oververhitte lichtschakelaar
oververhitte lichtschakelaar
Hallo eendenliefhebbers,
Ik kon het volgende probleem niet vinden tussen de talloze onderwerpen op 'elektrisch algemeen' .
Als ik 's avonds rij met het licht aan dan wordt de lichtschakelaar heel erg heet. Dit al na een kwartier.
Wie weet waar dit aan ligt? Ik durf zo niet lang met licht aan te rijden. Dit probleem is recent omdat ik pas kort in het donker rij......
De eend gebruik ik alleen om overdag eens naar het strand te rijden op 10 km afstand, vandaar. Heb de eend al ca tien jaar.
dank alvast.
Alfred Jodokus K.
Ik kon het volgende probleem niet vinden tussen de talloze onderwerpen op 'elektrisch algemeen' .
Als ik 's avonds rij met het licht aan dan wordt de lichtschakelaar heel erg heet. Dit al na een kwartier.
Wie weet waar dit aan ligt? Ik durf zo niet lang met licht aan te rijden. Dit probleem is recent omdat ik pas kort in het donker rij......
De eend gebruik ik alleen om overdag eens naar het strand te rijden op 10 km afstand, vandaar. Heb de eend al ca tien jaar.
dank alvast.
Alfred Jodokus K.
-
- Heavy user
Dat kan alleen maar komen door te veel overgangsweerstand in de contacten.
Als hij open te maken is dan de contacten schoonmaken, evt. licht opschuren.
Misschien kun je de verende plaatjes ietjes verbuigen zodat hij wat beter op de contacten drukt.
Een nieuwe schakelaar monteren kan ook eventueel nog.
Misschien kun je de verende plaatjes ietjes verbuigen zodat hij wat beter op de contacten drukt.
Komt inderdaad vaker voor. Ik wil je niet bang maken, maar brand wil je niet. Geen risico mee nemen. Kijk of je de boel kunt schoonmaken en anders vervangen.
De lichtschakelaar haal je best makkelijk uit elkaar. Wel even noteren waar de draadjes horen voordat je ze los schroeft.
De lichtschakelaar haal je best makkelijk uit elkaar. Wel even noteren waar de draadjes horen voordat je ze los schroeft.
Laatst gewijzigd door TB op di 27 aug, 2013 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
dank! Dat ga ik het weekend proberen. groet!
Thijs schreef:Dat kan alleen maar komen door te veel overgangsweerstand in de contacten.
-
- Heavy user