2cv Buggy voor de Libya Race

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1883
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » za 8 mar, 2014 12:31

Ik ga 't volgen, leuk!
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

vanVeller
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 302
Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
Locatie: Horssen (bij Druten)
Contacteer:

Bericht door vanVeller » za 8 mar, 2014 13:05

Het 4x4 systeem is inderdaad Voisin. Zelf heb ik de cardan door de achteras laten lopen zoals ook bij Barbour. Je moet dan wel het chassis aanpassen, dit chassis was al klaar dus hier niet gebeurd.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)

Rageend
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: di 15 mar, 2005 22:16
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Rageend » za 8 mar, 2014 17:41

Leuk project om te volgen. En volgens mij kan je prima Barbour en Voisin met elkaar combineren. Ben benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien. (en wat ie gaat wegen).
Citroen 2cv6 Special Barbour 4x4 602cc (1984)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 9 mar, 2014 15:42

Merci, voor de lovende woorden .
Natuurlijk sta ik niet alleen aan dit project enkel dus als de lasser.
De eigenaar weet wat ie doet ,heeft dan ook al meer dan 25jaar ervaring met eenden en denk toch al een 20 tal jaartjes een 2cv garage
( geen reclame maken maar kijk maar op de achterkant van de stoel) daar voor was hij ook actief in een eende garage van een ander in zijn jonge jaren .
Maar de meeste kennen hem wel denk .

Goed, best fijn om mee aan dit uniek stuk project een toch wel grote hoofdrol in te mogen spelen zeg maar .

Waarschijnlijk volgend weekend verder met dit project voor het definitief bevesteging op het chassis en de bescherming van de passagiers denk ik .
Want het lassen kruipt best veel tijd,en warmte in (alu)en dat zuigt je persoonlijke energie leeg .
Ook heb ik mijn gewone werk nog dus dat gaat in de week ook gewoon weer verder.

Heel het gebeuren zou in buizengewicht alleen een 28kg wegen .
Pakt dan nog een kilo of 2 bij aan las .
Chassis weet ik niet maar kon je ook zo mee gooien .
Dit chassis heeft trouwens op de citromobiel gestaan
Je weet zelf wat een bak weegt 2x en een motor met een paar extra gram van die grotere cylinder en pistons van de heer Van Gool(is niet de naam van de Garage maar de letters kan je er voor gebruiken om het op te zoeken ).
Een heus team werk van Belse eende garage's dus aan dit project.
Samen sterk in de Libyan Rally als enige eend tussen al dat zwaar geweld van truck ,jeep's fabrieks klare buggy's ( die blijkbaar voorig jaar goed brande hahahah)
tussen al die duizenden Pk's gaan zij het bewijzen dat het wel kan met de eend .
en hoop ik natuurlijk dat het ook de streep haalt zonder een deuk in de kooi ;-)
see you when you see me

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 10 mar, 2014 19:08

werd nog even op mijn vingers getikt en moest nog zeggen dat het dit jaar in Marocco te doen is, maar met een beetje opzoek werk wisten de mensen wel denk ik .
maar daar gaat het niet over in dit topic denk ik dan .
het gaat hier om de bouw .
heheheheh :-p
see you when you see me

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 22 mar, 2014 19:03

zo gister weer wat verder .
Afbeelding
maken van het kruis en binnen kooi.
ook de eigenaar zag dat het goed was .
Afbeelding
verder kruis maken .
Afbeelding
zo nog door doen van de buis en aan elkaar zetten .
dit zal wat later worden want tijd vliegt ook al is er niet veel tijd meer over .
Afbeelding
ander zicht .
Afbeelding
een klein technisch overzicht van de lui die de mechanische en technische kant doen .
zie de hendels tunnel en rem gedeelte van het 4x4 gebeuren .
Afbeelding
hier het remgebeuren , nog lassen van de buisjes onder .
Afbeelding
nog een kijk binnen ,nou ja binnen he ?
Afbeelding
mooie pookjes en 4x aparte remmen
Afbeelding
koppelingskabel.
Afbeelding
see you when you see me

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 22 mar, 2014 20:52

hola

weet jij wat voor schobrekers er gebruikt worden?
en wat voor banden zijn dit?

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » za 22 mar, 2014 21:49

Whaaa ontzettend stoer ding! Erg mooi dat je ook de techniek nog kan zien

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 23 mar, 2014 11:53

Ziet er echt gaaf uit Joe!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » zo 23 mar, 2014 17:13

Prachtig werk zeg, wow!!
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 24 mar, 2014 18:55

de shoks zijn speciale zoals die van England ben de naam even kwijt die je kan regelen voor de hardheid maar dan net wat dikker .
banden staan er nog niet op voor de rit.
die er nu op staan komen van de race diane. effe tijdelijk.
van de techniek is helaas helemaal niet mijn ding .
die krediet gaat naar Dhr Dierens David ,Frank Elsermans, en de motor naar de Dhr Flip Van Gool.
enkel al het lasgebeuren is op mijn nek .
see you when you see me

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » ma 24 mar, 2014 22:32

Ik vraag mij af hoe dit wettelijk op de baan kan.
Komt daar een belgische nummerplaat op?

Knap vakmanschap!

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » di 25 mar, 2014 10:39

joe_catchou schreef:... eigenaar zag dat het goed was ...
Doe de groeten aan Frank Elsermans van mij. We zijn samen meermaals naar de UK gegaan op bezoek bij de Lomax kitcar fabriek. Mooi project.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

michel08
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 305
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 08:32
Locatie: Turnhout ( Belgie)

Bericht door michel08 » di 25 mar, 2014 19:26

Prachtig werk !!!
Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » vr 28 mar, 2014 20:04

nou hier zijn we weer woe. avond nog wat donderdag avond nog en dit tot 12h.
tijd begint toch te dringen nu voor de heren .
maar goed even lekker maken met 2 korte fimpjes .
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater
en
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater

zo nog wat aflas werk.
Afbeelding
meer komt er niet op .
Afbeelding
Sniff and the tears "drivers seats.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo en vandaag maar even naar het andere sup topicje aca rep.
zie het andere topic dus .
see you when you see me

Plaats reactie