Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
-
supercees
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Bericht
door supercees » ma 29 apr, 2013 20:49
elfried schreef:klopt wel hoor
maar ik heb zo een kastje dat automatisch overschakelt
er is dus geen tussenstand
was misschien niet de beste oplossing maar ik had het kastje nog ligggen
dat verklaart het gesputter met het overschakelen, je rijdt dan eerst even op benzine en gas tegelijk...
met warme motor starten doe ik met het gaspedaal helemaal ingetrapt, dus niet pompen of zo.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
elfried
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
Bericht
door elfried » ma 29 apr, 2013 21:11
even nadenken
als ie warm stilvalt zit er dus geen benzine in de carb
dus het kan idd dat ie dan op benzine lang nodig heeft om aan te slaan
maar waarom hij dan niet direkt op gas start snap ik toch niot
een te rijk mengsel? maar waarom?
ik heb een simpele vaccuumverdamper van lovaton gekocht, zou het normaal prima moeten doen
zit een choke op die ik via knopje kan bedienen
die gebruik in niet bij warme start
pedaal volledig induwen doe ik altijd
-
Mart
- Gebruiker
- Berichten: 105
- Lid geworden op: za 17 jul, 2010 23:26
Bericht
door Mart » do 25 jul, 2013 09:34
Ik ben het met supercees eens. Koude motor 2x contact aanzetten en altijd zo starten. Zonder choke' maar gebruik de choke na de start wel om gewoon lekker te laten lopen als ie nog koud is.
quote="supercees"]ik heb de nodige auto's (geen 2cv's) gehad op lpg, allemaal met een carburateur. wat eigenlijk altijd werkte was eerst drie keer contact aan en weer uit en dan starten. elke keer als je het contact aanzet opent de klep op de gastank en komt er een pufje gas vrij in je carburateur. starten en pas wat gas geven als de motor aanslaat.
werkt dat niet, dan gewoon starten op benzine en na een kilometer al rijdend overschakelen op gas.
hoe werkt jouw verdamper, hoe wordt deze warm?[/quote]
-
elfried
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
Bericht
door elfried » vr 16 aug, 2013 20:38
verdamper wordt verwarmt door watersysteem dat door de uitlaat wordt verwarmd
dit werkt best goed
dat ie warm niet wil starten versta ik echt niet
ook niet na enkele malen contact aan uit op gas
maar ook op benziene start hij dan echt heel moeilijk maar wel iets beter
het blijft een geklooi met die carburateur
-
schermer
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1153
- Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
- Locatie: Ursem
Bericht
door schermer » za 17 aug, 2013 01:53
Warm niet starten? Misschien eens een andere bobine proberen.
-
elfried
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
Bericht
door elfried » za 17 aug, 2013 18:48
kan hoor
misschien eens proberen
maar lijkt me toch een probleem van de toevoer van brandstof
of het teveel aaanwezig zijn van brandstof??
maar ik denk eigenlijk te weinig want hij durft ook kleine backfires geven tijdens hety lange starten opm gas
-
hertog jan
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
- Locatie: zeewolde
Bericht
door hertog jan » zo 18 aug, 2013 03:01
Ik zeg dat automatische kastje vervangen door een met de hand te bedienen kastje enne misschien kleppen stellen?!
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)
-
elfried
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
Bericht
door elfried » zo 18 aug, 2013 18:06
zat ik ook aan te denken
maar wat voor iets dan
op dit kastje zit een veiligheid als ie geen toeren ziet-aansluiting op de bobine-vallen de electrische sluiters dicht
dit alles weer gaan vervangen is een hoop werk
of gewoon een gas/benziene knop met tussenstand?
maar hoe ziet het er dan electriesch uit?
-
Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » ma 19 aug, 2013 08:32
En bij dat systeem zit er een vacuumslangetje van het spruitstuk naar de verdamper,die als hij niet meer zuigt de toevoer stopt.
-
elfried
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
Bericht
door elfried » ma 19 aug, 2013 12:23
ja klopt,
heb ik ook gemonteerd
-
yellowduck
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 18 sep, 2013 19:49
- Locatie: Sint Annaparochie
Bericht
door yellowduck » ma 23 dec, 2013 21:45
ik heb een ami8 op gas
als ik start is het vol gas, half choke
en dat een 2x keer gas choken
en na 2 tellen VROEM.
ook met -15 graden geen problemen op gas alleen als de motor nog koud is rustig aan met de rechter voet anders bevriest de verdamper.
in de aanvoer slang naar de carburator heb ik geen gas ring maar een buisje zitten waarvan het uiteinde afgezaagd onder 45 graden, een gas ring houd teveel lucht tegen ook als je overschakelt op benzine, en als je een beetje wil opschieten is het wel lekker dat de ami 120 haalt
ami8 break 1972
ami8 break 1972 LPG
ami super 1973
2cv4 special 1976
2cv6 charleston
2cv6 dolly
2cv6 grijs
landrover stage one v8
-
elfried
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
Bericht
door elfried » di 24 dec, 2013 13:16
het pijpje gebruik ik ook
ik start nu op benziene en na 2 sec al op lpg zetten en rijden maar
gaat goed
mijn grootste probleem is nog steeds dat ik warm de auto vrijwel niet gestart krijg
helemaal niet op lpg en uiteindelijk wel op benziene maar dat na zeer lang starten
dus nu voor ik stop, zet ik hem op benziene , leg hem dan af en kan daarna wel weer vlot op benziene starten
is omslachtig maar voorlopig de enigste mogelijkheid
ik vraag me nog steeds af waarom ie met warme motor niet op lpg wil starten
er zit zelfs een choke op de verdamper maar hem gebruiken helpt ook niet
-
Thijs
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bericht
door Thijs » di 24 dec, 2013 13:42
Kunnen jullie eens een foto posten van dat pijpje? Ik ben er wel benieuwd naar.
Heb je gekeken of je geen valse lucht hebt via de asjes in de carburateur?
Dan krijg je ook rare verschijnselen.