Mijn groene Froggy!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
rempedalen
Zaterdag, in afwachting van de spuiter, even maar eens wat onderdelen van de zolder gehaald. Lekker schoon gemaakt en zo nodig een likje verf gegeven! Zo ook de rempedalen met hoofdremcilinder. Ziet alles weer als nieuw.
Re: rempedalen
Ziet er netjes uit.theoenmarion schreef:Zaterdag, in afwachting van de spuiter, even maar eens wat onderdelen van de zolder gehaald. Lekker schoon gemaakt en zo nodig een likje verf gegeven! Zo ook de rempedalen met hoofdremcilinder. Ziet alles weer als nieuw.
Mijn hoofdremcilinder met pedalen ligt nu zo'n 3 jaar in de schuur. Werkte 3 jaar geleden nog goed.
Wat is nu wijsheid?
Hoofdremcilinder demonteren en van revisiesetje voorzien, of gewoon weer monteren en hopen dat ie nog steeds goed is?
Of is het de beste optie om meteen maar een nieuwe aan te schaffen?
Eendracht maakt macht.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Mijn hoofdremcilinder heeft nu ook ruim 2 jaar op de zolder gelegen! Ik ga er van uit dat de rubbers niet zijn uitgedroogd. Ik heb er toen aardig wat LHM remolie in gedaan. Reviseren moet je niet aan beginnen. Als het lekt kun je beter een gereviseerde halen bij iemand. De hoofdremcilinder demonteren is maar even werk. Ik neem de gok dat alles werkt.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Spuiter
Hij staat klaar bij de spuiter.
Dinsdagavond gaan we hem ophalen.
Dinsdagavond gaan we hem ophalen.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Spuiter
Dinsdagavond de eend weer opgehaald van de spuiter.
Eind van de week ga ik bezig met de opbouw.
Eerste een beginnen de kabelboom er in te prutsen denk ik.
iemand nuttige tips wat dit betreft of andere tips bij de opbouw?
[/img]
Eind van de week ga ik bezig met de opbouw.
Eerste een beginnen de kabelboom er in te prutsen denk ik.
iemand nuttige tips wat dit betreft of andere tips bij de opbouw?
[/img]
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dat is mijn plan ook, gewoon rustig aan beginnen.voeteir schreef:dat ziet er goed uit.
Mijn tip is kalm blijven en niet overhaast te werk gaan.
Veel succes.
Ik wil proberen om hem in begin zomer 2014 klaar te hebben. Dat moet toch lukken, denk ik.
Wordt de koets ook nog vastgezet aan het chassis bij de achterbumpersteunen? Hoe zit dat gemonteerd?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
eerst de voorruit er in, dan de koets op het chassis. Kan je er veeeeel beter bij.
en inderdaad; rustig an.
De koets zit niet vast aan de achterbumpersteunen, wel vlak bij de achterbumpersteunen. Er zit daar een gaatje in het chassis. Daar schuif je zo'n 2CVMoer-klemmetje M7 op, chasissband over het chassis en dan zit er als het goed is in de bodem van de kofferbak vlak tegen de achterste rand twee gaatjes. Misschien zitten die er bij jou niet omdat je daar nieuw plaatwerk hebt? Op de foto iets hogerop lijken daar geen gaatjes te zitten.
wel heel mooi geworden! Is je contactslot nu ook wit?
Gr Rob
en inderdaad; rustig an.
De koets zit niet vast aan de achterbumpersteunen, wel vlak bij de achterbumpersteunen. Er zit daar een gaatje in het chassis. Daar schuif je zo'n 2CVMoer-klemmetje M7 op, chasissband over het chassis en dan zit er als het goed is in de bodem van de kofferbak vlak tegen de achterste rand twee gaatjes. Misschien zitten die er bij jou niet omdat je daar nieuw plaatwerk hebt? Op de foto iets hogerop lijken daar geen gaatjes te zitten.
wel heel mooi geworden! Is je contactslot nu ook wit?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Klopt Rob, bij mij zitten er geen gaten in de kofferbodem. Ik zal dus de gaten er vanaf de onderkant in moeten boren. In het chassis zitten idd gaten voor de bumpersteunen en gaten voor de bodem.Ik wilde eigenlijk eerst het instrumentenpaneel en dashbord enz. monteren en de ramen als laatste. Is dat niet makkelijker. Ik dacht dat ik overal beter bij kon zonder de ramen!
Wat bedoel je nu met of mijn contactslot ook wit is?
Wat bedoel je nu met of mijn contactslot ook wit is?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
eerst de ruit, dan het dashboard
anders is het erg lastig aan het touwje te trekken waarmee je het raamrubber goed moet krijgen.
Er zijn natuurlijk meer wegen die naar rome leiden, maar in genoemde volgorde is het wel makkelijker.
Op de foto lijkt het net of je stuurbuis en contactslot meegespoten zijn. Vandaar de vraag.
Gr Rob
anders is het erg lastig aan het touwje te trekken waarmee je het raamrubber goed moet krijgen.
Er zijn natuurlijk meer wegen die naar rome leiden, maar in genoemde volgorde is het wel makkelijker.
Op de foto lijkt het net of je stuurbuis en contactslot meegespoten zijn. Vandaar de vraag.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer: