Vrijstelling belasting verdwijnt!!

Alles over het heerlijke eendrijden.
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » do 2 jan, 2014 13:36

Volgens de site van het VWE waar ik het kenteken van mijn acadiane heb ingevoerd, moet ik €46,- betalen als kwarttarief. Maar als ik op de site van de belastingdienst kijk, kost de acadiane me dan maar €28,- ':roll:'
Nou ja, we wachten de rekening van de belastingdienst eerst maar eens rustig af :wink:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 2 jan, 2014 14:07

@captain Krimson....... als je er nu nog even voor zorgt dat de regering alles terugdraait.

Nogmaals voor de regering draait het alleen maar om het binnenhalen van zoveel mogelijk geld.....

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Captain Krimson » do 2 jan, 2014 14:48

LPGo schreef:@captain Krimson....... als je er nu nog even voor zorgt dat de regering alles terugdraait.

Nogmaals voor de regering draait het alleen maar om het binnenhalen van zoveel mogelijk geld.....
ik doe mijn best :roll: :wink:

2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door 2cvzeeland » do 2 jan, 2014 14:57

Hadden we nog geen post moeten krijgen over hoe/wat? Vooralsnog weet ik officieel nog niks!

Heb van de belasting sowieso nog nooit post ontvangen overmn eend...
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » do 2 jan, 2014 15:32

Mijn eerste 103 euro zijn ze al misgelopen.....

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 2 jan, 2014 17:09

He jammer zeg dat ze dat mislopen ik hoop dat ze met al dit gedoe nog veel meer mislopen :P
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

noodles
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door noodles » do 2 jan, 2014 17:40

2cvzeeland schreef:Hadden we nog geen post moeten krijgen over hoe/wat? Vooralsnog weet ik officieel nog niks!

Vorige week heb ik een brief van de Belastingdienst gekregen dat m'n Dyane onder de overgangsregeling valt en ik binnenkort een rekening krijg om het kwarttarief te voldoen (hier in Limburg zou dat op €35,- per jaar komen).
Als ik die rekening niet 'tijdig' betaal wordt het automatisch het volledige tarief en krijg ik dus elk kwartaal een leuke blauwe brief...
Ben nog aan het twijfelen wat ik ga doen want in de winter rij ik ook best wel regelmatig in m'n Dyane... zonde om d'r 3 maanden in de garage te laten staan.
Dyane 6 Confort 1980

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door SPOTeend » vr 3 jan, 2014 01:40

2cvzeeland schreef:Hadden we nog geen post moeten krijgen over hoe/wat? Vooralsnog weet ik officieel nog niks!

Dat is eigenlijk wel vreemd. Staat de eend wel op jouw naam? Woon je op een adres waarmee je ook bij de gemeente ingeschreven bent?

Ik heb wel de aankondiging gehad maar nog niet met bedragen enzo.

Wacht maar gewoon af. Je moet dit jaar uiterlijk vóór 1 maart betalen dus de rekening zal wel ergens eind januari of begin februari komen ofzo.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.

2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door 2cvzeeland » vr 3 jan, 2014 06:37

SPOTeend schreef:

Dat is eigenlijk wel vreemd. Staat de eend wel op jouw naam? Woon je op een adres waarmee je ook bij de gemeente ingeschreven bent?

Ik heb wel de aankondiging gehad maar nog niet met bedragen enzo.

Wacht maar gewoon af. Je moet dit jaar uiterlijk vóór 1 maart betalen dus de rekening zal wel ergens eind januari of begin februari komen ofzo.
Haha, woon zelfs in de gemeente waar ik geboren ben... Eend staat ook op mijn naam ja... Ach, afwachten maar..
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door SPOTeend » vr 3 jan, 2014 14:45

Jeroen-citroen schreef:Hier is een ganzenbord plaatje waar je kunt zien in welke regeling je valt.

Afbeelding
Ik heb het uitvergroot en goed bekeken maar volgens mij klopt het niet voor wat betreft de auto's vanaf 1-1-88.
Volgens mij krijgen ze inderdaad nu geen vrijstelling of de overgangsregeling maar krijgen ze WEL vrijstelling zodra ze de leeftijd van 40 jaar bereiken! Dat laatste ontbreekt in het 'ganzenbordvlakje'.
Met andere woorden: Er komen in de toekomst dus wel vrijgestelde oldtimers bij.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door SPOTeend » vr 3 jan, 2014 14:57

SPOTeend schreef:Ik heb het uitvergroot en goed bekeken maar volgens mij klopt het niet voor wat betreft de auto's vanaf 1-1-88.
Volgens mij krijgen ze inderdaad nu geen vrijstelling of de overgangsregeling maar krijgen ze WEL vrijstelling zodra ze de leeftijd van 40 jaar bereiken!
Echter, zodra een auto van 1988 40 jaar wordt is het inmiddels 2028 en dan kan er alweer een heel andere regeling zijn of is de vrijstelling zelfs geheel afgeschaft. Wat zeg ik, met deze regering kan dat volgend jaar al :?

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 3 jan, 2014 19:46

als je auto geschorst is ontvang je geen bericht mbt de nieuwe regeling... je hoeft zolang ie geschorst is toch niet te betalen...

we hebben hier twee geschorste eenden en daarvoor geen brief ontvangen, voor de rijdende eend wel
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » vr 3 jan, 2014 22:55

Dat verklaard een hoop, ik heb wel de brief ontvangen met de veranderingen maar ze is nu al 7 jaar geschorst dus die andere brief ga ik niet krijgen;-). In Maart hoop ik de straat weer op te kunnen wat is dan slim om te doen? Ik ga alleen met mooi weer rijden ;-) maar in december zou het ook mooi kunnen zijn, dan moet ik dus 120 betalen.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

belasting

Bericht door wusten-fuchs » vr 17 jan, 2014 13:10

:oops: de brief van de belastingen zijn binnen voor de eend op aardgas betaal ik nu per jaar 236 euro ( dat is 19.60 p/m) die blijft dus gewoon het hele jaar in NL op de weg

voor mijn gsa ook op aardgas willen ze maar liefst 696.00 euro van me hebben op jaarbasis :roll: :roll:

de gsa gaan we dus op DUITS kenteken zetten h- zulassung ( oldtimerkenteken) 229 euro per jaar GEEN extra toeslagen voor aardgas GEEN kilometerbeperking en HET HELE JAAR gewoon te gebruiken

de heren zullen van mij niet veel rijker worden tanken doe ik zowieso altijd al in duitsland ben benieuwd wat men in december 2014 nou werkelijk aan extra inkomsten hebben opgehaald in den haag volgens mij word dat een tegenvaller :D
wat niet kan doen we lekker toch

Plaats reactie