tussendoor dolly

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

tussendoor dolly

Bericht door rusty » ma 17 mar, 2014 09:47

Eigenlijk heb ik t al druk genoeg met mijn andere projecten, maar ga toch ff een dolly fixen tussendoor!

De auto is van een vriendin, c.a. 2 jaar geleden afgekeurd op heeeeeel veeeeel roest (volgens de apk keurmeester....) ik had toen echt geen tijd en zin om er iets aan te doen (ook niet naar gekeken toen). ze had iemand anders gevonden die hem wel op wilde knappen, maar daar heeft die auto al die tijd gestaan en er nooit wat mee gedaan, behalve de spatborden die al netjes in de grondlak stonden buiten neergelegd.... die zijn dus weer mooi geroest :(

om een lang verhaal kort te maken, afgelopen zaterdag toch maar even gaan kijken naar t ootootje en hieronder een paar picjes van de heeeeeeele erge roest……..
goed kijken rechts langs de dorpel
Afbeelding
Hele rand van L naar R maar is geen apk punt
Afbeelding
Bij de C-stijl dit is nog t meeste werk, binnenzijde dorpel, plaat onder, achter en driehoekje.
Afbeelding
En nog een hoekje in de reservewielbak van 20 cm…..

Ik schat dat ik t met een uurtje of 5 werk wel dicht heb, dan nog wat cosmetische dingen zoals staartstukjes en motorkapscharnier netjes maken, maar daar blijft t dan wel bij. Dus komend weekend na de A-markt de dolly fixen en begin volgende week weer apk erop, dan nog een paar weekjes rijden om te testen of alles werkt en door naar Frankrijk!

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 17 mar, 2014 15:52

Ziet eruit als een klein klusje voor je. Succes.

Is dat die Dolly uit U...
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 17 mar, 2014 19:17

Idd die komt uit U en is van M volgens mij heb je em wel eens gezien. Wit met vaal rood :)
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » ma 17 mar, 2014 19:30

Levensgevaarlijk!
Ik zou er niet meer mee durven te rijden.....................zucht.
Sommige apk figuren zouden ze moeten afkeuren.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 17 mar, 2014 20:00

Tja dat krijg je als je naar de europrutsers gaat.... Vroeger hadden ze daar iemand die vroeger bij een citroengarage gewerkt had en zelf ook jaren eend gereden heeft, die wist wel hoe en wat, maar die persoon doet het niet meer..... Dus er wordt al begonnen met gezeik over fusees, wiellagers etc etc.... Maar goed we gaan t eendje wel fixen en lekker mee rijden!

Greetzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 24 mar, 2014 08:03

nou afgelopen weekend na de A-markt aan t slijpen en lassen gegaan! was natuurlijk toch iets meer werk dan gedacht (wanneer niet) maar de eend is nu weer overal APK hard (dat was ook de afspraak met de eigenaresse) alleen de staartstukken eigenlijk nog, maar daar had ik echt geen tijd voor, waarschijnlijk ga ik dat toch nog doen want dat is echt het laatste wat nog moet gebeuren en dan issie weer helemaal netjes! hieronder het resultaat, alles staat wel een beetje door elkaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

greetzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 17 apr, 2014 07:56

Zoooo nou de afgelopen weken niet veel gedaan, zat thuis met een longontsteking?! hoe kom je eraan, maar belangrijker, hoe kom je eraf!

gelukkig heb ik een lieve vader die de koets verder heeft geplamuurd en gespoten, en hij kon t toch ook niet laten om de staartstukjes ook mee te pakken!

afgelopen weekend en gisteravond bezig geweest met spatborden strak maken die ga ik toch ook maar opnieuw spuiten. dan ziet t duckie er straks weer fris uit!

greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 28 apr, 2014 08:15

nou vorige week weer een avondje bezig geweest met vanalles, iig wat picjes gemaakt van de opgeknapte plekken:

dat bruine is ML
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zwarte vlek is ML
Afbeelding

Afbeelding

toen dus lekker met t motortje aan t werk, kleppen stellen, olie wissel, alles doorsmeren e.t.c. ook nog ff de ontsteking nakijken, en snaar vervangen, krijg je dit....... (ja wel ingespoten met kruipolie....)

Afbeelding

ZUCHT... dus toen een hele tijd bezig geweest met t uitboren van de boutjes in het koelhuis.

woensdagavond weer verder om em klaar te maken! (met een beetje mazzel spatborden spuiten, iig in de washprimer!)

greetzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » ma 28 apr, 2014 08:39

Gaat al met al een stuk sneller dan mijn project.

bob2027
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door bob2027 » ma 28 apr, 2014 10:44

ja de gang zit er goed in.
Leuk dat je de dolly `even`tussen door doet. Van de zomer weer een eendje op de weg!
goed bezig.
gr bob
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 28 apr, 2014 19:25

Jup, t gaat op zich lekker, maar toch weer meer doen dan ik gepland had. Iig spatborden ook spuiten! Dat was in eerste instantie niet de bedoeling, maar ik kan dingen niet half doen! :)

Greetzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gelemotor » ma 28 apr, 2014 20:52

schiet lekker op.....
ik besef met dat ik vorig jaar op de Citro nog trots rondliep met dorpels,
koets staat nu pas bij de verzinker om in Bad te gaan.

Nu het onderstel aanpakken en hopelijk na de zomer overstappen van de oude eend naar de verse eend!

knap hoor,

gr,
luc
Duck your life

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 1 mei, 2014 08:59

en doorrrrr, gisteravond de spatborden gespoten, vanavond maar eens kijken hoe ze eruit zien bij daglicht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

helaas wel wat stofjes erin, vanavond maar ff kijken of t niet te erg is en of ze voldoende dik in de lak zitten (dat is erg moeilijk te zien met rood)

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » vr 2 mei, 2014 09:36

het vervolg:

gisteravond in t daglicht nog bekeken hoe t lakwerk gelukt was, dat viel niet tegen, stof minimaal, alleen niet overal 100% dekking, dus alles nog een keer geschuurd en opnieuw gelakt, wilde t buiten doen i.v.m, meer licht, maar t begon net te regenen! dus maar weer binnen gedaan, eigenlijk te weinig licht, maar ja t moet toch. toen na uur of zo spuitwerk beoordeeld, valt niet tegen, in een spatbord een paar zakkers, maar die schuur ik er nog wel uit.

helaas kwamen in de achterklep allemaal schuurkrassen naar boven en in de spatborden ook een paar. waarschijnlijk omdat de achterklep de eerste keer al dikker in de lak stond en minder uitgehard was (t was vrij koud binnen) die moet dus helaas nog een keer... houd t dan nooit op? lak zit er straks iig dik genoeg op!

verder nog maar ff de ontsteking afgesteld, contactpunten stonden op bijna 1 mm! terwijl ze er als nieuw uit zagen, dus maar niet vervangen.

nou iig weer een punt van mijn lijst af, alleen dat spuiten en voorbereiden kost zooooo veel tijd!

greetzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door duck-tuc » vr 2 mei, 2014 12:55

ivm dat stof in de lak,
gewoon afschuren met een p2500 en achteraf polieren ;)

Plaats reactie