olie
-
- Regelmatige poster
olie
Hoi ik ben sinds de zomer gelukkige eigenaar van een eendje van 87, omdat er nogal veel olie lekt heb ik besloten om een gebruikt blok te kopen en rijklaar te maken, zodat ik het blok wat er nu inzit op mijn gemak kan reviseren en in de tussentijd toch wil rijden. Ik heb een boek over het reviseren aangeschaft en alles is me nog goed afgegaan . Het blok staat in elkaar en om de goede werking van het oliecircuit te testen staat in het boek omdat te doen nu het blok nog op de werkbank staat, door aan de as te draaien zou er olie rondgepompt moeten worden door de leidingen naar de cilinderkoppen en door de rest van het circuit. Mijn vraag! na ongeveer 250 keer rondgedraaid te hebben is nog alles kurk droog en ik heb er toch echt 2,5 liter olie ingedaan. Weet iemand hoe en wat er fout is gr Denny
Als je het oliefilter eraf schroeft, dan moet je in het kanaaltje wat naar de oliepomp loopt wat olie spuiten zodat dit kanaal vol loopt, en de oliepomp dus ook. Die is nu in staat de olie rond te pompen.
Aangezien het blok op de werkbank staat en nog niet in de auto zit, zul je nog flink de motor moeten ronddraaien om de oliecirculatie weer op gang te krijgen.
Makkelijker zou zijn als je het blok in de auto hebt gebouwd, je kunt de motor op de startmotor veel sneller laten ronddraaien. Wel even de plusdraad van de bobine eraf in dat geval.
Aangezien het blok op de werkbank staat en nog niet in de auto zit, zul je nog flink de motor moeten ronddraaien om de oliecirculatie weer op gang te krijgen.
Makkelijker zou zijn als je het blok in de auto hebt gebouwd, je kunt de motor op de startmotor veel sneller laten ronddraaien. Wel even de plusdraad van de bobine eraf in dat geval.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Hoi
Wel handig voor een diagnose is om te weten wat je allemaal los hebt gehad. hele blok of alleen de cilinders er af.
Maar om maar eens ergens mee te beginnen. Heb je wel de juist bouten in de olie leiding gedraaid die met die gaatjes er in.
Olie leiding niet geknikt of door geroest.
Wel handig voor een diagnose is om te weten wat je allemaal los hebt gehad. hele blok of alleen de cilinders er af.
Maar om maar eens ergens mee te beginnen. Heb je wel de juist bouten in de olie leiding gedraaid die met die gaatjes er in.
Olie leiding niet geknikt of door geroest.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics