kabelboom
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik zie elders op deze topic dat men het heeft over twee zekering kastjes met blank deksel?
Ik heb een 2cv6 van 1986, hier zit maar 1 zekeringkastje!
Klopt dat?
Ik heb trouwens ook net de kabelboom weer gelegd nadat de koets is gerestaureerd , en dat is goed te doen. Moet nog wel de boel aansluiten maar dat gaat vast wel lukken.
Klopt dat?
Ik heb trouwens ook net de kabelboom weer gelegd nadat de koets is gerestaureerd , en dat is goed te doen. Moet nog wel de boel aansluiten maar dat gaat vast wel lukken.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik zie elders op deze topic dat men het heeft over twee zekering kastjes met blank deksel?
Klopt dat?
Klopt dat?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
doe jezelf een plezier en leg een extra 1.5 mm2 draad naar achter als massa. En ook nog één voor een mogelijke achterruitverwarming. En nog één voor een mogelijk mistachterlicht.
nu is het een fluitje van een cent, als straks de bekleding er in zit dan wil het niet. En de meeste storingen bij een eend komen door slecht kontakt, of door slecht massakontakt.
Ik heb ook een massakabel naar de koplampenbalk gelegd. Als jij straks je vers gespoten sparborden monteerd, werken je knipperlichten dus niet meer. De massa van claxon, knipperlichten en gelijk ook maar de koplampen via een lekker dikke 2,5 mm2 en nooit meer massaproblemen.
er zijn eenden met één, en eenden met twee zekeringenkastjes. Gewoon terugmonteren hoe het zat.
Gr Rob
nu is het een fluitje van een cent, als straks de bekleding er in zit dan wil het niet. En de meeste storingen bij een eend komen door slecht kontakt, of door slecht massakontakt.
Ik heb ook een massakabel naar de koplampenbalk gelegd. Als jij straks je vers gespoten sparborden monteerd, werken je knipperlichten dus niet meer. De massa van claxon, knipperlichten en gelijk ook maar de koplampen via een lekker dikke 2,5 mm2 en nooit meer massaproblemen.
er zijn eenden met één, en eenden met twee zekeringenkastjes. Gewoon terugmonteren hoe het zat.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik had inderdaad al een 2,5 mm2 kabel naar achter geleg voor de massa, Rob.
Nog een voor mistachterlamp en achterruit verwarming is een goede tip. Kreeg ook al een tip, van mijn schoonzoon, om een extra kabel te leggen in het dashbord voor een sigaretten aansteker/ navigatie.
En de massa naar de koplampen en knipperlichten komt er ook.
Wat voor bekleding heb jij gedaan voor binnenkant schutbord en dashbord?
Bedankt voor de tip.
Nog een voor mistachterlamp en achterruit verwarming is een goede tip. Kreeg ook al een tip, van mijn schoonzoon, om een extra kabel te leggen in het dashbord voor een sigaretten aansteker/ navigatie.
En de massa naar de koplampen en knipperlichten komt er ook.
Wat voor bekleding heb jij gedaan voor binnenkant schutbord en dashbord?
Bedankt voor de tip.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
die heb ik er nog niet in. Is wel makkelijker als de boel nog niet gemonteerd is, maar ik bewaar nog een paar klusjes en wat onkosten voor de komende jaren.
in mijn vorige eend had ik deze isolatie er ook nog niet ingebouwd: horen en zien vergaat je, wat een herrie.
Gr Rob
in mijn vorige eend had ik deze isolatie er ook nog niet ingebouwd: horen en zien vergaat je, wat een herrie.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Waarom zou je een massa naar achterleggen??? De hele koets van de eend is massa, van de accu gaat er een draad naar de koets.theoenmarion schreef:Ik had inderdaad al een 2,5 mm2 kabel naar achter geleg voor de massa
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Gebruiker
extra kabels
misschien een kabeltje voor achteruitrijlicht.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=446 ... c&start=45
misschien ook wat kabeltjes voor audio?
maar die kan je misschien onder de vloerbekleding wegwerken.
ik ben ook van plan om een derde remlicht te installeren. die plak je gewoon op je achterruit.
http://www.beslist.nl/products/elektron ... omview[url][/url]
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=446 ... c&start=45
misschien ook wat kabeltjes voor audio?
maar die kan je misschien onder de vloerbekleding wegwerken.
ik ben ook van plan om een derde remlicht te installeren. die plak je gewoon op je achterruit.
http://www.beslist.nl/products/elektron ... omview[url][/url]
waarom niet gewoon het chassis gebruiken als massa; dat loopt van voorbumper tot achterbumper en is nergens onderbrokenThijs schreef:Omdat een apart hiervoor aangelgde koperen draad veel beter geleidt dan een ijzeren carosserie die aan elkaar gebout is met vuil er tussen.
Als je veel storingen van te voren wilt uit sluiten dan kun je beter wel een massa-draad aanleggen.