Restauratie rode 2cv6, kontaktslot

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 19 jan, 2014 10:36

Wat vinden jullie dan acceptabel, als 14,9 volt te hoog is??? Ik vind het nog kunnen, normaal is 14,6Volt naar mijn weten........

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 19 jan, 2014 11:22

Wat betreft de bumper: De koplampbeugel staat er wel recht / symetrisch op?
Deze zit gelijk aan de bumpersteun toch.
Of de steun niet strak genoeg in de bumper!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 19 jan, 2014 11:37

ik dacht dat 14.2 tot 14.4V echt het maximum is. Anders krijg je knalgas en bubbelt je accu langzaam leeg.

koplampsteun is een goeie. Ik krijg het rechter voorspatbord er ook al bijna niet op.
maar de koplampsteun kan je toch niet bv 2 cm verzetten>

Gr Rob



Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 19 jan, 2014 13:58

Bij mij zitten de bumpersteunen 13 van de chassisbalk af. Dus voor kant steun tot de balk. Waar de motorkaphaak gemonteerd zit.
Misschien kun je er iets mee!
Succes

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Foto

Bericht door theoenmarion » zo 19 jan, 2014 14:02

Hier alsnog de foto.

Afbeelding

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 19 jan, 2014 14:27

RobM schreef:ik dacht dat 14.2 tot 14.4V echt het maximum is. Anders krijg je knalgas en bubbelt je accu langzaam leeg.

Gr Rob
Kijk ook hier even. http://www.2cv.nl/alledag/laadstroomcircuit_abc.pdf
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » zo 19 jan, 2014 14:43

Mooi werk !

Heb je ook een andere meter geprobeerd ? Die van mij gaat afwijken als de batterij leeg raakt.

Ik meet 14,4V bij mijn eend, ook een regelaar met het logo van een plastic leverancier.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 19 jan, 2014 15:47

ik meet 14.4 op de spanningsregelaar, en 14,9 op de accu.
Ergens in de plus draad valt dus wat spanning, en zo regelt de spanningsregelaar precies goed, en kom ik te hoog uit. Van de week komt een kennis met een andere regelaar, als die iets lager regelt dan zit het toch in die hoek.
Handig document, over dat laadcirquit. Daar hebben ze het over een bovengrens van 15.5V. Lijkt mij hoog, en het gevolg kan een overkokende accu in een net gespoten eend zijn. Dat lijkt me een storing die erg slecht is voor mijn humeur.


de koplampsteun zit net als bij theo, en ook aan beide kanten gelijk, Ik denk dat de eend in een vorig leven een tik op zijn bumper heeft gehad, en nu alles glimt valt dat wat meer op. Ik ga nog wel eens achter een rechter bumpersteun aan.

dank zo ver!


nog een vraag:
tussen de remklauwen vóór en de versnellingsbak zit normaal een dunne afstandsplaat. Bij het stellen van de remblokken viel me op dat de schijf niet precies midden in de remklauw zit, en inderdaad: aan beide kanten geen plaatje. Om deze er tussen te zetten moet de olie uit het remsysteem.
Kan het kwaad als deze afstandsplaatjes er niet in zitten?


Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op zo 19 jan, 2014 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 19 jan, 2014 16:07

Hey Rob

Als je een kleine lijmtang op de remklauw zet hoeft de olie er niet af.

Of het erg is? Soms gaat het blokje slepen over de remschijf als de zuiger en blokje bij vervuiling niet meer helemaal terug komt. Maar als dat nu niet het geval is lijkt me dat geen probleem
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 19 jan, 2014 16:23

DucKKnutsel schreef:Hey Rob

Als je een kleine lijmtang op de remklauw zet hoeft de olie er niet af.

Of het erg is? Soms gaat het blokje slepen over de remschijf als de zuiger en blokje bij vervuiling niet meer helemaal terug komt. Maar als dat nu niet het geval is lijkt me dat geen probleem
Ik draai altijd 1 bout helemaal los en de andere een kwart slag los, nu kun je de remklauw kantelen en op de bout die je losgedraait hebt een moer draaien (een moer waar de motor mee vastzit aan de versnellingsbak past ook'). als de moer aangedraaid hebt kun je de andere bout losmaken en de remklauw wegnemen zonder dat er olie uitkomt..
Uiteraard een beetje met beleid i.v.m. je remleiding.... of alletwee de remklauwen op deze manier verwijderen dan heb je echt ruimte te over,, nu kun je overal plaatjes onderleggen waar je wilt.... Even uitkijken welke kant je uit moet kantelen dit is verschillend...

Monteren gaat in omgekeerde volgorde...

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 28 jan, 2014 15:22

20 februari afspraak bij de RDW: schouwen en keuren.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 28 jan, 2014 15:39

Whow de 20e al dan schiet het dus echt al op!!!!
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » za 8 feb, 2014 18:33

KLAAR!!!!

Afbeelding

Afbeelding

nog 12 dagen, dan schouwen en keuren.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » za 8 feb, 2014 18:38

8) Die ziet er prachtig uit :!:

Klein puntje........ik moet toch wat te zeiken hebben :wink: Ik zou de ruitenwisser aan de passagierskant iets hoger zetten. Nu hou je een grotere hoek over die niet gewist is en lijkt het erop dat ie steeds op je raamrubber terecht komt.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 8 feb, 2014 20:17

Hij is mooi geworden :lol: :lol:
Schultenbräu das ist mein Bier !

Plaats reactie