Deur scharnier los geroest...
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Deur scharnier los geroest...
Helaas is mijn onderste voordeur scharnier los geroest.
Ik heb nog een half jaar APK, dan moet het nieuwe project klaar zijn....?? Maar tot die tijd wil ik liever weer door de bestuurders kant naar binnen ipv nu door de passagiers ingang.
Het schutbord, de dorpel en alles wat er omheen zit is ook niet echt super meer.Ventilatie is een statement...
Hoe kan ik hier nu nog voor zolang wat van maken??
Zelfs het schutbord zit wat losgeroest van de boog, anders had ik er wat tegenaan kunnen poppen c.q. lassen.
Maar ik weet niet of dat dan wel zou houden.
Wie heeft er een handige tip??
Gr, Luc
Ik heb nog een half jaar APK, dan moet het nieuwe project klaar zijn....?? Maar tot die tijd wil ik liever weer door de bestuurders kant naar binnen ipv nu door de passagiers ingang.
Het schutbord, de dorpel en alles wat er omheen zit is ook niet echt super meer.Ventilatie is een statement...
Hoe kan ik hier nu nog voor zolang wat van maken??
Zelfs het schutbord zit wat losgeroest van de boog, anders had ik er wat tegenaan kunnen poppen c.q. lassen.
Maar ik weet niet of dat dan wel zou houden.
Wie heeft er een handige tip??
Gr, Luc
Duck your life
Handige tips blijven kennelijk uit. En ik zie ook geen eenvoudige oplossing voor je. De bevestigingsplaat voor je scharnier zit normaal aan je dorpel én de A stijl vast, nu zit het kennelijk nergens meer aan vast. Het ziet er naar uit dat de hele links- onder hoek van jouw koets verrot is, en dat vraagt om een grote restauratie (dorpel, voetenbak, bodemplaat). Als je er nu mee door wilt rijden zou ik me meer zorgen maken over het gevaar dat de deur er onderweg uitwaait, dan het ongemak dat je rechts moet uitstappen
my other car is......... ook een eend.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
de eenden die ik opgeknapt heb waren in iets betere staat.
Dus inderdaad: geen idee. Ik zou een nieuwe dorpel kopen, nieuwe voetenbak, stuk A-stijl, nieuwe vloerplaat en restaureren maar. Maar dat is ingrijpender dan waarom gevraagd wodt.
Gr Rob
Dus inderdaad: geen idee. Ik zou een nieuwe dorpel kopen, nieuwe voetenbak, stuk A-stijl, nieuwe vloerplaat en restaureren maar. Maar dat is ingrijpender dan waarom gevraagd wodt.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Beetje lastig om tips te geven als je niet echt een idee hebt hoe het er uit ziet. hoewel ik het me daar wel een voorstelling van kan maken. Het zal idd een creatieve bypass operatie worden Als je op 1 of andere manier een lange buis in je a stijl kan slaan. Vast lassen met een paar prop lassen bovenin die kan dan vast wel weer ergens op de bodem vast bakken. Zo heb je weer een nieuwe A stijl.
Dan van buiten de gaten dicht stoppen met stopverf en papier mache likje verf en hij gaat weer jaren mee
Dan van buiten de gaten dicht stoppen met stopverf en papier mache likje verf en hij gaat weer jaren mee
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Kwam ook al niet verder....
Het wordt hoe dan ok laswerk,maar de garage is nog even in gebruik door het volgende project.
De gestraalde koets heeft nog geen bescherming gekregen, dus moet er even blijven staan en gaat nog even niet naar buiten....
Dillemma, heb zelfs al even gezocht naar een ander eendje vor tijdelijk,maar nog niets geschikts gevonden.
Voorlopig dus maar engels instappenen afwachten,en zorgen dat de volgende koets opschiet??
Dank voor de reacties, hou me evt ook aanbevolen voor een tijdelijke 2cv of zelfs voor vast een AK400.
Lastig,
Luc
Het wordt hoe dan ok laswerk,maar de garage is nog even in gebruik door het volgende project.
De gestraalde koets heeft nog geen bescherming gekregen, dus moet er even blijven staan en gaat nog even niet naar buiten....
Dillemma, heb zelfs al even gezocht naar een ander eendje vor tijdelijk,maar nog niets geschikts gevonden.
Voorlopig dus maar engels instappenen afwachten,en zorgen dat de volgende koets opschiet??
Dank voor de reacties, hou me evt ook aanbevolen voor een tijdelijke 2cv of zelfs voor vast een AK400.
Lastig,
Luc
Duck your life
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Het oogt nog aardig....TimVS schreef:Is het überhaupt nog een goed idee om nog een half jaar door te rijden? als je deurscharnier er afroest is het kasje in die hoek toch al zeer ver gevorderd? of vergis ik mij hierin?
Maar de stoelen zitten nog goed vast, en instappen doe ik met beleid om niet met mijn volle 110 kg op de bodemplaat te duwen, dus meteen tegen de voetenbak.
Verder tocht het wel ietsje, inderdaad.
Maar een Ikea kleedje doet het goed.
Ik begrijp de strekking van je vraag...
Was zelf al verrast dat ik toch nog een APK kreeg half jaartje terug!
Alternatief is een oude Alto of zoiets voor tijdelijk, maar ik kan er nog niet enthousiast van worden.
Misschien vanmiddag of morgen kan ik weer even wat gaan rommelen ( want dat is het natuurlijk wel) met een plaat op de boden over het voorste deel van de bodemplaten, en daar een strip op naar boven maken .
Handig is dan wel weer dat er een kale koets ligt id de garage.
" Zo heb elk nadeel ook weer een voordeel "
Gr, Luc
Duck your life
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Bedenk je wel dat bij een noodstop je stoelen heel wat te verduren hebben.gelemotor schreef: Het oogt nog aardig....
Maar de stoelen zitten nog goed vast, en instappen doe ik met beleid om niet met mijn volle 110 kg op de bodemplaat te duwen, dus meteen tegen de voetenbak.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
En er is wat gedaan, windstil hier dus kon even buiten lassen...
Ik heb een plaat tegen de zijkant gemaakt, en daar ook een nieuw scharnier houder/lip opgelast.
vervolgens een nieuw stuk over de bodem heen, en lekker ver naar boven laten lopen over de voetenbak en tot vlak voor de voorstoelen.
Die heb ik dan vervolgens met twee stippen aan elkaar gelast, nadat ik de bodem plaat had vast gebout op goede stukken bodem.
Het scharnier beweegt nog steeds mee, hopelijk komt het omdat nog niet alles naar wens vast zit, de staande plaat moet nog wat popnagels krijgen.
Daar ga ik komende maandag of dinsdag mee bezig....
Gr, Luc
Ik heb een plaat tegen de zijkant gemaakt, en daar ook een nieuw scharnier houder/lip opgelast.
vervolgens een nieuw stuk over de bodem heen, en lekker ver naar boven laten lopen over de voetenbak en tot vlak voor de voorstoelen.
Die heb ik dan vervolgens met twee stippen aan elkaar gelast, nadat ik de bodem plaat had vast gebout op goede stukken bodem.
Het scharnier beweegt nog steeds mee, hopelijk komt het omdat nog niet alles naar wens vast zit, de staande plaat moet nog wat popnagels krijgen.
Daar ga ik komende maandag of dinsdag mee bezig....
Gr, Luc
Duck your life