ambulance gele eend
We zijn weer verder. Bij het aansluiten van de kabelboom de sstekkertjes van het remlicht en de clignoteur verwisseld. Tja allebij grijze draden met een wit en zwart stekkertje, vergissen is menselijk. Alle stekkertjes naar de lampen goed schoon en we hebben licht!! Startmotor is ook een keer rond gedraaid. Nu de rest van het dashboard nog even uitzoeken.
Zo eindelijk kunnen we weer eens wat vorderingen melden. Tja druk druk druk, dus niet veel tijd voor de eend. het huis schilderen, druk werk, kinderkamer timmeren, voor de tweede keer vader worden, het helpt allemaal niet mee. Maar zo af en toe is er wel wat gedaan. de kabelboom is uitgezocht, alle knoppen en lampjes kunnen in het dashboard worden gezet, wat klein spul gemonteerd. Ventilatieklep (ik heb gelukkig dunne vingers) en voorruit erin gezet (best een gedoe in je eentje).

En deze week met een vriend wat aan het klussen geweest. Nieuwe remblokken, die waren baggervet na een olielekje en de remmen ontlucht en verse LHM erin. en omdat ik het leuk vond de achterspatborden gemonteerd, word het toch wat meer een eend. bij het monteren van het dak en kofferklep kwam ik erachter dat de koets toch een paar mm breder is geworden toen de nieuwe achterlichtbalk erin is gelast. dus maar wat frans plaatwerken op de kofferklep. Even met de hand wat verbogen en nu past hij prima.

Al met al kunnen er weer wat dingen van het lijstej worden geschrapt.


En deze week met een vriend wat aan het klussen geweest. Nieuwe remblokken, die waren baggervet na een olielekje en de remmen ontlucht en verse LHM erin. en omdat ik het leuk vond de achterspatborden gemonteerd, word het toch wat meer een eend. bij het monteren van het dak en kofferklep kwam ik erachter dat de koets toch een paar mm breder is geworden toen de nieuwe achterlichtbalk erin is gelast. dus maar wat frans plaatwerken op de kofferklep. Even met de hand wat verbogen en nu past hij prima.

Al met al kunnen er weer wat dingen van het lijstej worden geschrapt.

In principe heb ik alles in huis om de eend af te krijgen. En dan nog wat extra, maar dat moet ik nog uitzoeken als hij af is. Wat ik alleen nog mis zij wat onderdelen voor de visa motor die er straks in gaat (nu nog even de oude motor gebruiken, eerst weer rijden, dan later een motorwissel). Zo zoek ik nog een olieleiding voor een visa en een sensorbeugel, die heb ik namelijk nodig voor de ontsteking van lpgo 

- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Nee dat is niet de bedoeling, zou wel een beetje zonde zijn na ruim twee jaar werk. Nu lekker nog twee dagen vrij. Vandaag nieuwe kachelpotjes en de koplampsteun bedraden. Morgen het dashboard en alles eromheen afmaken en dannnn. Ik hoop morgenavond te kunnen melden dat het motortje loopt. Nog even doorsleutelen.
Heb mezelf dit weekend nog wat werk bespaard. Ik dacht dat de eerste demper gaar was. Maar dat bleek na een hogedrukspuit geen oude las te zijn, maar gewoon een centimeter aangekoekt oud vet en troep. Gewoon een keurig dempertje nog. Ook bleek toen dat de koplampsteun nog goed was. Dus die kan mooi de zolder op als reserve. Maar misschien ga ik die later nog eens verbouwen. Ik heb ook nog een oude smallere steun liggen waarvan 1 voet verrot is. Misschien nog wel eens van 2 1 maken. Vind ik zelf wel mooier staan zo'n smalle.
Erg mooi!
Ben je al aan het nadenken geweest over binnenbekleding?
Ik moet dat ook doen bij mij.
Ik heb een sjabloon voor de zijkanten, dus ik ga het zelf maken. Maar nog geen sjabloon voor de voorkant (plankje op scheen-hoogte en de zijkanten van je koets etc.)
Ik zit zelf te denken aan zwart. Toch het mooiste bij geel...
Ben je al aan het nadenken geweest over binnenbekleding?
Ik moet dat ook doen bij mij.
Ik heb een sjabloon voor de zijkanten, dus ik ga het zelf maken. Maar nog geen sjabloon voor de voorkant (plankje op scheen-hoogte en de zijkanten van je koets etc.)
Ik zit zelf te denken aan zwart. Toch het mooiste bij geel...
Dus, vandaag lekker wat gedaan. Nieuwe (lees andere, niet compleet vergane) kachelpotten met nieuwe klemmen. Nieuwekoplampbeugel bobine enz weer aangesloten. Zou ik het durven? Sleutel erin, draaien, jaaaaaaa, doet het!!!!! Na al die tijd slaat het motortje in 1 keer aan!! Alleen blijft het oliedruklampje branden. Of tenminste wat wij hebben aangesloten en dachten dat het draadje voor het oliedruklampje was. Weet iemand wat de oliedruksensor doorgeeft? Maakt de schakelaar een massa? Volgens mij wel, dus dat kan ik meten. Nou ja morgen nog maar eens alles doormeten.
Dus hierbij nog ff de foto's. helaas geen filmpje, ik weet nog niet precies hoe ik dat op het forum moet krijgen (lees: geen tijd om dat nu uit te zoeken)

mooie kachelpotjes!! de rest van de koeltunnel krijgt ook ooit nog zo'n mooi antraciet kleurtje, waarschijnlijk pas bij mijn visa blokje

Het is al vaker gezegd, maar dit vind ik dus echt bagger. Dure "valeo"reflectoren zijn gewoon compleet verrot na 10 jaar, er zitten echt gaatjes in. De reflector die ik nog had van een 35 jaar oude koplamp is nog prima, alleen een beetje van het chroom rond het stadslichtje is weg.


Het is op de foto niet super duidelijk, maar het is dus gewoon door en door verrot. Valeo is niet meer wat het geweest is, dan doe ik er wel een paar immitatie in van een goedkoop merk, als dit toch zo weer verroest is mij dat het geld niet waard.

mooie kachelpotjes!! de rest van de koeltunnel krijgt ook ooit nog zo'n mooi antraciet kleurtje, waarschijnlijk pas bij mijn visa blokje

Het is al vaker gezegd, maar dit vind ik dus echt bagger. Dure "valeo"reflectoren zijn gewoon compleet verrot na 10 jaar, er zitten echt gaatjes in. De reflector die ik nog had van een 35 jaar oude koplamp is nog prima, alleen een beetje van het chroom rond het stadslichtje is weg.


Het is op de foto niet super duidelijk, maar het is dus gewoon door en door verrot. Valeo is niet meer wat het geweest is, dan doe ik er wel een paar immitatie in van een goedkoop merk, als dit toch zo weer verroest is mij dat het geld niet waard.
Ik heb een complete set liggen van de rest van dat spul, kan ik evt wel even overtrekken op een oud stuk behang ofzo. De aflegplank heb ik nog dubbel, van dat zwarte gewatteerde skai met een dikke rubber rand aan de voorkant, als je interesse hebt.Hilke schreef: Ik heb een sjabloon voor de zijkanten, dus ik ga het zelf maken. Maar nog geen sjabloon voor de voorkant (plankje op scheen-hoogte en de zijkanten van je koets etc.)