Terug naar trommelremmen
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Terug naar trommelremmen
Ik heb een vraagje over het volgende (en er is veel over geschreven, maar altijd in de andere richting)
een maatje van me heeft een 2cv4 uit '72. Daar is ooit eens een schijvenbak en 2cv6 motor ingezet. De achteras is van het 'nieuwe' type, dus met de gekrulde remleiding ipv. remslang.
Nu wil hij eigenlijk weer terug gaan naar een 2cv4 motor, máár, een 2cv4 motor op een schijvenbak is nooit geleverd.
Stel nou dat je een 4-trommelbak neemt en deze op LHM laat werken?
Is er iemand bekend met nieuwe WRC's die tegen LHM kunnen? Want dan is het te doen. (anders moet het binnenste van de 2cv4-bak in een 2cv6 bak en dat is ook al een flinke klus) .
En om nou het hele remsysteem weer te gaan ombouwen naar Dot4 is ook erg kostbaar.
een maatje van me heeft een 2cv4 uit '72. Daar is ooit eens een schijvenbak en 2cv6 motor ingezet. De achteras is van het 'nieuwe' type, dus met de gekrulde remleiding ipv. remslang.
Nu wil hij eigenlijk weer terug gaan naar een 2cv4 motor, máár, een 2cv4 motor op een schijvenbak is nooit geleverd.
Stel nou dat je een 4-trommelbak neemt en deze op LHM laat werken?
Is er iemand bekend met nieuwe WRC's die tegen LHM kunnen? Want dan is het te doen. (anders moet het binnenste van de 2cv4-bak in een 2cv6 bak en dat is ook al een flinke klus) .
En om nou het hele remsysteem weer te gaan ombouwen naar Dot4 is ook erg kostbaar.
je meet de doorsnede van de remzuigers van de orginele WRC weten. Dan kijken of je LHM-WRCs van die maat kunt vinden. Mogelijk die van de DS achter?
Laatst gewijzigd door AZL57 op di 12 nov, 2013 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Goh, blij te lezen dat er inderdaad mensen zijn die een oud 4tje respecteren. Ik heb het ook met mijn dyane gedaan. Teruggebracht naar het originele 4 tje. En t rijdt best lekker. Rijd alleen maar 4, zou niet eens meer weten hoe een 6je rijdt.. Hoewel, mijn eerste 4 blok kon maar 90, terwijl degene die ik er nu in heb gemakkelijk 110 haalt.. Succes met ombouwen!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
lhm-dot 4
voor circa 12 jaar geleden ,ooit als experiment een oude dyane met trommels ( dus dot 4 ) de dot 4 vloeistof vervangen door LHM NIKS aan het remsysteem veranderd !
gewoon om te kijken wat er stuk ging,,, met groen licht van de eigenaar natuurlijk ,, de auto rijd anno nu nog steeds rond met lhm geen lekkage,s of dergelijke ??? dus dit was wel een eenmalige gebeurtenis bij deze auto geen problemen durf niet te zeggen of dat in alle gevallen zo werkt
gewoon om te kijken wat er stuk ging,,, met groen licht van de eigenaar natuurlijk ,, de auto rijd anno nu nog steeds rond met lhm geen lekkage,s of dergelijke ??? dus dit was wel een eenmalige gebeurtenis bij deze auto geen problemen durf niet te zeggen of dat in alle gevallen zo werkt
wat niet kan doen we lekker toch
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Het is ook de vraag natuurlijk hoeveel rubber er in zo'n wielremcilinder zit dat gevoelig is voor de LHM. Zitten er cupjes in zoals bij een hrc? Of is het enige echte rubber de stofhoes?
Ik heb wel eens gekeken naar de wielremcilinder van een DAF, en die had gewoon twee zuigertjes in een cilinder, geen cupjes, en een stofhoesje aan de buitenkant dat geen contact had met de vloeistof.
Als dát zo bij een 2cv WRC ook zo is, dan zou die LHM inderdaad weinig kwaad kunnen, zeker gezien het feit de rest van het remsysteem al LHM is.
Ik heb wel eens gekeken naar de wielremcilinder van een DAF, en die had gewoon twee zuigertjes in een cilinder, geen cupjes, en een stofhoesje aan de buitenkant dat geen contact had met de vloeistof.
Als dát zo bij een 2cv WRC ook zo is, dan zou die LHM inderdaad weinig kwaad kunnen, zeker gezien het feit de rest van het remsysteem al LHM is.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Als je een beetje geluk hebt met de 2cv4 bak dan zitten hier wel al de ogen aan om de remklauwen te monteren. Deze hoef je dan alleen uit te boren en er draad in te tappen dan kunnen de remschijven zo op je 4 bak......
Dan heb je een tussenoplossing... wel de lusten 435 motor maar niet de lasten (vast zittende remmen door de bijtende dot vloeistof).
Dan heb je een tussenoplossing... wel de lusten 435 motor maar niet de lasten (vast zittende remmen door de bijtende dot vloeistof).
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
dot 5
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Spoelen
Wel goed spoelen en schoonmaken.
Nieuwe rubbers lijkt me dan niet nodig.
Nieuwe rubbers lijkt me dan niet nodig.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/