restauratie spot 1976
restauratie spot 1976
hallo ben een spot aan het restaureren maar de vraag is een origineel chassis of gegalvaniseerd wat vinden jullie ??????
spot restauratie 1976
1972 loveduck
c5 2005 eclusive
1972 loveduck
c5 2005 eclusive
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Een galva chassis gaat niet niet roesten en dat is handig in ons natte landje. En geen roest betekend ook dat er minder onderhoud is aan het chassis.
Bij een zwart gemaakt zie je er niets van maar heb je wel de voordelen. Ook bij een taxatie geeft de meerderheid van taxateuren voorkeur aan goede roestpreventie, dus galva!
Bij een zwart gemaakt zie je er niets van maar heb je wel de voordelen. Ook bij een taxatie geeft de meerderheid van taxateuren voorkeur aan goede roestpreventie, dus galva!
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Het normale chassis is opgebouwd uit gevormde platen, nadeel daarvan zijn inderdaad de flensranden. Er komt bij een galva bad wel overal zink maar het chassis kan nog 'bewegen' die kleine scheurtjes geven. Achter die scheurtjes zit dan geen zink en daar gaat het roesten. De holle ruimtes zijn wel beschermd.
Neem je een chassis opgebouwd uit kokers zit er geen beweging in.
Neem je een chassis opgebouwd uit kokers zit er geen beweging in.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
er bestaat ook een origineel elektrisch gegalvaniseerd chassis. Ik was niet onder de indruk van de hoeveelheid zink aan de binnenkant; was zelfs zo dun dat de roest er al doorkwam. Maar dat kan natuurlijk een productiefout zijn. Als je de binnenkant goed volspuit met moderne anti-roest producten gaat dat natuurlijk ook weer meer dan 30 jaar mee.
Als je echt voor origineel gaat dan is dit misschien een optie.
Gr Rob
Als je echt voor origineel gaat dan is dit misschien een optie.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Electrische galvanisatie geeft veel minder zink in de holle ruimte in tegenstelling met een volbad.
Ik denk dat je alle verschillen met elkaar moet vergelijken en zelf moet beslissen. Er zijn een hoop verschillende chassis te koop, elk met hun voor- en nadelen.
Ik denk dat je alle verschillen met elkaar moet vergelijken en zelf moet beslissen. Er zijn een hoop verschillende chassis te koop, elk met hun voor- en nadelen.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ik heb bij twee restauraties nu vier verschillende chassis in de garage gehad. Als je vragen hebt over verschillende fabrikanten moet je maar even een PB-tje sturen.
Één van die chassis was een origineel model thermisch verzinkt. Dat is dus geen aanrader: chassis was door de warmte helemaal kromgetrokken en dus niet meer te gebruiken.
Gr Rob
Één van die chassis was een origineel model thermisch verzinkt. Dat is dus geen aanrader: chassis was door de warmte helemaal kromgetrokken en dus niet meer te gebruiken.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Als je met een Spot bezig bent dan zou ik hem zo origineel mogelijk maken.
Die gegalvaniseerde chassis van kokerprofielen vind ik er niet uit zien.
Je trekt de motorkap open en je ziet meteen dat het helemaal niet meer origineel is.
Als je toch voor een verzinkte zou gaan zou ik zoiets nemen als op die foto's hierboven en dan zwart maken.
Dus uiterlijk wel een origonele look maar toch verzinkt.
Die gegalvaniseerde chassis van kokerprofielen vind ik er niet uit zien.
Je trekt de motorkap open en je ziet meteen dat het helemaal niet meer origineel is.
Als je toch voor een verzinkte zou gaan zou ik zoiets nemen als op die foto's hierboven en dan zwart maken.
Dus uiterlijk wel een origonele look maar toch verzinkt.
denk dat ik toch voor origineel ga en dan direct naar leeuwarden breng naar gosliga coating en goed laat behandelen kost maar 100 euro en hou de auto zo origineel mogelijk bedankt voor de reacties jongensThijs schreef:Als je met een Spot bezig bent dan zou ik hem zo origineel mogelijk maken.
Die gegalvaniseerde chassis van kokerprofielen vind ik er niet uit zien.
Je trekt de motorkap open en je ziet meteen dat het helemaal niet meer origineel is.
Als je toch voor een verzinkte zou gaan zou ik zoiets nemen als op die foto's hierboven en dan zwart maken.
Dus uiterlijk wel een origonele look maar toch verzinkt.
spot restauratie 1976
1972 loveduck
c5 2005 eclusive
1972 loveduck
c5 2005 eclusive