voeteirs dyane 6 1972
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Ik had vandaag nog wel een paar uurtjes tijd om verder te werken.
De rechterkant is zo goed als gedaan.
Dat wil zeggen het binnenspotbord zit op zijn plaats. Er is nog wat werk aan de dorpel (afwerken krikpunt) en het hoekje in de kofferbodem. Er moeten ook nog wat extra lassen gelegd worden aan de binnenwielkuip. Sommige stukken zijn moeilijk bereikbaar dus dat doe ik als de kas terug van het chassis is.
Ik heb om alles te passen de deurrubbers, deuren, achterspatbord en kofferklep eens op zijn plaats gezet. Dit ziet er op het eerste zicht niet slecht uit.
De bouten van het spatbord zijn gewoon met de hand vatgezet, niet aangedraaid, vandaar dat alles nog wat open staat. In de C stijl zitten nog geen bouten.
Nu kunnen we hetzelfde doen aan de andere kant.
De rechterkant is zo goed als gedaan.
Dat wil zeggen het binnenspotbord zit op zijn plaats. Er is nog wat werk aan de dorpel (afwerken krikpunt) en het hoekje in de kofferbodem. Er moeten ook nog wat extra lassen gelegd worden aan de binnenwielkuip. Sommige stukken zijn moeilijk bereikbaar dus dat doe ik als de kas terug van het chassis is.
Ik heb om alles te passen de deurrubbers, deuren, achterspatbord en kofferklep eens op zijn plaats gezet. Dit ziet er op het eerste zicht niet slecht uit.
De bouten van het spatbord zijn gewoon met de hand vatgezet, niet aangedraaid, vandaar dat alles nog wat open staat. In de C stijl zitten nog geen bouten.
Nu kunnen we hetzelfde doen aan de andere kant.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2673
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
bedankt voor goede commentaar.
Mijn dyane tijd voor vandaag zit erop.
De dorpel volledig gelast, er is een nieuwe C-stijl en binnenwielkas zit op zijn plaats.
Als de kast nog eens naast het chassis staat kan ik de laatste lassen leggen. Er zijn nu stukken waar ik niet goed genoen aankan om goed te lassen. Maar alles zit voldoende vast.
binnendorpel
C-stijl passen en vastpunten
Eens kijken als het achterscherm nog past met de voorlopige C)stijl.
buitendorpel
binnenscherm presenteren
en op zijn plaats
fitting controleren
ik ben tevreden met het resultaat zover.
De kas kan nu terug af het chassis. Alles kan volledig afgelast worden en dan heb ik nog een werkje aan de voetenbak en het stuk onder de voorruit.
Mijn dyane tijd voor vandaag zit erop.
De dorpel volledig gelast, er is een nieuwe C-stijl en binnenwielkas zit op zijn plaats.
Als de kast nog eens naast het chassis staat kan ik de laatste lassen leggen. Er zijn nu stukken waar ik niet goed genoen aankan om goed te lassen. Maar alles zit voldoende vast.
binnendorpel
C-stijl passen en vastpunten
Eens kijken als het achterscherm nog past met de voorlopige C)stijl.
buitendorpel
binnenscherm presenteren
en op zijn plaats
fitting controleren
ik ben tevreden met het resultaat zover.
De kas kan nu terug af het chassis. Alles kan volledig afgelast worden en dan heb ik nog een werkje aan de voetenbak en het stuk onder de voorruit.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Er zijn heel wat voordelen aan een puntlastoestel. Helaas is dit ook een dure aankoop die beperkt inzetbaar is.Dabdriver schreef:Dan weet ik genoeg.
Bedankt voor je antwoord!
Je hebt in elk geval ook een nog een halfautomaat nodig omdat niet alle lassen bereikbaar zijn met een puntlastang. Zelfs aan nieuwe auto's zitten er nog lassen met de halfautomaat.
De halfautomaat is ook duur in aankoop maar die kan ik nog gebruiken om andere dingen te lassen.
1 van de belangrijkste dingen om goede proplassen te maken is ervoor zorgen dat de platen volledig tegen elkaar liggen. Met een puntlastang pers je de platen ook tegen elkaar voor je de lasstroom geeft.
Ik boots dit na door griptangen aan beide kanten van de las te zetten. Dan kan je een mooie proplas maken waar je , mits enige oefening en een goede afstelling van het toestel, amper aan moet slijpen achteraf.
Maar mocht budget geen probleem zijn dan zou ik graag een puntlastang ter beschikking hebben.