Stoelen en bank bekleden
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Origineel zet je een jute mat met ijzeren strippen waar de spanelastiken aanvastkomen eerst in het frame en daarna het schuimrubber.Ducksen schreef:Ik zie dat je jute tussen de rubbers en het schuim legt maar is dit nou origineel of niet??? Ik kan het verder nergens vinden dan weet ik of mijn how to klopt ja of nee ;)
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bedankt Gerard. Ik begrijp dus dat tussen het schuim en de jute met ijzeren strip niet nog een stuk jute komt om het schuim te beschermen zoals op de foto's van Rob te zien is.
Dan is bij deze de how to, stap voor stap in 20 stappen het bekleden van stoelen en banken klaar.
Dan is bij deze de how to, stap voor stap in 20 stappen het bekleden van stoelen en banken klaar.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
Mini cooper '11
-
- Addicted user
- Contacteer:
Plus dat orgineel het schuin van het zitgedeelte met lijm vast zit aan zowel de jute als de buizen. Dit om verschuiven van het schuim tegen te gaan.
Verder gebruik ik in plaats van jute, altijd luifel stof, lekker sterk. En als je de ijzertjes kwijt bent, dan gewoon tig las staafjes van 1,5 mm gebruiken.
Verder gebruik ik in plaats van jute, altijd luifel stof, lekker sterk. En als je de ijzertjes kwijt bent, dan gewoon tig las staafjes van 1,5 mm gebruiken.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Inmiddels zitten de matjes met ijzerdraadjes en rubbers in de frames. De achterbank zit alles echt super straks alleen bij de twee voorstoelen staat er niet veel spanning op de rubbers. Klopt dit of doe ik iets fout? Aan de bovenkant van de rugleuning doen de twee bovendste rubbers vrij weinig. Kon er alleen niets van vinden op het forum.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hier wat fottos weet niet of het klopt

Wat doe ik niet goed of hoort het zo?? Zeker als je vergelijkt met de rubbers in de achterbank die moest ik met twee handen erin zetten. Zou toch zonde zijn als ik straks de bekleding eromheen trek en hij is niet stug genoeg ofzo. Wel vreemd want mij werd verzekerd dat de matjes die ik gebruikt heb 100% goed zouden zijn.

Wat doe ik niet goed of hoort het zo?? Zeker als je vergelijkt met de rubbers in de achterbank die moest ik met twee handen erin zetten. Zou toch zonde zijn als ik straks de bekleding eromheen trek en hij is niet stug genoeg ofzo. Wel vreemd want mij werd verzekerd dat de matjes die ik gebruikt heb 100% goed zouden zijn.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Kruislings scheelt idd wel wat maar zo hoort het origineel niet.
Ik ben inmiddels vanaf vanorgen half 9 bezig geweest hoop gezocht op internet weinig gevonden en ik stop ermee voor vandaag de achterbank is bekleed maar nog niet met de krammetjes dat durf ik nog niet aan :-p veel fotos gemaakt en voor mensen die dit na mijn gaan doen hoop ik een wat betere uitleg.
Hoe loopt het voorste stangetje van de achterbank eigenlijk, wat je je met het schuim, etc
Ik ben inmiddels vanaf vanorgen half 9 bezig geweest hoop gezocht op internet weinig gevonden en ik stop ermee voor vandaag de achterbank is bekleed maar nog niet met de krammetjes dat durf ik nog niet aan :-p veel fotos gemaakt en voor mensen die dit na mijn gaan doen hoop ik een wat betere uitleg.
Hoe loopt het voorste stangetje van de achterbank eigenlijk, wat je je met het schuim, etc
Who let the duck out!!
Mini cooper '11
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster