets dicht draaien
Maar let op! Te veel toeren en boem dus 1draai is vaak goed
Dus kleine feedback
Draai sproeiers alle drie dicht en 1 slag open
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Zat er nog veel oude benzine in de zaag ?
Anders even aftappen en vullen met verse benzine.
Ik hoor dat aspen minder vlug veroudert, maar dat je het best een en dezelfde brandstof kunt gebruiken.
Het membraam Wat AZL57 zegt komt ook vaker voor het plakt of is uitgedroogd en niet meer flexibel genoeg.
Anders even aftappen en vullen met verse benzine.
Ik hoor dat aspen minder vlug veroudert, maar dat je het best een en dezelfde brandstof kunt gebruiken.
Het membraam Wat AZL57 zegt komt ook vaker voor het plakt of is uitgedroogd en niet meer flexibel genoeg.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
1 aspen brandstof gebruiken, dit maakt echt heeeeeel veel verschil
2 probeer eens een NIEUWE bougie (dus geen andere gebruikte)
3 kijk of je ontstekingsspoel niet te ver van t vliegwiel staat. hier moet ongeveer een blaadje papier tussen kunnen, wel ff met de hand ronddraaien en opletten of ze elkaar nergens raken.
en natuurlijk alles wat hiervoor gezegd is
greetzzzzzzzzzzzzzzz
2 probeer eens een NIEUWE bougie (dus geen andere gebruikte)
3 kijk of je ontstekingsspoel niet te ver van t vliegwiel staat. hier moet ongeveer een blaadje papier tussen kunnen, wel ff met de hand ronddraaien en opletten of ze elkaar nergens raken.
en natuurlijk alles wat hiervoor gezegd is
greetzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Haha wat hebbben jullie met die ontstekingen
Ik heb in 25 jaar als bosbouwer nog nooit iets met de ontsteking gehad
Aspen is prima peut
Maar gewoon verse euro met een kwaliteit 2T olie is ook niks mis mee
Je verspreid de kettingolie ook over de grond dus millieu moet je dan niet over beginnen
Gebruik geen buitenboordmotor olie voor in je benzine
Die kan de hoge toeren niet aan
O en dan nog even een zeiktip
Draag (is verplicht) veiligheidskleding schoeisel helm en oog bescherming
Want je verzekering betaald gewoon niet als je jezelf in je poot zaagt zonder
Ik heb in 25 jaar als bosbouwer nog nooit iets met de ontsteking gehad
Aspen is prima peut
Maar gewoon verse euro met een kwaliteit 2T olie is ook niks mis mee
Je verspreid de kettingolie ook over de grond dus millieu moet je dan niet over beginnen
Gebruik geen buitenboordmotor olie voor in je benzine
Die kan de hoge toeren niet aan
O en dan nog even een zeiktip
Draag (is verplicht) veiligheidskleding schoeisel helm en oog bescherming
Want je verzekering betaald gewoon niet als je jezelf in je poot zaagt zonder
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin