Dashboardklokken welke heb jij???

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Dashboardklokken welke heb jij???

Bericht door Ducksen » wo 4 dec, 2013 20:39

De een zegt kan niet de ander zegt alles past maar welke dashboard metertjes kun je nou eigenlijk allemaal monteren??

Bij een snowboard en frisdrankmerk shops staan wel een paar meters maar die kosten als je er een stuk of 6 nodig hebt behoorlijk veel. Con en dan iets met Rad heeft ook tellers maar die vindt ik persoonlijk niet zo mooi met dat Raid op het plaatwerk.



Welke meters heb jij nou in je auto gemonteerd?? en tegen welke problemen met deze meter ben je aangelopen??

Afbeelding
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » wo 4 dec, 2013 20:42

vondt deze zelf wel gaaf

Afbeelding

welke klokjes het zijn ?? Geen ID :twisted:
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » wo 4 dec, 2013 20:53

oliedruk ,olietemperatuur, accu voltage, toerenteller, snelheidsmeter, tijd dat zijn wel de meest gebruikte metertjes...

Heb zelf een tijd met een carberateur thermometer rondgereden ( en dat ook bijgehouden) met als doel om de carberateur te gaan isoleren ( betere verbranding bij bioethanol) maar dan moet je dus wel eerst de uitganssituatie meten/ weten, kwamen erg grappige dingen uit.

Heb nu een toerenteller van een bmw motorfiets en dat geeft ook erg leuke effecten
met eendige groeten,

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » wo 4 dec, 2013 21:04

klinkt goed die toerenteller ;)
ik zat zelf te denken aan druk tempertatuur olie, volt toerenteller originele snelheidsmeter en een of ander klokje. Vindt de klokken heel duur als je hoort dat ze op de essen motorshow voor een paar euro weggaan. Iemand nog goeie adresjes???
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

P.Senior
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 20:24
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door P.Senior » do 5 dec, 2013 13:54

De klokjes lijken op die van Equus. Kijk maar eens bij ?onra?
Punky besmette Senior met het citroenvirus

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » do 5 dec, 2013 14:38

De klokken op de afbeelding lijken op Jeager of Veglia uit GS-X of X2 of uit Visa Chrono. Ik heb die klokken in mijn besteleend zitten. De toerenteller heb ik laten aanpassen. Ik ben een vriend van me aan het helpen om een Barbour 4x4 te bouwen en hier komt naar waarschijnlijkheid VDO in het de tellerbehuizing zoals op de foto van PP (Perfect Product) uit België.
http://www.pp-2cv.be/FR/News/boutique%20entre.htm

Rageend
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: di 15 mar, 2005 22:16
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Rageend » vr 6 dec, 2013 15:00

Mijn eerste plan was een standaard Special dashboard, maar die van PP bleef door mijn hoofd spoken. Knoop doorgehakt en die moest het gaan worden. Welke meters? Gezocht en gevonden in Frankrijk, de Citroen GSX meters totdat ik erachter kwam dat ik digitaal nodig had vanwege het ontbreken van een snelheidskabel bij de 4x4. Of een heeeeele lange kabel van de achterste versnellingsbak helemaal naar voren trekken. En toevallig had ik nog een converter op de plank liggen (pas 12 jaar) van Analoog naar Digitaal. Deze plaats je op de originele km kabel en met dat signaal kan je een digitale teller aansturen. Zoals het er nu naar uitziet komen er VDO Viewline meters in. KM en RPM 80mm en benzine, volt, olie 52mm aangevuld met wat knopjes en lampjes. Hoe dat gaat worden is nog even een verrassing, ook voor mij ; )
Citroen 2cv6 Special Barbour 4x4 602cc (1984)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » vr 6 dec, 2013 16:23

Hehe pp dashboardje is hier ook al pas gemaakt aan de eend.
Je moet van de achterste plaat klein stukje weghalen anders kun je de kachelpijp niet makkelijk de- monteren
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Rageend
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: di 15 mar, 2005 22:16
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Rageend » vr 6 dec, 2013 22:18

Een stukje eruit halen? Ik heb hem net koud 3 dagen binnen en op de rechterbovenhoek staat met pen wat geschreven. Dat zou het, denk ik wel eens wel kunnen zijn. Op maat maken zal nog wel even duren. Alles staat nu bij de spuiter.
zie: http://2cvtravel.nl/barbour/index.html

Die pedalen op die foto vind ik ook wel wat....
Citroen 2cv6 Special Barbour 4x4 602cc (1984)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » vr 6 dec, 2013 22:24

Hee haha ja bij mij ook in de rechterbovenhoek. Stukje afhalen en geen dingen boren of monteren want dan krijg je problemen met je kachelpijp. Als je dat gedeelte weghaalt kun je die pijp losmaken zonder dat het dashboard losmoet. Ik heb dit niet weggehaald maar het subframe wat ingekort. Ik moest toch et het geheel stukje naar rechts ivm de rolkooi in de eend. Ennnn die stond natuurlijk in de weg :evil:
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Rageend
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: di 15 mar, 2005 22:16
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Rageend » vr 6 dec, 2013 22:28

Rolkooi... das vers twee (of drie of vier) maar er komt 1 in. Welke of wat heb jij er nu in? En ik laat dat stukje er ook maar in, wanneer haal je dat ding nu weg? volgens mij nooit op een vluchtstrook reparatie.... Eerst maar eens meters bestellen (in de hoop dat mijn converter het nog steeds doet).
Citroen 2cv6 Special Barbour 4x4 602cc (1984)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 7 dec, 2013 00:05

Ik heb mijn meters op de linker A-stijl gemonteerd, gewoon lipje aan de A-stijl lassen en meter met behuizing en al eraan zetten, dit zie je ook bij golfjes en Civics.... Ik persoonlijk vind het erg stoer staan. Zo'n brede broodplank achter je stuur vind ik niet zo mooi staan, maar dat is ieders persoonlijke smaak....

Als meters heb ik, Turbo druk-meter (uiteraard voor mijn Turbo druk) toerenteller, oliedruk en Lambda sonde (losse digitale meter).........

Jullie hebben beslist mij video gezien met de teller(s) op de A-stijl. Je hebt er geen last van (dode hoek) maar je zit er wel met je neus bovenop....Je hoeft dus niet naar onderen te kijken om de meters af te lezen, 1 blik uit je ooghoek en je bent op de hoogte van het wel en wee van je motor...... Ik blijf op deze weg doorgaan...

Weet natuurlijk niet of en hoe dit werkt met een rolkooi, maar ik denk dat dit ook nog gaat......

p.s volgens mij zit ik nieuwe kreten te introduceren.....
broodplank, hamsterwangen :oops: :oops: :oops:

Rageend
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: di 15 mar, 2005 22:16
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Rageend » za 7 dec, 2013 00:38

Als je een Rolkooi erin hebt is de A stijl al m.i. redelijk vol. Verder met het dashboard dan dit ben ik niet, (ja dit is een geprint A4-tje) PP Dash ligt thuis in een doos.

Afbeelding

Ik zeg kom maar op met jullie foto's van alle ideeen en suggesties ; )[/url]
Citroen 2cv6 Special Barbour 4x4 602cc (1984)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1923
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » za 7 dec, 2013 11:04

Ik vind het klokkenspel bij een visa chrono fascinerend.
Zelf wordt ik ook warm van die chromen tuimelschakelaars tussen ronde chromen beschermboogjes zoals mini ze ook wel weer maakt op de new mini.

@ rageend, dat is wel weer een heel analoog dashbord :lol:
tweeceevees zijn leuk!

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 7 dec, 2013 11:37

Hierbij nog even ter inspiratie, mijn klokkenwinkel uit mijn Ami6 service toléé 4x4, met Mehari 4x4 techniek en klokken,

km teller groot
toerentellergroot
voltmeter
benzinemeter
4x4 urenteller

aangevuld met oliedruk en olietemperatuur, foto's komen uit het "2cv Magazine nr.22" waar hij in een uitgebreide reportage ingestaan heeft, rechts nog een blokje met zekeringen met een 12volt aansuiting, nog verder naar rechts de toen nog Visa ontsteking, nu 1-2-Spark en spanningsregelaar..........

Hier in Limburg zeggen ze nu 'effekes Stuutte', vrij vertaald even een dikke doen. :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Het ziet er allemaal net iets beter uit als je wat meer dashboard ruimte hebt.....+ groothoeklens+ professionele fotograaf....

Plaats reactie