Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ik dacht dat 14.2 tot 14.4V echt het maximum is. Anders krijg je knalgas en bubbelt je accu langzaam leeg.
koplampsteun is een goeie. Ik krijg het rechter voorspatbord er ook al bijna niet op.
maar de koplampsteun kan je toch niet bv 2 cm verzetten>
Gr Rob
Gr Rob
koplampsteun is een goeie. Ik krijg het rechter voorspatbord er ook al bijna niet op.
maar de koplampsteun kan je toch niet bv 2 cm verzetten>
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Foto
Hier alsnog de foto.
Kijk ook hier even. http://www.2cv.nl/alledag/laadstroomcircuit_abc.pdfRobM schreef:ik dacht dat 14.2 tot 14.4V echt het maximum is. Anders krijg je knalgas en bubbelt je accu langzaam leeg.
Gr Rob
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ik meet 14.4 op de spanningsregelaar, en 14,9 op de accu.
Ergens in de plus draad valt dus wat spanning, en zo regelt de spanningsregelaar precies goed, en kom ik te hoog uit. Van de week komt een kennis met een andere regelaar, als die iets lager regelt dan zit het toch in die hoek.
Handig document, over dat laadcirquit. Daar hebben ze het over een bovengrens van 15.5V. Lijkt mij hoog, en het gevolg kan een overkokende accu in een net gespoten eend zijn. Dat lijkt me een storing die erg slecht is voor mijn humeur.
de koplampsteun zit net als bij theo, en ook aan beide kanten gelijk, Ik denk dat de eend in een vorig leven een tik op zijn bumper heeft gehad, en nu alles glimt valt dat wat meer op. Ik ga nog wel eens achter een rechter bumpersteun aan.
dank zo ver!
nog een vraag:
tussen de remklauwen vóór en de versnellingsbak zit normaal een dunne afstandsplaat. Bij het stellen van de remblokken viel me op dat de schijf niet precies midden in de remklauw zit, en inderdaad: aan beide kanten geen plaatje. Om deze er tussen te zetten moet de olie uit het remsysteem.
Kan het kwaad als deze afstandsplaatjes er niet in zitten?
Gr Rob
Ergens in de plus draad valt dus wat spanning, en zo regelt de spanningsregelaar precies goed, en kom ik te hoog uit. Van de week komt een kennis met een andere regelaar, als die iets lager regelt dan zit het toch in die hoek.
Handig document, over dat laadcirquit. Daar hebben ze het over een bovengrens van 15.5V. Lijkt mij hoog, en het gevolg kan een overkokende accu in een net gespoten eend zijn. Dat lijkt me een storing die erg slecht is voor mijn humeur.
de koplampsteun zit net als bij theo, en ook aan beide kanten gelijk, Ik denk dat de eend in een vorig leven een tik op zijn bumper heeft gehad, en nu alles glimt valt dat wat meer op. Ik ga nog wel eens achter een rechter bumpersteun aan.
dank zo ver!
nog een vraag:
tussen de remklauwen vóór en de versnellingsbak zit normaal een dunne afstandsplaat. Bij het stellen van de remblokken viel me op dat de schijf niet precies midden in de remklauw zit, en inderdaad: aan beide kanten geen plaatje. Om deze er tussen te zetten moet de olie uit het remsysteem.
Kan het kwaad als deze afstandsplaatjes er niet in zitten?
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op zo 19 jan, 2014 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Hey Rob
Als je een kleine lijmtang op de remklauw zet hoeft de olie er niet af.
Of het erg is? Soms gaat het blokje slepen over de remschijf als de zuiger en blokje bij vervuiling niet meer helemaal terug komt. Maar als dat nu niet het geval is lijkt me dat geen probleem
Als je een kleine lijmtang op de remklauw zet hoeft de olie er niet af.
Of het erg is? Soms gaat het blokje slepen over de remschijf als de zuiger en blokje bij vervuiling niet meer helemaal terug komt. Maar als dat nu niet het geval is lijkt me dat geen probleem
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Ik draai altijd 1 bout helemaal los en de andere een kwart slag los, nu kun je de remklauw kantelen en op de bout die je losgedraait hebt een moer draaien (een moer waar de motor mee vastzit aan de versnellingsbak past ook'). als de moer aangedraaid hebt kun je de andere bout losmaken en de remklauw wegnemen zonder dat er olie uitkomt..DucKKnutsel schreef:Hey Rob
Als je een kleine lijmtang op de remklauw zet hoeft de olie er niet af.
Of het erg is? Soms gaat het blokje slepen over de remschijf als de zuiger en blokje bij vervuiling niet meer helemaal terug komt. Maar als dat nu niet het geval is lijkt me dat geen probleem
Uiteraard een beetje met beleid i.v.m. je remleiding.... of alletwee de remklauwen op deze manier verwijderen dan heb je echt ruimte te over,, nu kun je overal plaatjes onderleggen waar je wilt.... Even uitkijken welke kant je uit moet kantelen dit is verschillend...
Monteren gaat in omgekeerde volgorde...
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Die ziet er prachtig uit
Klein puntje........ik moet toch wat te zeiken hebben Ik zou de ruitenwisser aan de passagierskant iets hoger zetten. Nu hou je een grotere hoek over die niet gewist is en lijkt het erop dat ie steeds op je raamrubber terecht komt.
Klein puntje........ik moet toch wat te zeiken hebben Ik zou de ruitenwisser aan de passagierskant iets hoger zetten. Nu hou je een grotere hoek over die niet gewist is en lijkt het erop dat ie steeds op je raamrubber terecht komt.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet