ambulance gele eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » di 30 apr, 2013 09:54

We zijn weer verder. Bij het aansluiten van de kabelboom de sstekkertjes van het remlicht en de clignoteur verwisseld. Tja allebij grijze draden met een wit en zwart stekkertje, vergissen is menselijk. Alle stekkertjes naar de lampen goed schoon en we hebben licht!! Startmotor is ook een keer rond gedraaid. Nu de rest van het dashboard nog even uitzoeken.

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » zo 26 jan, 2014 21:59

Zo eindelijk kunnen we weer eens wat vorderingen melden. Tja druk druk druk, dus niet veel tijd voor de eend. het huis schilderen, druk werk, kinderkamer timmeren, voor de tweede keer vader worden, het helpt allemaal niet mee. Maar zo af en toe is er wel wat gedaan. de kabelboom is uitgezocht, alle knoppen en lampjes kunnen in het dashboard worden gezet, wat klein spul gemonteerd. Ventilatieklep (ik heb gelukkig dunne vingers) en voorruit erin gezet (best een gedoe in je eentje).

Afbeelding

En deze week met een vriend wat aan het klussen geweest. Nieuwe remblokken, die waren baggervet na een olielekje en de remmen ontlucht en verse LHM erin. en omdat ik het leuk vond de achterspatborden gemonteerd, word het toch wat meer een eend. bij het monteren van het dak en kofferklep kwam ik erachter dat de koets toch een paar mm breder is geworden toen de nieuwe achterlichtbalk erin is gelast. dus maar wat frans plaatwerken op de kofferklep. Even met de hand wat verbogen en nu past hij prima.

Afbeelding

Al met al kunnen er weer wat dingen van het lijstej worden geschrapt.

Afbeelding

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 26 jan, 2014 22:18

HEb nog veel onderdelen over dus als je wat zoekt of bijv mallen van de binnen bekleding ;-)
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » zo 26 jan, 2014 23:12

In principe heb ik alles in huis om de eend af te krijgen. En dan nog wat extra, maar dat moet ik nog uitzoeken als hij af is. Wat ik alleen nog mis zij wat onderdelen voor de visa motor die er straks in gaat (nu nog even de oude motor gebruiken, eerst weer rijden, dan later een motorwissel). Zo zoek ik nog een olieleiding voor een visa en een sensorbeugel, die heb ik namelijk nodig voor de ontsteking van lpgo :P

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 26 jan, 2014 23:33

Sensorbeugel en dat andere is nie zo moeilijk an te komen ;-) weet wel een adresje.
Ik hoor het al er komt een 4-5 klabammmm in ;-)
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » ma 27 jan, 2014 00:06

Is idd niet moeilijk aan te komen, maar het budget is beperkt en ik vind het leuk om te "marktplaatsen"

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » ma 27 jan, 2014 21:37

En even de titel van het topic aangepast, vond het teveel lijken op het topic van Hilke.

2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvmaarten » ma 27 jan, 2014 22:37

Haha, het is niet te hopen dat je haar achterna gaat. :wink:
Citroen 2cv6 special 1986

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » di 25 feb, 2014 09:55

Nee dat is niet de bedoeling, zou wel een beetje zonde zijn na ruim twee jaar werk. Nu lekker nog twee dagen vrij. Vandaag nieuwe kachelpotjes en de koplampsteun bedraden. Morgen het dashboard en alles eromheen afmaken en dannnn. Ik hoop morgenavond te kunnen melden dat het motortje loopt. Nog even doorsleutelen.

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » di 25 feb, 2014 10:00

Heb mezelf dit weekend nog wat werk bespaard. Ik dacht dat de eerste demper gaar was. Maar dat bleek na een hogedrukspuit geen oude las te zijn, maar gewoon een centimeter aangekoekt oud vet en troep. Gewoon een keurig dempertje nog. Ook bleek toen dat de koplampsteun nog goed was. Dus die kan mooi de zolder op als reserve. Maar misschien ga ik die later nog eens verbouwen. Ik heb ook nog een oude smallere steun liggen waarvan 1 voet verrot is. Misschien nog wel eens van 2 1 maken. Vind ik zelf wel mooier staan zo'n smalle.

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hilke » di 25 feb, 2014 11:30

Erg mooi!
Ben je al aan het nadenken geweest over binnenbekleding?

Ik moet dat ook doen bij mij.
Ik heb een sjabloon voor de zijkanten, dus ik ga het zelf maken. Maar nog geen sjabloon voor de voorkant (plankje op scheen-hoogte en de zijkanten van je koets etc.)

Ik zit zelf te denken aan zwart. Toch het mooiste bij geel...

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » di 25 feb, 2014 23:46

Dus, vandaag lekker wat gedaan. Nieuwe (lees andere, niet compleet vergane) kachelpotten met nieuwe klemmen. Nieuwekoplampbeugel bobine enz weer aangesloten. Zou ik het durven? Sleutel erin, draaien, jaaaaaaa, doet het!!!!! Na al die tijd slaat het motortje in 1 keer aan!! Alleen blijft het oliedruklampje branden. Of tenminste wat wij hebben aangesloten en dachten dat het draadje voor het oliedruklampje was. Weet iemand wat de oliedruksensor doorgeeft? Maakt de schakelaar een massa? Volgens mij wel, dus dat kan ik meten. Nou ja morgen nog maar eens alles doormeten.

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » di 25 feb, 2014 23:49

Bekleding heb ik nog liggen. Inderdaad zwart. En voor het schutbord/aflegplank heb ik een nieuw setje zwart van een bekende eendenboer. Nog wel de bekleding voor de aflegplank over, die zat al in de complete set en had ik extra bijbesteld, dus voor wie interesse heeft?

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » wo 26 feb, 2014 21:54

Dus hierbij nog ff de foto's. helaas geen filmpje, ik weet nog niet precies hoe ik dat op het forum moet krijgen (lees: geen tijd om dat nu uit te zoeken)

Afbeelding

mooie kachelpotjes!! de rest van de koeltunnel krijgt ook ooit nog zo'n mooi antraciet kleurtje, waarschijnlijk pas bij mijn visa blokje

Afbeelding

Het is al vaker gezegd, maar dit vind ik dus echt bagger. Dure "valeo"reflectoren zijn gewoon compleet verrot na 10 jaar, er zitten echt gaatjes in. De reflector die ik nog had van een 35 jaar oude koplamp is nog prima, alleen een beetje van het chroom rond het stadslichtje is weg.

Afbeelding

Afbeelding

Het is op de foto niet super duidelijk, maar het is dus gewoon door en door verrot. Valeo is niet meer wat het geweest is, dan doe ik er wel een paar immitatie in van een goedkoop merk, als dit toch zo weer verroest is mij dat het geld niet waard.

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » wo 26 feb, 2014 21:57

Hilke schreef: Ik heb een sjabloon voor de zijkanten, dus ik ga het zelf maken. Maar nog geen sjabloon voor de voorkant (plankje op scheen-hoogte en de zijkanten van je koets etc.)
Ik heb een complete set liggen van de rest van dat spul, kan ik evt wel even overtrekken op een oud stuk behang ofzo. De aflegplank heb ik nog dubbel, van dat zwarte gewatteerde skai met een dikke rubber rand aan de voorkant, als je interesse hebt.

Plaats reactie