drup drup
-
- Regelmatige poster
drup drup
bij regen loopt het water op een drietal plekken onder de voorruit of daar ergens naar binnen
meestal loopt het over het dashboardje tussen de lampjes en knopjes naar beneden
en ook langs de knop waar je de ventilatieklep bedient
ik dacht rubber bestellen van de klep en ondertussen afdichten met ducktape
alles afgetaped maar het water komt nog steeds even vlot binnen????
heb nu de rubber maar weet niet of dit nu wel gaat helpen?
meestal loopt het over het dashboardje tussen de lampjes en knopjes naar beneden
en ook langs de knop waar je de ventilatieklep bedient
ik dacht rubber bestellen van de klep en ondertussen afdichten met ducktape
alles afgetaped maar het water komt nog steeds even vlot binnen????
heb nu de rubber maar weet niet of dit nu wel gaat helpen?
ik heb nu ook het zelfde probleem, heb er nooit last van gehad. Ik heb meer eens een nieuwe voorruitrubber besteld de oude is na 30 jaar wel wat taai geworden neem ik aan dan sluit ie niet meer zo goed aan. Monteren met tectyl en ook even checken of tape op de gaten in het ruitframe nog op zijn plaats zit.
Oude eenden hadden afwateringsbuisjes in het ruitframe dan heb je dit probleem niet maar die lekken dan weer elders
Oude eenden hadden afwateringsbuisjes in het ruitframe dan heb je dit probleem niet maar die lekken dan weer elders

diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
bekende lekkages inderdaad. het meest irritant vind ik nog dat het water precies op je rechterbeen druppelt, welke je niet kan verplaatsen omdat je dan geen gas meer kan geven.
bij mij was de lekkage verdwenen na het plakken van het tapijt, maar nu is er een stuk weg wegens het vervangen van het motorkapscharnier en de lekkage is weer terug.
zodra het droog is maar weer een pot lijm halen.
bij mij was de lekkage verdwenen na het plakken van het tapijt, maar nu is er een stuk weg wegens het vervangen van het motorkapscharnier en de lekkage is weer terug.
zodra het droog is maar weer een pot lijm halen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
heb gisteren m'n klep gemonteerd maar heb niet het gedacht dat ik dit waterdicht krijg. kan zelfs door een klein kiertje naar buiten kijken .
echter was ik net in de plaatelijke bazaar en zag daar een soort dichting liggen die ik misschien daar wel ergens kan tussen moffelen.
misschien voorlopig, misschien standaard. buisje 10 mm
hier de site.
http://www.dobbit.be/nl/nieuws...e-nomafill
echter was ik net in de plaatelijke bazaar en zag daar een soort dichting liggen die ik misschien daar wel ergens kan tussen moffelen.
misschien voorlopig, misschien standaard. buisje 10 mm
hier de site.
http://www.dobbit.be/nl/nieuws...e-nomafill
-
- Gebruiker
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
Na afgelopen voorjaar het rubber van de ventilatieklep te hebben vervangen, bleef ik maar lekkage houden.
Dan maar verder kijken, misschien toch het voorruitrubber? Vervangen en...nog steeds lekkage!
Uiteindelijk bleek het toch van de klep te komen, dus nu in de wintermaanden de boel maar afgeplakt om de boel droog te houden!
Nog steeds geen idee waarom dat ding blijft lekken....
Dan maar verder kijken, misschien toch het voorruitrubber? Vervangen en...nog steeds lekkage!

Uiteindelijk bleek het toch van de klep te komen, dus nu in de wintermaanden de boel maar afgeplakt om de boel droog te houden!
Nog steeds geen idee waarom dat ding blijft lekken....
La Liberte en 2CV!