Mijn groene Froggy!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ruitenwisser
Grrrrr,
Vanmiddag aan het klooien geweest om de ruitenwisser frame passend te krijgen. Het hart van de ruit.w.asjes kwam gewoon niet uit tov de balk welke horizontaal net boven het frame loopt.
Moeilijk uit leggen misschien maar kort gezegd zat het frame dus tegen de balk aan. Ik heb de gaten in het frame iets bij kunnen vijlen, als ik meer weg vijl komt de moer bijen tegen de sierlijst van de ventilatieklep.
Ik heb dus het frame wat aan moeten passen.
Klopt het, ik heb een aluminium frame? Er is ook al eerder aan gelast zie ik.
Vanmiddag aan het klooien geweest om de ruitenwisser frame passend te krijgen. Het hart van de ruit.w.asjes kwam gewoon niet uit tov de balk welke horizontaal net boven het frame loopt.
Moeilijk uit leggen misschien maar kort gezegd zat het frame dus tegen de balk aan. Ik heb de gaten in het frame iets bij kunnen vijlen, als ik meer weg vijl komt de moer bijen tegen de sierlijst van de ventilatieklep.
Ik heb dus het frame wat aan moeten passen.
Klopt het, ik heb een aluminium frame? Er is ook al eerder aan gelast zie ik.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
klopt het dat de asjes te hoog in de gaten in het voorruitframe zitten?
even een ruitenwissermotor met ijzeren frame scoren. Die kan je zelf verbouwen.
Bij mijn eerste eend precies hetzelfde. Ik heb toen het hele mechaniek van de ruitenwisser gedemonteerd, de plek waar de ruitenwisserasjes vastzitten geruimd en het werkte perfect.
het klinkt allemaal wat wazig, maar ik kan het in tekst niet zo goed uitleggen.
Gr Rob
even een ruitenwissermotor met ijzeren frame scoren. Die kan je zelf verbouwen.
Bij mijn eerste eend precies hetzelfde. Ik heb toen het hele mechaniek van de ruitenwisser gedemonteerd, de plek waar de ruitenwisserasjes vastzitten geruimd en het werkte perfect.
het klinkt allemaal wat wazig, maar ik kan het in tekst niet zo goed uitleggen.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op ma 23 dec, 2013 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
oh ja, dat bedoel ik ook:
als je de ruitenwisser monteert komen de asjes te laag uit de gaten.
Ik heb net de tekst in de post hierboven verandedr. ik ben niet aan het buigen maar aan het ruimen geweest. Je kan probleemloos de asjes wat naar boven in het ruitenwissermechaniek krijgen. De enige beperking is dat op een bepaald moment de vierkante delen achterop de ruitenwisserasjes aan beginnen te lopen (maar die kan je ook afvijlen)
en ja, je kan ze testen. er zitten vier draden aan, even meten welke je moet hebben.
Gr Rob
als je de ruitenwisser monteert komen de asjes te laag uit de gaten.
Ik heb net de tekst in de post hierboven verandedr. ik ben niet aan het buigen maar aan het ruimen geweest. Je kan probleemloos de asjes wat naar boven in het ruitenwissermechaniek krijgen. De enige beperking is dat op een bepaald moment de vierkante delen achterop de ruitenwisserasjes aan beginnen te lopen (maar die kan je ook afvijlen)
en ja, je kan ze testen. er zitten vier draden aan, even meten welke je moet hebben.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
kijk hier eens:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4363
onderste schema, rechts in het midden: ruitenwissermotor.
vier draden: twee zijn van een schakelaar, die schakelaar sluit als de ruitenwisser in de rust-stand staat.
twee zijn van de motor. Met een ohm-meter meet je tussen deze twee iets van 10 ohm. Daar kan je plus en min op zetten, als je plus en min verkeerd om aansluit dan draait de motor de andere kant op en dat is niet erg.
in het plaasje lijkt het of er vijf draden aan zitten; dat is niet zo; de twee massa's rechts zijn als één draad uitgevoerd.
Gr Rob
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4363
onderste schema, rechts in het midden: ruitenwissermotor.
vier draden: twee zijn van een schakelaar, die schakelaar sluit als de ruitenwisser in de rust-stand staat.
twee zijn van de motor. Met een ohm-meter meet je tussen deze twee iets van 10 ohm. Daar kan je plus en min op zetten, als je plus en min verkeerd om aansluit dan draait de motor de andere kant op en dat is niet erg.
in het plaasje lijkt het of er vijf draden aan zitten; dat is niet zo; de twee massa's rechts zijn als één draad uitgevoerd.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op di 24 dec, 2013 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ruitenwisser
Gecheckt, en ruitenwissermotor doet het.
Maar toen ik alles ging monteren brak een asje spontaan aan stukken!
Leek wel poreus.
Dus de werkplaats maar gesloten en na de kerst maar een nieuw ( of gebruikt ) asje zien te vinden.
Iedereen fijne kerstdagen.
Maar toen ik alles ging monteren brak een asje spontaan aan stukken!
Leek wel poreus.
Dus de werkplaats maar gesloten en na de kerst maar een nieuw ( of gebruikt ) asje zien te vinden.
Iedereen fijne kerstdagen.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ruitenwisserasjes waren ff niet op voorraad, dus wachten tot januari 2014.
Vandaag het contactslot toch maar gedemonteerd. Haperde soms. de beugel op 3 plaatsen doorgeboord en het spul los geslagen.
Viel nog mee. Enfin het slotje maar eens goed met de compressor schoon geblazen en veel grafietpoeder er in. En warempel het draaid weer soepel.
Het maken van een nieuwe beugel (8mm) was meer werk. Kreeg de beugel maar niet mooi rond zodat hij precies in de gaten viel.
Maar het is gelukt. Zaterdag verder.
Vandaag het contactslot toch maar gedemonteerd. Haperde soms. de beugel op 3 plaatsen doorgeboord en het spul los geslagen.
Viel nog mee. Enfin het slotje maar eens goed met de compressor schoon geblazen en veel grafietpoeder er in. En warempel het draaid weer soepel.
Het maken van een nieuwe beugel (8mm) was meer werk. Kreeg de beugel maar niet mooi rond zodat hij precies in de gaten viel.
Maar het is gelukt. Zaterdag verder.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
daar ga je last mee krijgen.
grafiet geleid niet en als je dat in het kontakt-gedeelte hebt gespoten dan krijg je daar in de toekomst kontakt problemen.
Grafiet is goed voor het sleutel-gedeelte. Maar een ramp voor het electrisch deel.
klinkt een beetje betweterig maar ik ben eens een hele dag op zoek geweest naar een storing in een motorfiets, bleek de beste man grafietpoeder in zijn kontaktslot gespoten te hebben..
ik zou het onderste gedeelte loshalen (met die veerring), schoonmaken en er kontaktspray in spuiten
Gr Rob
grafiet geleid niet en als je dat in het kontakt-gedeelte hebt gespoten dan krijg je daar in de toekomst kontakt problemen.
Grafiet is goed voor het sleutel-gedeelte. Maar een ramp voor het electrisch deel.
klinkt een beetje betweterig maar ik ben eens een hele dag op zoek geweest naar een storing in een motorfiets, bleek de beste man grafietpoeder in zijn kontaktslot gespoten te hebben..
ik zou het onderste gedeelte loshalen (met die veerring), schoonmaken en er kontaktspray in spuiten
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht