2cv Buggy voor de Libya Race
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Het 4x4 systeem is inderdaad Voisin. Zelf heb ik de cardan door de achteras laten lopen zoals ook bij Barbour. Je moet dan wel het chassis aanpassen, dit chassis was al klaar dus hier niet gebeurd.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Merci, voor de lovende woorden .
Natuurlijk sta ik niet alleen aan dit project enkel dus als de lasser.
De eigenaar weet wat ie doet ,heeft dan ook al meer dan 25jaar ervaring met eenden en denk toch al een 20 tal jaartjes een 2cv garage
( geen reclame maken maar kijk maar op de achterkant van de stoel) daar voor was hij ook actief in een eende garage van een ander in zijn jonge jaren .
Maar de meeste kennen hem wel denk .
Goed, best fijn om mee aan dit uniek stuk project een toch wel grote hoofdrol in te mogen spelen zeg maar .
Waarschijnlijk volgend weekend verder met dit project voor het definitief bevesteging op het chassis en de bescherming van de passagiers denk ik .
Want het lassen kruipt best veel tijd,en warmte in (alu)en dat zuigt je persoonlijke energie leeg .
Ook heb ik mijn gewone werk nog dus dat gaat in de week ook gewoon weer verder.
Heel het gebeuren zou in buizengewicht alleen een 28kg wegen .
Pakt dan nog een kilo of 2 bij aan las .
Chassis weet ik niet maar kon je ook zo mee gooien .
Dit chassis heeft trouwens op de citromobiel gestaan
Je weet zelf wat een bak weegt 2x en een motor met een paar extra gram van die grotere cylinder en pistons van de heer Van Gool(is niet de naam van de Garage maar de letters kan je er voor gebruiken om het op te zoeken ).
Een heus team werk van Belse eende garage's dus aan dit project.
Samen sterk in de Libyan Rally als enige eend tussen al dat zwaar geweld van truck ,jeep's fabrieks klare buggy's ( die blijkbaar voorig jaar goed brande hahahah)
tussen al die duizenden Pk's gaan zij het bewijzen dat het wel kan met de eend .
en hoop ik natuurlijk dat het ook de streep haalt zonder een deuk in de kooi
Natuurlijk sta ik niet alleen aan dit project enkel dus als de lasser.
De eigenaar weet wat ie doet ,heeft dan ook al meer dan 25jaar ervaring met eenden en denk toch al een 20 tal jaartjes een 2cv garage
( geen reclame maken maar kijk maar op de achterkant van de stoel) daar voor was hij ook actief in een eende garage van een ander in zijn jonge jaren .
Maar de meeste kennen hem wel denk .
Goed, best fijn om mee aan dit uniek stuk project een toch wel grote hoofdrol in te mogen spelen zeg maar .
Waarschijnlijk volgend weekend verder met dit project voor het definitief bevesteging op het chassis en de bescherming van de passagiers denk ik .
Want het lassen kruipt best veel tijd,en warmte in (alu)en dat zuigt je persoonlijke energie leeg .
Ook heb ik mijn gewone werk nog dus dat gaat in de week ook gewoon weer verder.
Heel het gebeuren zou in buizengewicht alleen een 28kg wegen .
Pakt dan nog een kilo of 2 bij aan las .
Chassis weet ik niet maar kon je ook zo mee gooien .
Dit chassis heeft trouwens op de citromobiel gestaan
Je weet zelf wat een bak weegt 2x en een motor met een paar extra gram van die grotere cylinder en pistons van de heer Van Gool(is niet de naam van de Garage maar de letters kan je er voor gebruiken om het op te zoeken ).
Een heus team werk van Belse eende garage's dus aan dit project.
Samen sterk in de Libyan Rally als enige eend tussen al dat zwaar geweld van truck ,jeep's fabrieks klare buggy's ( die blijkbaar voorig jaar goed brande hahahah)
tussen al die duizenden Pk's gaan zij het bewijzen dat het wel kan met de eend .
en hoop ik natuurlijk dat het ook de streep haalt zonder een deuk in de kooi
see you when you see me
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
zo gister weer wat verder .
maken van het kruis en binnen kooi.
ook de eigenaar zag dat het goed was .
verder kruis maken .
zo nog door doen van de buis en aan elkaar zetten .
dit zal wat later worden want tijd vliegt ook al is er niet veel tijd meer over .
ander zicht .
een klein technisch overzicht van de lui die de mechanische en technische kant doen .
zie de hendels tunnel en rem gedeelte van het 4x4 gebeuren .
hier het remgebeuren , nog lassen van de buisjes onder .
nog een kijk binnen ,nou ja binnen he ?
mooie pookjes en 4x aparte remmen
koppelingskabel.
maken van het kruis en binnen kooi.
ook de eigenaar zag dat het goed was .
verder kruis maken .
zo nog door doen van de buis en aan elkaar zetten .
dit zal wat later worden want tijd vliegt ook al is er niet veel tijd meer over .
ander zicht .
een klein technisch overzicht van de lui die de mechanische en technische kant doen .
zie de hendels tunnel en rem gedeelte van het 4x4 gebeuren .
hier het remgebeuren , nog lassen van de buisjes onder .
nog een kijk binnen ,nou ja binnen he ?
mooie pookjes en 4x aparte remmen
koppelingskabel.
see you when you see me
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
de shoks zijn speciale zoals die van England ben de naam even kwijt die je kan regelen voor de hardheid maar dan net wat dikker .
banden staan er nog niet op voor de rit.
die er nu op staan komen van de race diane. effe tijdelijk.
van de techniek is helaas helemaal niet mijn ding .
die krediet gaat naar Dhr Dierens David ,Frank Elsermans, en de motor naar de Dhr Flip Van Gool.
enkel al het lasgebeuren is op mijn nek .
banden staan er nog niet op voor de rit.
die er nu op staan komen van de race diane. effe tijdelijk.
van de techniek is helaas helemaal niet mijn ding .
die krediet gaat naar Dhr Dierens David ,Frank Elsermans, en de motor naar de Dhr Flip Van Gool.
enkel al het lasgebeuren is op mijn nek .
see you when you see me
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
- Locatie: Kraggenburg
- Contacteer:
Doe de groeten aan Frank Elsermans van mij. We zijn samen meermaals naar de UK gegaan op bezoek bij de Lomax kitcar fabriek. Mooi project.joe_catchou schreef:... eigenaar zag dat het goed was ...
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
nou hier zijn we weer woe. avond nog wat donderdag avond nog en dit tot 12h.
tijd begint toch te dringen nu voor de heren .
maar goed even lekker maken met 2 korte fimpjes .
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater
en
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater
zo nog wat aflas werk.
meer komt er niet op .
Sniff and the tears "drivers seats.
zo en vandaag maar even naar het andere sup topicje aca rep.
zie het andere topic dus .
tijd begint toch te dringen nu voor de heren .
maar goed even lekker maken met 2 korte fimpjes .
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater
en
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater
zo nog wat aflas werk.
meer komt er niet op .
Sniff and the tears "drivers seats.
zo en vandaag maar even naar het andere sup topicje aca rep.
zie het andere topic dus .
see you when you see me