jb's 2cv 1956
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
mijn bumper is idd verwrongen en zit wat beweging in. is dus een goede verklaring.
de laatste tijd weer eea kleine dingen gedaan.
ik heb er een "retro" spiegel op gezet. deze heeft de eigenschap dat je er niets in ziet omdat je hem niet geod kan afstellen maar ik vond hem gewoon mooi. ik heb uiteindelijk aan de achterzijde van de speigel het kommetje wat afgeslepen zodat er grotere afstelmogelijkheid was. het gevolg is dat ik wel in de spiegel iets kan zien (het blijft een erg kleine speigel)

verder heb ik mijn moeder een bescherming voor de winter laten maken. gebaseerd op een bestaande maar dan zoals ik hem zelf wilde

De burton staat op de winterwielen inmiddels dus de zomer velgen zitten nu op de eend.

en nee, ik heb van de eend geen lowrider gemaakt. dit was het resultaat van een ritje naar groningen.
er passen toch echt gewoon 2 motorblokken, 2 versnellingsbakken en 2 voorassen in een eend.

het koste me 10 km per uur op de snelweg en helling op ging het nog harder achteruit.
nu kan ik weer verder met de voorbereidingen (motoren en bakken schoonmaken aan de buitenzijde, voorassen schoon maken en voorbereiden) voor de na te bouwen 2cv sahara.
zit nog wel te verzinnen hoe ik de voor assen tegen roest wil gaan beschermen. de koets en chassis wil ik gaan laten verzinken maar voor de assen lijkt mij dit niet zo'n succes met de diverse gladde delen. in het verleden de assen van de burton met RX producten gedaan maar dat is nog best beschadegings gevoelig.
verder heb ik nu 3 AM2 motoren liggen. het zijn er echter 2 met een rood type plaatje en 1 met een zwarte. wat is het verschil tussen deze kleuren plaatjes?
de laatste tijd weer eea kleine dingen gedaan.
ik heb er een "retro" spiegel op gezet. deze heeft de eigenschap dat je er niets in ziet omdat je hem niet geod kan afstellen maar ik vond hem gewoon mooi. ik heb uiteindelijk aan de achterzijde van de speigel het kommetje wat afgeslepen zodat er grotere afstelmogelijkheid was. het gevolg is dat ik wel in de spiegel iets kan zien (het blijft een erg kleine speigel)

verder heb ik mijn moeder een bescherming voor de winter laten maken. gebaseerd op een bestaande maar dan zoals ik hem zelf wilde

De burton staat op de winterwielen inmiddels dus de zomer velgen zitten nu op de eend.

en nee, ik heb van de eend geen lowrider gemaakt. dit was het resultaat van een ritje naar groningen.
er passen toch echt gewoon 2 motorblokken, 2 versnellingsbakken en 2 voorassen in een eend.

het koste me 10 km per uur op de snelweg en helling op ging het nog harder achteruit.
nu kan ik weer verder met de voorbereidingen (motoren en bakken schoonmaken aan de buitenzijde, voorassen schoon maken en voorbereiden) voor de na te bouwen 2cv sahara.
zit nog wel te verzinnen hoe ik de voor assen tegen roest wil gaan beschermen. de koets en chassis wil ik gaan laten verzinken maar voor de assen lijkt mij dit niet zo'n succes met de diverse gladde delen. in het verleden de assen van de burton met RX producten gedaan maar dat is nog best beschadegings gevoelig.
verder heb ik nu 3 AM2 motoren liggen. het zijn er echter 2 met een rood type plaatje en 1 met een zwarte. wat is het verschil tussen deze kleuren plaatjes?
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik ben al enige tijd aan het rondkijken voor een nieuw chassis.
het enige chassis dat ik er qua uiterlijk op vind lijken is dat van een ak400.

# zit er nu bij mij een ak400 chassis onder ipv een gewoon 2cv4?
# kan ik nu een AK400 chassis gebruiken?
# kan ik een standaard 2cv4 chassis gebruiken?
# of is mijn informatie over diverse chassis niet goed?
Voor de rdw mag ik een chassis vervangen als het gelijk is met het origineel omdat ik de aandrijflijn wil aanpassen. het moet dus een echt reparatie deel zijn. ik wil echter wel gegalvaniseerd chassis eronder zetten of als dat niet verkrijgbaar is laten galvaniseren.
het enige chassis dat ik er qua uiterlijk op vind lijken is dat van een ak400.

# zit er nu bij mij een ak400 chassis onder ipv een gewoon 2cv4?
# kan ik nu een AK400 chassis gebruiken?
# kan ik een standaard 2cv4 chassis gebruiken?
# of is mijn informatie over diverse chassis niet goed?
Voor de rdw mag ik een chassis vervangen als het gelijk is met het origineel omdat ik de aandrijflijn wil aanpassen. het moet dus een echt reparatie deel zijn. ik wil echter wel gegalvaniseerd chassis eronder zetten of als dat niet verkrijgbaar is laten galvaniseren.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
j b schreef:ik ben al enige tijd aan het rondkijken voor een nieuw chassis.
het enige chassis dat ik er qua uiterlijk op vind lijken is dat van een ak400.
# zit er nu bij mij een ak400 chassis onder ipv een gewoon 2cv4?
# kan ik nu een AK400 chassis gebruiken?
# kan ik een standaard 2cv4 chassis gebruiken?
# of is mijn informatie over diverse chassis niet goed?
Voor de rdw mag ik een chassis vervangen als het gelijk is met het origineel omdat ik de aandrijflijn wil aanpassen. het moet dus een echt reparatie deel zijn. ik wil echter wel gegalvaniseerd chassis eronder zetten of als dat niet verkrijgbaar is laten galvaniseren.
Je hebt er nooit een AK 400 chassis onder zitten want die heeft dike veerpotten en die heb je volgens mij niet.
jb ik heb hier andere informatie over, het is namelijk zo dat het originele chassis niet meer te krijgen is (fabrikaat Citroen). Omdat dit zo is mag je zelfs zelf een chassis maken en indien constructief degelijk gemaakt is de RDW verplicht om je er goedkeuring op te geven, zelfs met 2 motoren...Voor de rdw mag ik een chassis vervangen als het gelijk is met het origineel
Ik zou dit nog eens navragen bij Citroen... en niet vergeten het originele
Sahara goedkeuringsnummer bij Citroen is Cit0029 (zo uit mijn hoofd)
anders krijg je hetzelfde gezeik wat ik ook had.... meneer een auto met 2 motoren dat bestaat niet.... toen bleek dat het wel kon waren ze ineens poepvriendelijk en wisten ze niet hoe tegen me moesten doen pom het goed te maken
j b schreef:het chassis dat er nu onder zit zier eruit als hierboven. kan ik hier nu gewoon een chassis voor trommelremmen eronder zetten? of moet ik dan die extra steunen erop zien te bakken?
bij welke afdeling van citroen zou dit weg moeten leggen?
Sorry ik bedoelde de RDW..... Er is een typegoedkeuring voor de Sahara zoals ik al zei, ik dacht cit0029 echter omdat het chassis niet meer te krijgen is bij de fabrikant mag je zelf aan de slag, zo is het mij een tijdje geleden gemaild. kan het je eventueel mailen..
Dus als je een Sahara gaat bouwen dan bouw je niets nieuws, eerder iets ouds dan mag je ook een chassis naar eigen keuze nemen (tja zo leg ik het uit

Je gebruikt immers alleen maar originele componenten, motoren, koets chassis, er komt alleen maar 1 motor bij, daar hebben ze beslist geen regeltjes voor


Ik zou dit wel eerst van te voren allemaal regelen voordat je gaan (ver)bouwen.
Anders misschien de 2e motor in de wagen leggen zoals deze nu is , dit laten keuren en dan een nieuw chassis eronder.....
Je ziet vele wegen leiden naar Rome.....
ps je kunt ook een nieuw chassis nemen (heeft niets van doen met trommelrem of schijfrem, als je de zijpoten niet hebt moet je er alleen nieuwerwetde vloerplaten inzetten...... dat zat er soiwieso an te komen bij jouw
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
het is al weer een tijdje geleden maar mijn gedachten hebben niet stil gezeten.
ik heb nog eens bij de rdw nagevraagd wat de gang van zaken op het moment is mbt het vervangen van het chassis.
dit antwoord heb ik gekregen vandaag:
dit zou betekenen dat ik een chassis mag gebruiken zonder certificaat maar moet er wel een beetje op lijken.
aangezien ik van deze auto een sahara wil maken zal er een balk tussen de achter poten gelast moeten worden waar de motor op afgeteunt kan worden. hierbij zit ik te denken aan een chassis met een losse bovenplaat zodat ik deze kan laten galvaniseren en dit overal goed bij kan. volgens mij moet dit geen problemen opleveren volgens mij.
over het identiteitsonderzoek en het chassis nummer in mijn auto maak ik me geen zorgen. hij is laatst ingevoerd en is het chassis nummer al opnieuw ingeslagen omdat alles klopte
komend weekend ga ik iig onder begeleiding mijn versnellingsbak voor achter weer in elkaar zetten (met diverse nieuwe onderdelen) waarbij ik het kroonwiel dus "verkeerd om" zal gaan plaatsen
ik heb nog eens bij de rdw nagevraagd wat de gang van zaken op het moment is mbt het vervangen van het chassis.
dit antwoord heb ik gekregen vandaag:
als ik dit goed lees dan is er geen origineel chassis meer nodig (want deze worden niet door citroen meer gemaakt). de chassis op de originele mallen zijn wel gelijk maar niet origineel toch?Geachte heer Bastiaansen,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het vervangen van het chassis.
De werkwijze bij de RDW voor het vervangen van een chassisnummer is als volgt:
Indien het chassis wordt vervangen door een nieuw exemplaar moet er een vooronderzoek zijn uitgevoerd, dit om bij her-inslag (van het chassisnummer) zekerheid te hebben over de identiteit van het oorspronkelijke chassis. Alleen een plaatje inleveren met daarop het VIN (zonder vooronderzoek) is niet acceptabel. Er moet een verklaring van de voertuigfabrikant of zijn gemachtigde aanwezig zijn, dat het een origineel fabriekschassis betreft, tenzij een origineel fabriekschassis niet meer leverbaar is.
Indien het originele chassis niet meer wordt gefabriceerd en niet meer leverbaar is, dan mag een door derden vervaardigd chassis zijn gebruikt, mits dit naar het oordeel van de technisch medewerker gelijkwaardig is aan het originele chassis. Een verklaring van de fabrikant van het vervangingschassis kan daarbij nuttig zijn, maar is niet verplicht.
Aan de hand van een chassisnummer en nog een aantal aspecten wordt de identiteit van een voertuig bepaald. De RDW kan geen kentekenbewijs afgeven als een voertuig niet geïdentificeerd kan worden.
Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
dit zou betekenen dat ik een chassis mag gebruiken zonder certificaat maar moet er wel een beetje op lijken.
aangezien ik van deze auto een sahara wil maken zal er een balk tussen de achter poten gelast moeten worden waar de motor op afgeteunt kan worden. hierbij zit ik te denken aan een chassis met een losse bovenplaat zodat ik deze kan laten galvaniseren en dit overal goed bij kan. volgens mij moet dit geen problemen opleveren volgens mij.
over het identiteitsonderzoek en het chassis nummer in mijn auto maak ik me geen zorgen. hij is laatst ingevoerd en is het chassis nummer al opnieuw ingeslagen omdat alles klopte

komend weekend ga ik iig onder begeleiding mijn versnellingsbak voor achter weer in elkaar zetten (met diverse nieuwe onderdelen) waarbij ik het kroonwiel dus "verkeerd om" zal gaan plaatsen
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
inmiddels ben ik weer een stukje opgeschoten. ik heb de assen in 2 lagen menie en 2 lagen anti steenslag gespoten. daarna heb ik ze weer in elkaar gezet.
verder ben ik de velgen aan het kaal maken zodat ik deze kan spuiten.
nu heb ik echter een probleem bij 1 van de 5 velgen van het oude type (400).
rond het ventielgat is het een beetje krokant en doorzichtig


kan ik dit nu nog kaal maken (stralen of haakse slijper met staalborstel) en dan met een staal plamuur dicht plamuren? of moet ik zoiets anders benaderen?
ik zal deze velg iig gaan gebruiken als een reserve wiel
momenteel zat er een band met binnenband op en die bleef gewoon netjes vol.
verder ben ik de velgen aan het kaal maken zodat ik deze kan spuiten.
nu heb ik echter een probleem bij 1 van de 5 velgen van het oude type (400).
rond het ventielgat is het een beetje krokant en doorzichtig


kan ik dit nu nog kaal maken (stralen of haakse slijper met staalborstel) en dan met een staal plamuur dicht plamuren? of moet ik zoiets anders benaderen?
ik zal deze velg iig gaan gebruiken als een reserve wiel
momenteel zat er een band met binnenband op en die bleef gewoon netjes vol.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it