Groot onderhoud Pickup
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Groot onderhoud Pickup
Het is niet echt een restauratie of verbouwing maar ik denk dat het hier wel past.
In de kerstvakantie heb ik met pa de pickup aangepakt. Hierbij een klein foto verslagje.
Het begon er mee dat ik de bodemplaten wilde vervangen om dat er aan de achterkant een gat was ontstaan aan beide kanten. We hebben eerst de bak en de koets van het chassis gehaald en de koets op z'n kant gelegd. Na het verwijderen van de kit bleken de bodemplaten en en de voetenbak nog slechter als ik dacht. Ook aan de voorkant ontstond een gapend gat na wat geprik met een schroevendraaier en de rechter bodemplaat was bijna compleet los geroest van de dorpel.
Wonderlijk maar de dorpels zijn nog kogel hard. Wehebben alleen de bodemplaten en voetenbak hoeven vervangen.
Handig met de bovenplaat van het chassis kun je gelijk checken of alle gaten goed uitkomen.
Gelijk de extra grote tank gemonteerd die ik in Spanje heb gekocht. Als het goed is kan daar 10 liter meer in.
Het houtwerk van de bak ligt nu nog te wachten op een schuurmachine en een pot beits.
En om dat ik nu toch bezig en heb ik eindelijk de binnenkant van de cabine afgewerkt met grijs vilt. Het ziet er gelijk heel anders uit. Dan dat kale polyester.
Het zijn wat veel foto's geworden en er volgen er nog meer
wil je er meer zien http://djjr1982.nl.picturepush.com/albu ... ickup.html
In de kerstvakantie heb ik met pa de pickup aangepakt. Hierbij een klein foto verslagje.
Het begon er mee dat ik de bodemplaten wilde vervangen om dat er aan de achterkant een gat was ontstaan aan beide kanten. We hebben eerst de bak en de koets van het chassis gehaald en de koets op z'n kant gelegd. Na het verwijderen van de kit bleken de bodemplaten en en de voetenbak nog slechter als ik dacht. Ook aan de voorkant ontstond een gapend gat na wat geprik met een schroevendraaier en de rechter bodemplaat was bijna compleet los geroest van de dorpel.
Wonderlijk maar de dorpels zijn nog kogel hard. Wehebben alleen de bodemplaten en voetenbak hoeven vervangen.
Handig met de bovenplaat van het chassis kun je gelijk checken of alle gaten goed uitkomen.
Gelijk de extra grote tank gemonteerd die ik in Spanje heb gekocht. Als het goed is kan daar 10 liter meer in.
Het houtwerk van de bak ligt nu nog te wachten op een schuurmachine en een pot beits.
En om dat ik nu toch bezig en heb ik eindelijk de binnenkant van de cabine afgewerkt met grijs vilt. Het ziet er gelijk heel anders uit. Dan dat kale polyester.
Het zijn wat veel foto's geworden en er volgen er nog meer
wil je er meer zien http://djjr1982.nl.picturepush.com/albu ... ickup.html
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ik heb hem op de wereldmeeting in Spanje gekocht bij een kraam van een grote onderdelen leverancier ik dacht met de naam die lijkt op een een frisdrank.
Hij zou voor een 2cv zijn maar ik denk dat hij onder een 2cv4 hoort ofzo, hij past niet op de standaard ophangpunten van een 2cv6. Waar de originele tank aan de as buis hangt zitten bij deze tank geen gaten. Deze tank heeft 4 gaten aan de zijkant. Ik heb 4 plaatjes aan het chassis moeten lassen om hem te monteren. De vlotter past wel en zelfs de originele schroefjes passen.
Ik zal volgende keer wat closeup fotos van de tank maken.
heb even gegoogled maar kan hem zo snel niet vinden.
Hij zou voor een 2cv zijn maar ik denk dat hij onder een 2cv4 hoort ofzo, hij past niet op de standaard ophangpunten van een 2cv6. Waar de originele tank aan de as buis hangt zitten bij deze tank geen gaten. Deze tank heeft 4 gaten aan de zijkant. Ik heb 4 plaatjes aan het chassis moeten lassen om hem te monteren. De vlotter past wel en zelfs de originele schroefjes passen.
Ik zal volgende keer wat closeup fotos van de tank maken.
heb even gegoogled maar kan hem zo snel niet vinden.
-
- Heavy user
ik heb met die tank in mn handen gestaan (bijna gekocht) op de franse nationale. ik heb het idee dat de tank meer naar onderen steekt? dat idee kreek ik tenminste. zo dat die onderste uitstulping onder de reservewielbak steekt (die "uitstulping" zie je ook op een van de foto's op dit topic. maar zker weten doe ik het niet en ik ben er ook nieuwsgierig naar of het zonder aanpassingen aan de koets zou passen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction