Vrijstelling belasting verdwijnt!!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Volgens de site van het VWE waar ik het kenteken van mijn acadiane heb ingevoerd, moet ik €46,- betalen als kwarttarief. Maar als ik op de site van de belastingdienst kijk, kost de acadiane me dan maar €28,- ':roll:'
Nou ja, we wachten de rekening van de belastingdienst eerst maar eens rustig af
Nou ja, we wachten de rekening van de belastingdienst eerst maar eens rustig af
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Veelvuldig poster
bijvoorbeeld:deusjevo schreef:Hoe kom je aan die LPG wijsheid als ik vragen mag?
http://www.autogas.nl/page/Wat%20is%20autogas/41
http://wikimobi.nl/wiki/index.php?title=LPG
http://books.google.nl/books?id=YvaDN2A ... ct&f=false
http://www.bp.com/business/sectiongener ... Id=7076913
http://www.bkgas.be/index.php/nl/over-a ... is-autogas
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... lieu.dhtml
-
- Veelvuldig poster
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
Vorige week heb ik een brief van de Belastingdienst gekregen dat m'n Dyane onder de overgangsregeling valt en ik binnenkort een rekening krijg om het kwarttarief te voldoen (hier in Limburg zou dat op €35,- per jaar komen).2cvzeeland schreef:Hadden we nog geen post moeten krijgen over hoe/wat? Vooralsnog weet ik officieel nog niks!
Heb van de belasting sowieso nog nooit post ontvangen overmn eend...
Als ik die rekening niet 'tijdig' betaal wordt het automatisch het volledige tarief en krijg ik dus elk kwartaal een leuke blauwe brief...
Ben nog aan het twijfelen wat ik ga doen want in de winter rij ik ook best wel regelmatig in m'n Dyane... zonde om d'r 3 maanden in de garage te laten staan.
Dyane 6 Confort 1980
Dat is eigenlijk wel vreemd. Staat de eend wel op jouw naam? Woon je op een adres waarmee je ook bij de gemeente ingeschreven bent?2cvzeeland schreef:Hadden we nog geen post moeten krijgen over hoe/wat? Vooralsnog weet ik officieel nog niks!
Ik heb wel de aankondiging gehad maar nog niet met bedragen enzo.
Wacht maar gewoon af. Je moet dit jaar uiterlijk vóór 1 maart betalen dus de rekening zal wel ergens eind januari of begin februari komen ofzo.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
Haha, woon zelfs in de gemeente waar ik geboren ben... Eend staat ook op mijn naam ja... Ach, afwachten maar..SPOTeend schreef:Dat is eigenlijk wel vreemd. Staat de eend wel op jouw naam? Woon je op een adres waarmee je ook bij de gemeente ingeschreven bent?2cvzeeland schreef:Hadden we nog geen post moeten krijgen over hoe/wat? Vooralsnog weet ik officieel nog niks!
Ik heb wel de aankondiging gehad maar nog niet met bedragen enzo.
Wacht maar gewoon af. Je moet dit jaar uiterlijk vóór 1 maart betalen dus de rekening zal wel ergens eind januari of begin februari komen ofzo.
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003
Xsara Picasso 1.8 2003
Ik heb het uitvergroot en goed bekeken maar volgens mij klopt het niet voor wat betreft de auto's vanaf 1-1-88.Jeroen-citroen schreef:Hier is een ganzenbord plaatje waar je kunt zien in welke regeling je valt.
Volgens mij krijgen ze inderdaad nu geen vrijstelling of de overgangsregeling maar krijgen ze WEL vrijstelling zodra ze de leeftijd van 40 jaar bereiken! Dat laatste ontbreekt in het 'ganzenbordvlakje'.
Met andere woorden: Er komen in de toekomst dus wel vrijgestelde oldtimers bij.
Echter, zodra een auto van 1988 40 jaar wordt is het inmiddels 2028 en dan kan er alweer een heel andere regeling zijn of is de vrijstelling zelfs geheel afgeschaft. Wat zeg ik, met deze regering kan dat volgend jaar alSPOTeend schreef:Ik heb het uitvergroot en goed bekeken maar volgens mij klopt het niet voor wat betreft de auto's vanaf 1-1-88.
Volgens mij krijgen ze inderdaad nu geen vrijstelling of de overgangsregeling maar krijgen ze WEL vrijstelling zodra ze de leeftijd van 40 jaar bereiken!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
als je auto geschorst is ontvang je geen bericht mbt de nieuwe regeling... je hoeft zolang ie geschorst is toch niet te betalen...
we hebben hier twee geschorste eenden en daarvoor geen brief ontvangen, voor de rijdende eend wel
we hebben hier twee geschorste eenden en daarvoor geen brief ontvangen, voor de rijdende eend wel
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dat verklaard een hoop, ik heb wel de brief ontvangen met de veranderingen maar ze is nu al 7 jaar geschorst dus die andere brief ga ik niet krijgen;-). In Maart hoop ik de straat weer op te kunnen wat is dan slim om te doen? Ik ga alleen met mooi weer rijden maar in december zou het ook mooi kunnen zijn, dan moet ik dus 120 betalen.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Regelmatige poster
belasting
de brief van de belastingen zijn binnen voor de eend op aardgas betaal ik nu per jaar 236 euro ( dat is 19.60 p/m) die blijft dus gewoon het hele jaar in NL op de weg
voor mijn gsa ook op aardgas willen ze maar liefst 696.00 euro van me hebben op jaarbasis
de gsa gaan we dus op DUITS kenteken zetten h- zulassung ( oldtimerkenteken) 229 euro per jaar GEEN extra toeslagen voor aardgas GEEN kilometerbeperking en HET HELE JAAR gewoon te gebruiken
de heren zullen van mij niet veel rijker worden tanken doe ik zowieso altijd al in duitsland ben benieuwd wat men in december 2014 nou werkelijk aan extra inkomsten hebben opgehaald in den haag volgens mij word dat een tegenvaller
voor mijn gsa ook op aardgas willen ze maar liefst 696.00 euro van me hebben op jaarbasis
de gsa gaan we dus op DUITS kenteken zetten h- zulassung ( oldtimerkenteken) 229 euro per jaar GEEN extra toeslagen voor aardgas GEEN kilometerbeperking en HET HELE JAAR gewoon te gebruiken
de heren zullen van mij niet veel rijker worden tanken doe ik zowieso altijd al in duitsland ben benieuwd wat men in december 2014 nou werkelijk aan extra inkomsten hebben opgehaald in den haag volgens mij word dat een tegenvaller
wat niet kan doen we lekker toch